|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
Mellomlag i vinterdresseneHva bruker dere som mellomlag i vinterdressene?
|
|
|
#2 |
|
Tankefull
|
Sv: Mellomlag i vinterdresseneJanus joggedress/heldress, fleecedress eller hjemmestrikka heldress på ekstra kalde dager.
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 14-09-09 kl 07:34. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mellomlag i vinterdresseneVi har i skuffen tynn heldress fra Janus, Krinkelull joggedresser, ribb fra Nøstebarn og hjemmestrikket sett. Varierer ut ifra hvor kaldt det er. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Mellomlag i vinterdresseneUllundertøy innerst (janus og lignende). Så hjemmestrikket ulltøy som mellomlag. Jeg strikker selv. Ungene mine er ikke kalde om vinteren.
|
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Mellomlag i vinterdresseneVi bruker ull innerst (trøye/tynngenser og strømpebukse), en høyhalset genser i bomull og fleecedress utenpå når det begynner å bli vinter.
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Mellomlag i vinterdresseneTynt ulltøy innerst + bestemorstrikket ullbukse + ullgenser som mellomlag.
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Sv: Mellomlag i vinterdressenePå det kaldeste har han hjemmestrikket ulldress eller fleece, og tynt ulltøy under. Når det er litt mildere har han ikke noe annet enn tynt ulltøy og muligens en joggedress nå som han har begynt på skolen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Mellomlag i vinterdresseneVi har undertøysull innerst, og hel ullfleece eller strikket ulltøy som mellomlag. |
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mellomlag i vinterdresseneVi har brukt ullfleece som mellomlag på de kaldeste dagene. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Mellomlag i vinterdresseneVi har hele ulldresser fra Reima og Janus, og så har vi noen todelte "strikkesett". Blant annet ett fra Disana som jeg er veldig fornøyd med. Det blir ikke så kalt her på vinteren, så de tynne ulldressene fra Reima og Janus holder mesteparten av tiden.
|
|
|
|
#12 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Mellomlag i vinterdressene
Ca som Tjorven her.
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Mellomlag i vinterdresseneUllundertøy innerst, deretter janus eller hjemmestrikket etter temperatur.
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Mellomlag i vinterdresseneNår det er skikkelig kaldt så får sønnen min tynn ull innerst, genser og stillongs, og så har vi et mellomlag med enten lekedress (type nøstebarn) eller ribbebukse og ribbegenser. Har også ullfleece jakke og bukse som kan brukes istedet eller i tillegg til mellomlaget for de absolutt kaldeste dagene.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Mellomlag i vinterdresseneJeg har blant annet disse heldressene fra Krokofanten. De er super i tykkelse iallefall.
|
|
|
#17 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Mellomlag i vinterdresseneJeg kommer til å kjøpe minimum en heldress i ull og en i fleece til å bruke under dressen. Hadde jeg hatt noen som hadde strikket praktiske ullplagg i type bukse/genser hadde jeg brukt det i stedet for å kjøpe, men "mine" strikkere, strikker mest nydelig kule gensre til ett litt annet bruk
|
|
|
#18 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Mellomlag i vinterdresseneVi bruker som oftest en hjemmestrikka nøstebarndress (dobbel 2-tråds) som mellomlag på vinteren. Bruker også denne dressen utenpå ullundertøy ved soving i vogn. Aldri opplevd kalde eller for varme unger.
|
|
|
#19 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Mellomlag i vinterdresseneVi bruker devold sitt ullundertøy med superundertøy innside og ull utside, og alternererer mellom følgende avhengig av hvor kaldt det er:
|
![]() |
|
|