Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En blogg på valgdagen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-09, 09:47   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En blogg på valgdagen

Her står det en del om brutte løfter, for eksempel innenfor skolen.

http://paulchaffey.blogspot.com/2009...-levert-5.html

Det handler mest om ikt i skolen, men jeg minner om at 22 % av barna våre går ut av skolen uten å kunne LESE skikkelig. Dette ser ikke ut til å affisere regjeringspartiene det minste? Er dette god sosialpolitikk, altså? Å sende horder av unge ut i verden uten de mest basale ferdigheter for å klare seg?

Få regjeringsskifte i dag!!

Gammel 14-09-09, 09:53   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En blogg på valgdagen

Neitakk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 09:54   #3
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg håper inderlig ikke det blir regjeringsskifte i dag, kjenner jeg får vondt i magen bare ved tanken på det.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:00   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ikke ha regjeringskifte.

Og Paul Chaffey om IT - han er vel bare ute etter å mele sin egen/abelias kake.

For øvrig leste jeg en sak om at flinke lærere brukte mindre IKT i undervisningen og endte opp med mer kunnskap hos elevene ... IKT i skolen er bortkastet om man ikke har en plan med det.

Gammel 14-09-09, 10:00   #5
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Her står det en del om brutte løfter, for eksempel innenfor skolen.

http://paulchaffey.blogspot.com/2009...-levert-5.html

Det handler mest om ikt i skolen, men jeg minner om at 22 % av barna våre går ut av skolen uten å kunne LESE skikkelig. Dette ser ikke ut til å affisere regjeringspartiene det minste? Er dette god sosialpolitikk, altså? Å sende horder av unge ut i verden uten de mest basale ferdigheter for å klare seg?

Denne slenger jeg meg på, selv om jeg har barn som kan lese og vel så det. Problemet her er nok utfordringer i skolen.

Men jeg har fått merke hvordan helsetilbudet har blitt dårligere og dårligere med dagens regjering. Den var velfungerende før dagens regjering overtok. Jeg har hjertesykdom og det har vært skremmende å oppleve hvordan helsetilbudet har blitt ødelagt. Hvorfor de endret noe som fungerte strålende fatter jeg ikke.

Jeg heier for regjeringsskifte!

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:02   #6
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper også på regjeringsskifte i dag! (Men frykter kaotiske år med ustabile regjeringer).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:02   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette ser ikke ut til å affisere regjeringspartiene det minste? Er dette god sosialpolitikk, altså? Å sende horder av unge ut i verden uten de mest basale ferdigheter for å klare seg?

Forresten, nei takk til forenklet Frp-retorikk også, du kan virkelig bedre enn dette Poly.

Gammel 14-09-09, 10:02   #8
Skvetten
Passiv

Standard

Slenger meg på denne jeg.

Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:03   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, takk. Det tror jeg virkelig ikke kan hjelpe særlig mye på problemene. Men deg om det!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:03   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir ikke regjeringsskifte nå altså. No way.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:04   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da denne regjeringen overtok var helsekøene på dramatisk vei ned, og man behandlet stadig flere for pengene.

Nå øker og øker og øker køene. De har brukt 4 år på å hoste opp en samhandlingsreform som er temmelig spinkelt fundert. Skummelt.

Gammel 14-09-09, 10:05   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Forresten, nei takk til forenklet Frp-retorikk også, du kan virkelig bedre enn dette Poly.

Det var mer et hjertesukk enn retorikk, egentlig. Det gjør meg trist, sint, skuffet, rasende og mange flere adjektiver at dette kan fortsette og fortsette. Og at det ikke virker som om noen syns det er viktig eller et problem?

Gammel 14-09-09, 10:05   #13
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

For øvrig leste jeg en sak om at flinke lærere brukte mindre IKT i undervisningen og endte opp med mer kunnskap hos elevene ... IKT i skolen er bortkastet om man ikke har en plan med det.

Hør hør!

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:07   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Da denne regjeringen overtok var helsekøene på dramatisk vei ned, og man behandlet stadig flere for pengene.

Nå øker og øker og øker køene. De har brukt 4 år på å hoste opp en samhandlingsreform som er temmelig spinkelt fundert. Skummelt.

Og hvem var det som innførte den idiotiske stykkprisfinansieringen? Spiller ingen rolle for meg hvem som har gjort hva, bare noen lover å ordne opp.

Gammel 14-09-09, 10:08   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det var mer et hjertesukk enn retorikk, egentlig. Det gjør meg trist, sint, skuffet, rasende og mange flere adjektiver at dette kan fortsette og fortsette. Og at det ikke virker som om noen syns det er viktig eller et problem?

Selvfølgelig syns man at det er et problem. Men at Høyre/frp har den O' Store Løsningen, det tror jeg virkelig ikke. For nei, det blir ikke venstre. Og jeg er ingen svoren tilhenger av rød/grønn-skolepolitikk, bare så det er sagt.

Gammel 14-09-09, 10:08   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Og at det ikke virker som om noen syns det er viktig eller et problem?

Det er det da ingen som har sagt. Mange har derimot foreslått økt lærertetthet, heldagsskole osv. Høyre har bare foreslått bedre lærere, som jo er et bra mål, men et nokså ullent et.

Gammel 14-09-09, 10:09   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Eh, ja? Det er kanskje derfor de påpeker at det ikke virker særlig smart at man har pøst ut penger på utstyr, men ikke har kommet noen vei på bruk og kompetanse?

Gammel 14-09-09, 10:09   #18
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg kan i allefall garantere at desse elevane ikkje blir meir kompetente av ein Høgre-konkurranseskule der rangering skal stimulere (den ytre) motivasjonen. Det dei treng er tilpassa opplæring, større lærartettleik og betre pedagogar i skulen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:10   #19
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det blir ikke regjeringsskifte nå altså. No way.

Jeg tror det er litt åpent, og håper vi slipper unna mellomspillsregjeringer i høst (selv om jeg er for et skifte).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:11   #20
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Heier også for regjeringsskifte!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.