Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Rosa boktips?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-09, 22:58   #1
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Rosa boktips?

Kan jeg få noen tips til lettleste bøker som egner seg til å lese på tur?

Var innom bokhandelen på Sola i går, der var det overveldende mye krig, krim og elendighet. Akkurat når jeg sitter på flyet bør det helst ende godt - også i boka jeg leser.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 23:37   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosa boktips?

This Charming Man, av Marian Keyes. Om du ikke har lest den da.

Gammel 15-09-09, 15:51   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg har lest alt av Marian Keyes.

Gammel 16-09-09, 21:46   #4
HottenTott
Nybegynner

HottenTott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
HottenTott har et hav av muligheter foran seg
Standard

Leser du bokserier? Hvis du kommer fra Stavanger eller deromkring så finnes det nå en ny serie: Ildfuglen som er lagt til Haugesund. Serien skal innom Stavanger etterhvert. Har lest de to første bøkene og liker den kjempegodt. Ellers er Nora Roberts, Sandra Brown og Joanne Harris å anbefale - gode historier, godt skrevet og happy endings. Cecilia Samartin er super populær - hun er litt mer litterær, kanskje. Prøv Judith Krantz - klassisk "rosa". Mary Higgins Clark hvis du vil ha litt mer spenning. Alle disse er å finne på flyplasser stort sett. Lykke til.

HottenTott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 21:51   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du lest "come together" av Josie Lloyd og Emelyn Reese?

(Den heter "sammen" på norsk)

Artig bok synes jeg.

Gammel 16-09-09, 21:58   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Twilight serien. :gjentar meg selv:
Øya?
PS, I love you.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:20   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Twilight-serien! Jeg har akkurat lest ut alle fire bøkene, og jeg er så lei meg, jeg vil lese mer.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:23   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal lese den boken som tar Edwards perspektiv.

Gammel 17-09-09, 08:36   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HottenTott, her.

Leser du bokserier? Hvis du kommer fra Stavanger eller deromkring så finnes det nå en ny serie: Ildfuglen som er lagt til Haugesund. Serien skal innom Stavanger etterhvert. Har lest de to første bøkene og liker den kjempegodt. Ellers er Nora Roberts, Sandra Brown og Joanne Harris å anbefale - gode historier, godt skrevet og happy endings. Cecilia Samartin er super populær - hun er litt mer litterær, kanskje. Prøv Judith Krantz - klassisk "rosa". Mary Higgins Clark hvis du vil ha litt mer spenning. Alle disse er å finne på flyplasser stort sett. Lykke til.

Njei, ikke så begeistret for serier. Noterer meg navnene.

Judith Krantz har jeg lest. Mary Higgins Clark er litt skumlere, ja, men hun finnes til gjengjeld på biblioteket.

Bauche - takk, har lest den.

Karamell - har lest alt unntatt Twillight. Men er ikke det SciFi?

Gammel 17-09-09, 09:03   #10
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Spis elsk lev" av E. Gilber er ganske så rosa synes jeg. Jeg vet ikke hvordan den norske oversettelsen er, men det er ei bok jeg har hygget meg med på reise.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 10:51   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

"Spis elsk lev" av E. Gilber er ganske så rosa synes jeg. Jeg vet ikke hvordan den norske oversettelsen er, men det er ei bok jeg har hygget meg med på reise.

Jeg har lest den. På engelsk. På norsk er til og med tittelen feil oversatt.

Gammel 17-09-09, 12:19   #12
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har lest den. På engelsk. På norsk er til og med tittelen feil oversatt.

Jeg har også lest den på engelsk og jeg stusset da jeg fikk se hvordan tittelen var oversatt. Jeg er ganske nysgjerrig på hvordan resten av oversettelsen er, og kommer til å ta en titt på den ved en anledning. Særlig en del ting rundt Indiaoppholdet kunne jeg tenke meg å se hvordan ser ut i norsk oversettelse. :nerd:

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 14:20   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Karamell - har lest alt unntatt Twillight. Men er ikke det SciFi?

Tjo? Kjærlighet mellom menneske og snill vampyr.

Gammel 17-09-09, 14:26   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Googlet strandlektyre og fant en tråd fra Kvinneguiden.
http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=319400

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.