Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Ønsker tips til babystrikkedress ...

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-09, 22:33   #1
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ønsker tips til babystrikkedress ...

Skal strikke dress til niesa mi har jeg tenkt og siden jeg om dagen har lite tid til å tråle strikkebutikker etter en fin oppskrift, hadde det vært fint med et tips eller to. Ønsker dress m/hette uten for mye mønster (forskjellige farger). Gjerne bilde .

6 - 12 mnd. Type garn trenger jeg vel også vite

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:17   #2
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker tips til babystrikkedress ...

Den Freya strikket er kjempe fin.
Vil du ha noe som er gjort i en fei kan jeg anbefale dress fra Hubro. Den er rask å strikke.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 17:23   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Den Freya strikket er kjempe fin.
Vil du ha noe som er gjort i en fei kan jeg anbefale dress fra Hubro. Den er rask å strikke.

Ja, Freya sin var kjempefin Noen som vet hvilken garnleverandør som har oppskriften ?

Hubro har jeg faktisk ikke hørt om.....link ? Bilde ?

På forhånd takk!

Gammel 21-09-09, 17:27   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Mamma strikker denne til oss som hentesett. Den har ikke hette da, men jeg synes den er så nydelig! Strikket med Drops Merino Extra Fine.

Oppskrift: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=3&lang=no

Gammel 21-09-09, 21:34   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Den er nydelig, Salt..så faktisk på den i går. Men har lyst å strikke heldress med knepping foran . Får jeg fart på strikkepinnene, kan jeg evt prøve meg på en slik bukse m/jakke til senere, men får holde meg til ett prosjekt om gangen

Gammel 21-09-09, 21:39   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Du har jo denne og, den var mitt valg nr. 2..

http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=15&lang=no

Gammel 21-09-09, 21:39   #7
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Det er en heldress, men den er uten ermer..

Gammel 21-09-09, 21:51   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det er oppskrift på en enkel og grei heldress med frontknepping og hette i Myk start. Den får man lånt på biblioteket, om man ikke vil kjøpe den. Modellen i boka er strikket i alpakka med strikkefasthet 19 masker på 10 cm.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 22:44   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Takk for tips

Husker jeg engang så en kjempesøt heldress som var grønn, i patentstrikk og med litt spiss hette. Så var det noen kanindetaljer på den, mener jeg å huske...... Men det er det eneste jeg husker

Noen som kan ha peilig på hvilken dress dette er ?? (med den gode forklaringen )

Gammel 21-09-09, 22:46   #10
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Her er det mye pent til baby. Gratis oppskrifter og grei forklaring (sier de som kan strikke).

Gammel 21-09-09, 22:47   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Nøstebarn sin dress er kjempegod. Den er uten hette da.
Det er favorittplagget her i huset. Jeg må gjemme den for at han ikke skal gå med den døgnet rundt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 23:03   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne er veldig søt.

Gammel 21-09-09, 23:54   #13
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Her er bilde http://www2.dale.no/dalegarn/index.p...egion=no&under[]=0100&under[]=99999

Er ikke så flink til å legge inn lenker... håper dette går greit.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 00:45   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det er til en pitteliten baby, så har jeg også villet tenkt litt på åpning - Noe med å lirke en lealaus baby inn i en strikkedress med svært kort knapping, tenker jeg.

Gammel 22-09-09, 17:38   #15
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Kan det være denne du leter etter: http://www.sandnesgarn.no/Hefte.aspx...lement=grupper
Vist i hvitt, nederst i høyre hjørne på bilde nr tre. Den er i patentstrikk og har harepuser i bord på brystet.

Jeg liker veldig godt nøstebarn sin dress. Den er enkel og rask og strikke.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:11   #16
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Kan det være denne du leter etter: http://www.sandnesgarn.no/Hefte.aspx...lement=grupper
Vist i hvitt, nederst i høyre hjørne på bilde nr tre. Den er i patentstrikk og har harepuser i bord på brystet.

Jeg liker veldig godt nøstebarn sin dress. Den er enkel og rask og strikke.

JIPPI!!!! DER VAR DEN (var ikke grønn da ). Den blir det nok vil jeg tro

Gammel 22-09-09, 21:11   #17
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Denne er veldig søt.

Denne så jeg på i går kveld, den er også et alternativ.....men nå som kanindressen er funnet, blir det nok den

Gammel 22-09-09, 21:15   #18
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Om det er til en pitteliten baby, så har jeg også villet tenkt litt på åpning - Noe med å lirke en lealaus baby inn i en strikkedress med svært kort knapping, tenker jeg.

Niesa mi er 6 mnd nå, så hun begynner å bli grei å kle på .

Gammel 22-09-09, 21:18   #19
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Nøstebarn sin dress er kjempegod. Den er uten hette da.
Det er favorittplagget her i huset. Jeg må gjemme den for at han ikke skal gå med den døgnet rundt.

Den har jeg også vurdert, men hater å nøste ullgarnet fra Nøstebarn . Så og si ferdig med et Mor Signes teppe, og tror jeg kanskje ikke orker tanken på nøste de garnbuntene igjen med det første *lat*

Har du evt bilde av din, gjerne i bruk ??

Gammel 22-09-09, 21:59   #20
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Var ikke mye bilder av den. Rart siden han går så mye med den.

Her er fra den var helt ny.

Og her er fra helgen. Nå er den litt smalere i modellen ser du. Nå er den helt perfekt i størrelsen.

Det er denne strikket i petrol og brun:

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.