|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Mengele ZooDen leste jeg for noen dager siden, og var forberedt på et mesterverk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mengele ZooJeg begynte på den, men syntes den var så kjedelig at den har blitt liggende som min dårlige samvittighet på nattbordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mengele ZooHmm.. Jeg har også hørt mye bra om den, men har ikke lest den.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Mengele ZooJeg startet på den med gadd ikke mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mengele ZooJeg likte den.
![]() |
#12 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Mengele ZooLettlest, engasjerende historie - "mesterverket" i den, synes jeg, er måten forfatteren får meg til å sitte å heie på terroristene og ønske dem alt godt. Noe jeg ikke gjør til daglig. Jeg liker det engasjementet som lyser gjennom.
![]() |
#13 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mengele Zoo
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mengele ZooNoe av det jeg ikke likte med boka er de lange politiske talene i den. Fortellingsstoffet er greit nok, men det politiske er for dårlig. Det var overfladisk og kjedelig til at det skulle være en roman. Jeg hadde også forventet mer gjenkjennelse av det latin-amerikanske. Jeg synes boka ble veldig veldig norsk, både i stil, mentalitet og i beskrivelsene. Det er ikke annet å vente når forfatteren er norsk. Hadde han skrevet som nordmann på tur hadde det stemt bedre. Når fortelleren er innfødt synes jeg det ble rart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
nju nja njo
|
Jeg også
![]() |
#16 |
ctrl+z
|
![]() |
#18 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mengele ZooDet har nok mye med hvilke bøker man liker. Jeg elsket den, men Ulysses??? Altfor tung og springende. Stieg Larsson sin første bok syntes jeg heller ikke noe særlig om. Men jeg må jo lese de to neste også, for boka var jo greit tidsfordriv og jeg vil gjerne se filmene.
![]() |
#19 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Mengele ZooIkke mesterverk, nei, men jeg likte den ganske godt. Men jeg likte Himmelblomsttreet og Afrodites basseng bedre (del to og tre av en trilogi, eller kan i alle fall leses som det). Det er et eller annet ved universet til Nygårdshaug som fascinerer meg veldig.
![]() |
#20 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Mengele ZooJeg likte den ganske godt, men noe mesterverk var den ikke, synes jeg. Det er gøy å heie på terroristene og det er en interessant bok som jeg ikke har glemt siden jeg leste den i fjor eller året før en gang. Men at den skulle være tidenes beste norske bok eller hva det var - neisåmenn.
![]() |
|
|