Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Mengele Zoo

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-09, 22:15   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Rødme

Mengele Zoo

Den leste jeg for noen dager siden, og var forberedt på et mesterverk.

Men. Hm. Nei? Kan noen forklare meg hvorfor den er så fantastisk? Spennende, utvilsomt. Bra research. Interessante mennesker. Men mesterverk?

Enlighten the ignorant, please.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:17   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mengele Zoo

Jeg forstår heller ikke fascinasjonen for den boka.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:17   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 22-09-09, 22:18   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg begynte på den, men syntes den var så kjedelig at den har blitt liggende som min dårlige samvittighet på nattbordet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:19   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:venter på Blondie:

Gammel 22-09-09, 22:23   #6
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg begynte på den, men syntes den var så kjedelig at den har blitt liggende som min dårlige samvittighet på nattbordet.

Samme her. Jeg har planer om å gi den en sjanse til da. Sånn etterhvert.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:27   #7
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Hmm.. Jeg har også hørt mye bra om den, men har ikke lest den.
En norsk Ulysses, eller?

Gammel 22-09-09, 22:28   #8
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg startet på den med gadd ikke mer.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:29   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ulysses, nei. Jeg synes den var veldig lettlest, egentlig.

Gammel 22-09-09, 22:31   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den.

Gammel 22-09-09, 22:33   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kom meg aldri skikkelig i gang med den, og den ligger igjen på forrige arbeidsplassen min. Kanskje? Skal tro om det er forsent å hente den.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:33   #12
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Lettlest, engasjerende historie - "mesterverket" i den, synes jeg, er måten forfatteren får meg til å sitte å heie på terroristene og ønske dem alt godt. Noe jeg ikke gjør til daglig. Jeg liker det engasjementet som lyser gjennom.

Når det er sagt, så har jeg definitivt lest bedre bøker.

Gammel 22-09-09, 22:37   #13
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Lettlest, engasjerende historie - "mesterverket" i den, synes jeg, er måten forfatteren får meg til å sitte å heie på terroristene og ønske dem alt godt. Noe jeg ikke gjør til daglig. Jeg liker det engasjementet som lyser gjennom.

Dette, kombinert med null forventninger da jeg begynte å lese den, ga meg en veldig god leseropplevelse, og jeg har anbefalt den til mange.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:47   #14
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe av det jeg ikke likte med boka er de lange politiske talene i den. Fortellingsstoffet er greit nok, men det politiske er for dårlig. Det var overfladisk og kjedelig til at det skulle være en roman. Jeg hadde også forventet mer gjenkjennelse av det latin-amerikanske. Jeg synes boka ble veldig veldig norsk, både i stil, mentalitet og i beskrivelsene. Det er ikke annet å vente når forfatteren er norsk. Hadde han skrevet som nordmann på tur hadde det stemt bedre. Når fortelleren er innfødt synes jeg det ble rart.

Gammel 23-09-09, 12:52   #15
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg likte den.

Jeg også
Har aldri vært i latin-amerika og vet lite om livet der, så jeg synes at jeg lærte noe. Og hvis jeg lærte noe er det sikkert noen andre som har gjort det også (håper jeg for min egen del ).

Gammel 23-09-09, 12:55   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

:venter på Blondie:

Jeg likte den veldig, veldig godt. Det kan ha noe med at jeg hadde lave forventninger til den kanskje? Jeg klarer ikke helt å sette ord på hvorfor den var så fascinerende heller. (jeg har dog familie i Brasil som jeg aldri har hatt noe særlig kontakt med, kanskje jeg innbiller meg at de lever på den måten? )

Gammel 23-09-09, 16:46   #17
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

(jeg har dog familie i Brasil som jeg aldri har hatt noe særlig kontakt med, kanskje jeg innbiller meg at de lever på den måten? )

De løper sikkert rundt i jungelen og fanger mariposas.

Gammel 23-09-09, 17:02   #18
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Det har nok mye med hvilke bøker man liker. Jeg elsket den, men Ulysses??? Altfor tung og springende. Stieg Larsson sin første bok syntes jeg heller ikke noe særlig om. Men jeg må jo lese de to neste også, for boka var jo greit tidsfordriv og jeg vil gjerne se filmene.

Tror kanskje det er et poeng med hva slags forventninger man har, for jeg hadde ingen forventning til mengele zoo, og masse til Menn som hater kvinner. Folk sa den var sjokkerende og helt utrolig, spesielt en scene (tør ikke skrive hvilken siden jeg ikke forstår hvordan man lager den blå streken over), men jeg syntes den var helt ordinær.

Gammel 23-09-09, 17:06   #19
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke mesterverk, nei, men jeg likte den ganske godt. Men jeg likte Himmelblomsttreet og Afrodites basseng bedre (del to og tre av en trilogi, eller kan i alle fall leses som det). Det er et eller annet ved universet til Nygårdshaug som fascinerer meg veldig.

Gammel 23-09-09, 19:03   #20
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg likte den ganske godt, men noe mesterverk var den ikke, synes jeg. Det er gøy å heie på terroristene og det er en interessant bok som jeg ikke har glemt siden jeg leste den i fjor eller året før en gang. Men at den skulle være tidenes beste norske bok eller hva det var - neisåmenn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.