Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Det er vel ingen fare for snø i fjellet enda?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-09, 18:46   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vel ingen fare for snø i fjellet enda?

Jeg driver og lurer på om jeg skal kjøre over til Ulsteinvik i høstferien for å besøke en venninne der. Tar med meg Christian da mannen jobber. Det er vel ingen fare for snø over fjellet der nå?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 19:22   #2
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det er vel ingen fare for snø i fjellet enda?

Så lenge du skal kjøre på dagtid er sannsynligheten svært liten for at det er glatt og snøføre. Hvilket fjell skal du over? Kjører selv vestover i morgen og regner med det er bart. Har kjørt Strynefjellet mange mange ganger, og det er vel stort sett fra slutten av oktober og utover at man kan begynne å regne med litt småglatt føre.

Gammel 23-09-09, 19:24   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg driver og lurer på om jeg skal kjøre over til Ulsteinvik i høstferien for å besøke en venninne der. Tar med meg Christian da mannen jobber. Det er vel ingen fare for snø over fjellet der nå?

Hvilket fjell skal du dra over? Jeg hadde aldri dratt over fjellet i høstferien uten vinterdekk. Det har allerede vært sludd i fjellet over Geilo. Du vet aldri når det er fare for snø i fjellet fra denne tiden og utover. Plutselig står du der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 19:58   #4
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Vi har ofte opplevd at den første snøen kommer i høstferien når vi er på hytta. Den ligger midt i Jotunheimen, ca 700 m.o.h. tror jeg.

Men den blir sjelden liggende lenge da.

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 08:39   #5
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg trekker tilbake det jeg svarte over. http://www.dagbladet.no/2009/09/29/n...lykke/8338089/

Gammel 29-09-09, 08:41   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i Trondheim og her lå det snø/hagl på bilen i morges. :hutre:

Gammel 29-09-09, 08:42   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg bor i Trondheim og her lå det snø/hagl på bilen i morges. :hutre:

Her står blåklokkene i blomst langs veien.

Gammel 29-09-09, 08:51   #8
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Her står blåklokkene i blomst langs veien.

Men det er ikke veldig varmt ute. Igår kveld var det 4 grader her ute...

Gammel 29-09-09, 09:01   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snø på oppdal i går også.

Gammel 29-09-09, 09:03   #10
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snø i Trysil i går også! Det er minusgrader på nettene, og rimfrost over alt på morgenen.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 09:07   #11
Skvetten
Passiv

Standard

Det snødde over Hardangervidden og det var snø langt ned i fjellene i Hardanger i går. Ulsteinvik ligger jo sånn til at det kan være snø og dårlig vær.

Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 09:50   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

snø på Oppdal.

Gammel 29-09-09, 09:53   #13
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det snødde over Hardangervidden og det var snø langt ned i fjellene i Hardanger i går. Ulsteinvik ligger jo sånn til at det kan være snø og dårlig vær.

Snøen legger seg neppe i Ulsteinvik siden det er på kysten, men over fjellene er det nok fare for snø.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:00   #14
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Snøen legger seg neppe i Ulsteinvik siden det er på kysten, men over fjellene er det nok fare for snø.

Jeg har kjørt til Ulsteinvik mang en gang både fra den ene og den andre siden. Det er noen værharde partier selv om det ligger langs kysten og det er skummelt med glatte vestlandsveier om høsten.

I motsetning til Bergen er det jo ofte snø om vinteren der til og med.

Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:09   #15
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

På Hovden er det meldt -4 grader og snø. (Setesdalen)
Leste det i VG tror jeg.

Altfor tidlig for min del å få snø.
Jeg er glad jeg bor på en nesten snøfri plass.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:13   #16
Skvetten
Passiv

Standard

Sitat:

Meteorologens varsel

Møre og Romsdal og Trøndelag tirsdag: Sterk vind og snø vil lokalt gi vanskelege køyretilhøve over 400-600 m.
Møre og Romsdal tirsdag og onsdag: Nordvestlig liten kuling 12 m/s på kysten og i fjellet, i kveld oppi frisk bris 10. Regnbyger, snøbyger over 400-600 m. Natt til onsdag dreining til sørvestlig frisk bris 10 m/s på kysten. Regn, snø over 600 meter. Fra onsdag ettermiddag nordvestlig periodevis frisk bris 10. Regnbyger, snøbyger over ca 600 meter.

Kilde: Yr.no klokken 10.13.
Så snø kan det bli selv langs kysten i fjellet.

Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 10:34   #17
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg droppet denne tanken forrige uke da jeg så på værmeldingen at det var snø på nettopp de fjellovergangene jeg skulle kjøre. Er glad for det nå ja.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:01   #18
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Kilde: Yr.no klokken 10.13.
Så snø kan det bli selv langs kysten i fjellet.

I fjellet ja, men ikke i Ulsteinvik.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:34   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det er snø på noen av veiene til Ulsteinvik hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:39   #20
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

her måtte vinterdekkene på, før det ble noe tur i barnehagen

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.