|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Konvertere til raglan?Posøren skal få Eliasgenser til jul. Dessverre er mønsteret typisk Dale med ermet som skal sys, og her støter jeg på to problemer. Det første er enkelt å løse ved å sette bort monteringen til min kjære tante.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Konvertere til raglan?Veldig interessert i konstruktive svar i denne tråden, men har dessverre ingenting å bidra med. Jeg strikker nå nesten utelukkende med raglan.
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konvertere til raglan?Jeg strikker ofte ovenfra og ned, da øker jeg til raglan annenhver omgang, en maske på hver side av "sømmen". Det blir vel det samme andre veien.
![]() |
#4 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konvertere til raglan?Det er ganske enkelt.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Konvertere til raglan?Hvis du strikker i Falk-garn, så har jeg en god oppskrift med raglanfelling. Så kan du strikke små Eliaser rundt magen eller noe.
![]() |
![]() |
#6 |
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konvertere til raglan?Jeg har strikket Gråtass-genseren og den var med raglan-fellinger. Siden det er samme størrelser og samme garn regner jeg med at dette er helt greit å overføre til Elias-genseren (som jeg også tenkte jeg skulle strikke!). Dog vil det se penest ut om man valgte lyseblått på ermene da.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Konvertere til raglan?Så flott med mange svar! Jippi!
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Konvertere til raglan?Jeg bruker apekattgenseren fra dyreparkendesignet som utgangspunkt. Jeg strikker en nå til snuppa i str 4 år, så jeg tror nok at Posøren trenger 6 år.
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Konvertere til raglan?Antenna på taket og toppen av Storeblink vil nok by på litt problemer, men det er jo ikke så mange maskene, så akkurat de kan kanskje sys på i etterkant?
![]() |
![]() |
#10 |
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konvertere til raglan?
Dale pleier å være svært generøse i størrelsene. Ihvertfall på baby-ull-oppskriftene. Husker ikke størrelsen på det jeg har strikket i Falk akkurat nå.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Konvertere til raglan?
Det er nok en god ide. Jeg har strikket 4 år lengde og 2 år bredde til snuppa (den aller siste var bare 4 år i alle retninger siden den skal arves av knerten som er mer normal i størrelsen).
![]() |
![]() |
#14 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konvertere til raglan?Jeg strikket Dyreparken genser til datteren min da hun var 3 1/2 år. Strikket 4 år og den var akkurat passe. Ikke noe å vokse i og jenta vår er ikke unormal stor for alderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konvertere til raglan?Gensere strikket i Falk pleier aldri å være særlig store i størrelsen. Jeg strikket nettopp Gråtassgenser str 8 år til min 4,5 år gamle jente (som normalt bruker 116) og den kunne ikke vært mindre. Man vil jo at slike klær skal kunne brukes lenger enn bare noen uker også. |
![]() |
![]() |