Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor spise i Trondheim?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-09, 21:50   #1
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Hvor spise i Trondheim?

Vi er en venninnegjeng på 5 som skal på teater på tirsdag. Planen er å gå ut og spise først, og jeg er den heldige utvalgte til å finne bra spisested. Så da spør jeg dere her inne, siden jeg egentlig ikke har peiling...

Gammel 24-09-09, 21:54   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor spise i Trondheim?

Jeg og mannen er veldig glad i rastaurantino italiano øverst i Nordre. Det er en typisk pasta og pizza-restaurant da, så ikke noe fancy sted. Men de har kjempegod mat, og ikke minst en veldig god kaffe.

Gammel 24-09-09, 21:58   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emilies ligger rett ved teateret og er ganske bra.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:01   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og Credo, så klart, hvordan kunne jeg glemme den.

Ellers er Graffi bra om dere ikke vil opp i fin restaurant-segmentet.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:03   #5
Betty
Superaktiv

Betty sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Frati er også bra!

Gammel 24-09-09, 22:05   #6
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Åååå- jeg var mye på Frati da jeg studerte i Trondheim for 1000 år siden. Dessuten var vi endel på Benitos. Eksisterer den enda ?

Opprinnelig lagt inn av Betty, her.

Frati er også bra!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:06   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bryggen asian cooking eller Ai Suma.
Pluss for fine lokaler.

Gammel 24-09-09, 22:07   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Ååååh, Graffi ja. Det er en super plass altså! Dit ville jeg dratt om jeg var dere

Gammel 24-09-09, 22:33   #9
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Bryggen asian cooking eller Ai Suma.
Pluss for fine lokaler.

Anbefaler desidert Ai Suma!

Gammel 24-09-09, 22:47   #10
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags sted tenker dere? Fin restaurant, sånn midt på treet eller enkelt og rimelig?
Hvis dere tenker sånn middels, men ser for dere en kjøtt- eller fiskerett, ville jeg vurdert for eksempel Emilies eller Chablis. Prisforskjellen sammenlignet med for eksempel Frati eller Ai Suma er ikke så stor, men smaksopplevelsen er en ganske annen. Men hvis dere/noen av dere ikke ønsker å kjøpe slik mat eller ikke har anledning til å bruke så mye penger, så kan Ai Suma være et godt valg. De har mye pasta, for eksempel. Andre forslag er den kinesiske restauranten i Olav Tryggvasons gate (ved Husfliden) eller Jadab (indisk) i Brattørgata. Hva med tapas? Mojo i Nordre eller Ajo på Solsiden?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 23:39   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Credo hvis dere skal slå litt på stortromma iallefall.

Ai Suma og Chablis sånn midt på treet i pris og standard.
Jeg er også veldig glad i Jadab(indisk). Bangkok er også en grei plass- ikke minst billig.

Mojo er forresten lagt ned, og sist jeg var på Ajo ble jeg vanvittig skuffet over kvaliteten. De pleide å være veldig flinke, men har tydeligvis fått den samme syken som mange av de andre restaurantene på Solsiden lider av, nemlig at de ikke må anstrenge seg for å få kunder og at nivået på menyen og maten de serverer er deretter. I forhold til det man får synes jeg de har blitt dyre og dårlige, rett og slett. Som en generell regel hadde jeg villet styrt unna Solsiden om jeg skulle hatt middag. Det har blitt en turistfelle i mine øyne.

Trondheim har mistet veldig mange av de gode restaurantene sine de siste 10 årene og jeg synes utvalget her i byen er nitrist for tiden. Credo er virkelig det eneste stedet jeg føler man får det man betaler for, til gjengjeld betaler man en del der da.

Gammel 24-09-09, 23:44   #12
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Dessuten var vi endel på Benitos. Eksisterer den enda ?

Benitos/Zia Teresa stengte i fjor, dessverre. Har spist noen meter pasta der, ja.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 23:46   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Benitos/Zia Teresa stengte i fjor, dessverre. Har spist noen meter pasta der, ja.

Ikke Benitos/Zia Teresa da, men den Italienske som ligger i Nordre, over "Somma", minner meg ganske mye om den. De har ganske lik mat og utvalg. Greie priser og nydelig Tiramisu trekker opp

Gammel 24-09-09, 23:54   #14
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker Frati!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 09:30   #15
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker både Frati og Graffi ( ) godt, men min stemme går likevel til Emilies.

Gammel 25-09-09, 09:41   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Anbefaler desidert Ai Suma!

Jeg også. Ligger i gamle dickensbrygga og er kjempestilig. God mat, flinke kelnere. - Iallefall ut fra prisen. (som er ok)

Skal dere ha billig mat og om miljøet ikke betyr mye, så er Bangkok ok. Der er det litt sånn "fastfood"-tendenser da. Bestille mat, hente selv.

Ellers så har man "frida" som er mexicansk restaurant i krysset ved jernbanebroa. Her er det ekte mexicansk mat og ikke tex-mex. Jeg har ikke vært der, men noen jeg kjenner likte maten veldig godt.

Gammel 25-09-09, 09:47   #17
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Emilies har jeg ikke vært på, men jeg hadde nok valgt det i forbindelse med teaterbesøk iom at det ligger så nært. Har hørt gode ting om den plassen i hvertfall.

Frati har nærmest vært kjøkkenet mitt i noen år da jeg bodde i Trondheim sentrum, så det er et sted jeg alltid må vurdere. Ai Suma har jeg jeg også vært på, samme eiere som Frati. Var i hvertfall godt fornøyd den gangen jeg var der. Hakket 'finere' mat enn Frati.

Gammel 25-09-09, 09:49   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Har forresten jobbe ei vakt i oppvasken på Zia, var der aldri mer etter det...

Gammel 25-09-09, 09:52   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ikke Benitos/Zia Teresa da, men den Italienske som ligger i Nordre, over "Somma", minner meg ganske mye om den. De har ganske lik mat og utvalg. Greie priser og nydelig Tiramisu trekker opp

Men eieren har mumlet "carne bene" (bra kjøtt) etter meg og en venninne med et særdeles slesk blikk. Kanskje det kunne vært bare stilig om han har vært mer attraktiv...men altså.

Gammel 25-09-09, 09:59   #20
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg anbefaler IKKE Tulla Fischer øverst i Nordre i hvert fall. Med mindre dere ønsker dere byens dårligste service og bli lurt.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.