Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fikk feil embryo, må gi fra seg barnet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-09, 21:32   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fikk feil embryo, må gi fra seg barnet

Som multi-IVF'er må jeg innrømme at dette skrekkscenarioet har vært spilt ett utall ganger i hodet mitt under begge graviditetene. Hva hvis de har satt inn feil embryo, eller brukt feil egg-feil sæd. Hva hvis vi får barn med en annen hudfarge som alle skjønner ikke kan være vårt. Forsvarstalen for å slippe å gi fra meg barna er i hodet mitt, pugget og øvd på. Jeg hadde blånektet uansett. Ihvertfall sålenge den biologiske forelderen/foreldrene var (u)lykkelig uvitende. Om jeg kunne kjørt på hvis det var en åpen sak som beskrevet i linken, aner jeg ikke. Tilsvarende ville jeg jo antatt krevd min rett til barnet dersom jeg fikk vite at noen andre hadde fått våre embryo, tror jeg ...

Æææh, utrolig vanskelig sak, og sikkert enkelt nok å ha meninger om, uten å ane hvordan jeg egentlig ville reagert hvis det var meg.
Men feil kan skje. Jeg kjenner til en som hadde IVF i Norge som fikk satt inn ett egg og fikk toeggede tvillinger. Aner ikke helt hva som var forklaringen, men jeg hadde nok begynt å lure litt ...

Linken er for ordens skyld i neste innlegg.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.