|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hertuginne
|
![]() Alliums drømmekåpe - hjelpOptimisten startet å strikke drømmekåpa for en stund siden, og har nå fått gjort både rygg, ene siden og begynt på et erme. Men der stoppet det opp, gitt. For etter at jeg har strikket ferdig cuff band så står det:
Og jeg sitter igjen litt
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins Sist redigert av Adrienne : 28-09-09 kl 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
trenger lading
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - Hjelp
den oppskrifta er overdetaljert til tider....
![]() ![]() Sist redigert av Svanen : 28-09-09 kl 13:34. Årsak: ser nå at bildet er vel mørk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
trenger lading
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelp
hehe... ikke akkurat den flinkeste til å forklare jeg da men...
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelpJeg tenker jeg går for alternativ 1, det har jeg gjort med hell før. (Og nei, jeg strikker ikke sokker, sånt har jeg en svigermor som gjør, med masse mønster og ting på.)
![]() |
#6 |
trenger lading
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelpfant en video som kanskje hjelper litt...
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelpOg det der skal jeg jo klare. Nå venter det to stk. ermer.
![]() |
#9 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelpJeg takker og bukker for link til den siden; genialt! :-)
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelpJeg har strikket ermene veldig ulikt når jeg strikker hæl på sokker. Det eneste jeg gjorde med ermene var å hente opp masker på langsiden (hjelpes, så dårlig jeg er til å forklare). Det ble litt som å hekle, men med strikkepinne og så bare hente opp en eneste løkke.
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelpMen jeg har et helt annet spørsmål når det gjelder alliums drømmekåpe. Den ser nå ut til å bli veldig kort og ekstremt bred. Hvor mye klarer man egentlig å blokke den ut?
![]() |
![]() |
#12 |
trenger lading
|
Jeg glemte å måle min før jeg blokket den, men den er både lang og bred nok nå. Perlestrikk er jo veldig elastisk, så en har mye å gå på syntes jeg. Jeg har forlenget oppskrifta med 30 omganger (i grove trekk repetert de første 30), og jeg har fått den knelangt.
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelpBlokker man før eller etter at man monterer? Og før eller etter man strikker hetten?
![]() |
#14 |
trenger lading
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelpJeg blokket delene hver for seg. Så monterte jeg. Blokket igjen når hetta var ferdig. (kunne sikkert bare dynket hetta, men det var like lett å slenge hele i badekaret... men jeg har ikke brukt knappenåler andre gangen, bare lagt den flat til tørk.)
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelpJeg merker at jeg har en voldsom lærekurve når jeg strikker denne jakken.
![]() |
#16 |
www.bomulls.no
|
Jeg tror jeg er helt på linje med deg her. Mangler fortsatt garnet, men skjønner jo at jeg har veldig mye igjen å lære, enda så mye jeg har strikket tidligere ...
![]() |
#17 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg blokket først, og bløtla bare hetten og blokket den for seg da hele kåpen var ferdig.
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelpJeg fortsetter alle spørsmålene.
![]() |
![]() |
#19 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg satte noen av maskene på en maskeholder (ser ut som en slags stor sikkerhetsnål), men jeg har bare tre, så de to siste delene satte jeg på en tråd. Jeg ville ikke risikert å blokke direkte på pinnen.
![]() |
#20 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2013
![]() |
![]() Sv: Alliums drømmekåpe - hjelpHeisann. Hvor finner jeg oppskriften på alliums drømmekåpe ? :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|