Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nupereller

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 20:15   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nupereller

Leste svigermors nyeste utgave av Familien i dag, da jeg så en oppskrift på de ettersøkte oldemorrutene, og kom over en repotasje kring nupereller. Ble litt nysgjerrig, for jeg ser det brukes skytler ...slike jeg fant i mammas syskrin da jeg selv var liten og synes var så artige fordi de klikket når man dro tråden gjennom klypa!

Anyhur, det ser jo ut til å være en litt artig teknikk da, men kanskje ikke så godt kjent - jeg hadde i allefall aldri hørt om det før i dag.

Noen her som nuperellerer?

Gammel 28-09-09, 20:18   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nupereller

Det er kurs i nupereller og kniplinger på husfliden her i byen, men det ser ut som om det er veldig tålmodighetskrevende petimeterarbeid.
Så de holdt på på Husflidsdagene på Slottsfjellet.

Gammel 28-09-09, 20:18   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Nupereller er kjempemorsomt. Mormor holdt på med det i alle år til fingrene ble for stive. Jeg har også prøvd meg litt, men har ikke helt tålmodighet. Kan teknikken, men det er lenge siden jeg gjorde noe.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:32   #4
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Ble litt nysgjerrig så jeg måtte google. Se de søte dragene da: http://www.nuperelle.net/drager/NorskeMinidrager.htm

(men tror ikke jeg har tålmodigheten til det der...)

Gammel 28-09-09, 21:40   #5
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver meg litt innimellom, siden mormor drev med dette helt til det siste. Jeg fikk arve skytlene hennes, og det hun hadde igjen av garn. Men jeg er ikke så flink enda... Jeg syntes det var så synd at jeg aldri fikk henne til å lære meg det før hun døde, og ingen andre i familien kan det heller. Men vet litt hjelp av YouTube og slikt klarer jeg enkle knuter jeg kan stramme til buer.

Gammel 28-09-09, 22:06   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

www.nuperelleforeninga.blogspot.com

Hmmm - det hadde jo vært gøy å prøve, selv om jeg gjerne skulle sett det blir gjort irl, jeg ble ikke helt klok på illustreringen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.