|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() NuperellerLeste svigermors nyeste utgave av Familien i dag, da jeg så en oppskrift på de ettersøkte oldemorrutene, og kom over en repotasje kring nupereller. Ble litt nysgjerrig, for jeg ser det brukes skytler ...slike jeg fant i mammas syskrin da jeg selv var liten og synes var så artige fordi de klikket når man dro tråden gjennom klypa!
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NuperellerDet er kurs i nupereller og kniplinger på husfliden her i byen, men det ser ut som om det er veldig tålmodighetskrevende petimeterarbeid.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: NuperellerNupereller er kjempemorsomt. Mormor holdt på med det i alle år til fingrene ble for stive. Jeg har også prøvd meg litt, men har ikke helt tålmodighet. Kan teknikken, men det er lenge siden jeg gjorde noe.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NuperellerBle litt nysgjerrig så jeg måtte google. Se de søte dragene da: http://www.nuperelle.net/drager/NorskeMinidrager.htm
![]() |
#5 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: NuperellerJeg prøver meg litt innimellom, siden mormor drev med dette helt til det siste. Jeg fikk arve skytlene hennes, og det hun hadde igjen av garn. Men jeg er ikke så flink enda... Jeg syntes det var så synd at jeg aldri fikk henne til å lære meg det før hun døde, og ingen andre i familien kan det heller. Men vet litt hjelp av YouTube og slikt klarer jeg enkle knuter jeg kan stramme til buer.
![]() |
#6 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Nuperellerwww.nuperelleforeninga.blogspot.com
![]() |
|
|