Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjøpe klimakvoter ved flyreiser

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 22:11   #1
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøpe klimakvoter ved flyreiser

Kjøper dere klimakvoter når dere skal ut og fly? Hvis ja, hvor kjøper du? Hvis nei, hvorfor ikke?

Gammel 28-09-09, 22:13   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe klimakvoter ved flyreiser

Nei, det gjør jeg aldri. Vi flyr nesten ikke, så jeg har ikke så dårlig samvittighet den ene gangen i ny og ne som vi flyr.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:14   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei det gjør jeg ikke. Jeg har enda ikke klart å skjønne hvordan flyet skal slippe ut mindre junk av at jeg betaler mere penger jeg.

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:18   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei det gjør jeg ikke. Jeg har enda ikke klart å skjønne hvordan flyet skal slippe ut mindre junk av at jeg betaler mere penger jeg.

Mener du virkelig at du ikke vet det? Jeg tipper det har noe med at pengene du betaler ekstra brukes til miljøvennige tiltak andre steder. Poenget er vel at det skal "veie opp", på en eller annen måte.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:23   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg gjøre ikke det. Jeg synes det er kunstig og ganske far fetched, og mistenker at det hele koster mer å administrere enn det begunstiger miljøet. :fordomsfull:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:25   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mener du virkelig at du ikke vet det? Jeg tipper det har noe med at pengene du betaler ekstra brukes til miljøvennige tiltak andre steder. Poenget er vel at det skal "veie opp", på en eller annen måte.

Nei, de skal ikke brukes til miljøvennlige tiltak andre steder. De skal jo betales til de som eier disse klimakvotene. For eksempel indianerne i regnskogen. Og for disse pengene kan indianerne da øke sitt forbruk. Hvis det hadde eksistert et system for å bringe pengene til dem som eide de kvotene vi betaler for da. Det gjør det ikke - eller gjorde det ikke sist jeg sjekket ihvertfall. Dermed ender disse pengene opp i sluket ett eller annet sted. De er ikke avsatt til miljøtiltak såvidt jeg har klart å fange opp. Så da gir jeg heller beng og kjøper noe fint til fadderbarna til jul.

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:27   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde helt klart vært bedre om flyprisene ble høyere. Da hadde man jo ikke hatt annet valg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:28   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det hadde helt klart vært bedre om flyprisene ble høyere. Da hadde man jo ikke hatt annet valg.

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:53   #9
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har heller ikke gjort det hittils, men vurderer det nå. Hvis det fungerer uten at pengene bare går i et eller annet "sluk". Mener jeg så et program på tv en gang om penger fra slike klimakvoter som ble brukt til å tette vinduer eller noe sånt i Russland, slik at varmetapet ble mindre og de da trengte å fyre mindre. Det hørtes jo bra ut.

Fra det jeg kan google så finner jeg ikke noe fornuftig sted å kjøpe kvoter for privatpersoner. Så tror det blir med tanken denne gangen også.

Gammel 28-09-09, 23:12   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, for all del, jeg kan utmerket godt overtales dersom opplyste sjeler med innsikt kan begeistre meg. Det er ikke egentlig pengene det står på - men jeg har da ikke bare lyst å gi bort (les: kaste bort) penger som havner i hendene på surrete byråkrater som bruker dem på studiereiser eller noe sånt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:51   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Når man reiser med bl.a Star Tour kan man velge å betale miljøgebyr, 5,- per person som reiser. Det synes jeg da er helt greit å gjøre.

Gammel 29-09-09, 15:02   #12
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg kjøper ikke klimakvoter. Jeg tror at dette er 90 % bambus (minst).

Gammel 29-09-09, 15:59   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, 5,- per flybillett. Det høres ut som det hjelper schikkli.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.