|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Bruk refleks!Nå har jeg vært ute og kjørt i høstmørket og fått meg noen støkk, det er skrekkelig mange usynlige fotgjengere der ute. Rart at det føles så annerledes når man kjører i forhold til når man går, men det er virkelig på tide å finne frem refleksene.
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Bruk refleks!Jeg hadde akkurat samme opplevelse, det er veldig mørkt og fotgjengerne blir helt svarte.
![]() |
#5 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruk refleks!Takk for påminnelsen. Skal gå i gangen og feste refleks på jakkene vi bruker.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Bruk refleks!Både Pelsen og jeg bruker refleks. |
![]() |
![]() |
#7 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Bruk refleks!Har alltid refleks på meg når jeg er ute og går på ettermiddag/kvelden.
![]() |
#9 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Bruk refleks!Ja, nå er det virkelig mørkt ut og på tide å finne frem refleksen.
![]() |
#10 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Bruk refleks!Takk for tips.
Veeel...ikke helt enig. De personene jeg har "plutselig oppdaget" (les: hogd inn bremsen/sneiet) på min ferd, er voksne, uten refleks og langs bekmørke veier uten gatelys. Gående halveis ut i veien.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruk refleks!Mange tror de er selvlysende i mørket. Skummelt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Bruk refleks!Jepp.
![]() |
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Bruk refleks!Bra å ta opp - jeg fikk meg noen reale støkk her natt til sist lørdag, da vi kjørte fra Oslo til Kristiansand ...på veien møtte vi på ikke mindre enn tre rusa personer som på hver sin kant ravet i veikanten langs E18 - skitskummelt!!!
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bruk refleks!Flott at du tar det opp. Her har refleksene vært brukt ganske lenge nå og de henger på lettest tilgjengelig sted i gangen. Hver gang jeg har sjans til å få med meg en billig eller helst gratis refleksvest så tar jeg i mot med glede. Det gjør at vi har såpass mange at det ikke blir krise om vi glemmer noen i barnehagen eller på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Bruk refleks!Etter at jeg begynte å kjøre har jeg virkelig fått øynene opp for refleksbruk. Jeg visste det jo før også, men så det ikke på samme måte. Som fotgjenger har man lett for å tro at bilene ser deg fordi du ser dem. Nå når jeg sitter bak rattet ser jeg jo virkelig at det ikke er slik og at refleks har mye å si. Jeg har i dag blitt overrasket over fire-fem fotgjengere uten refleks som "plutselig" bare dukker opp i veikanten- kjempeskummelt.
![]() |
#16 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bruk refleks!Det er mange selvlysende mennesker ute å går på kvelden nå |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bruk refleks!
Jeg håper du ringte politiet? Sånt er jo livsfarlig, både for de ravende og bilistene.
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() Sv: Bruk refleks!Kan jeg spørre om noe dumt i den forbindelse?
![]() |
|
|