Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Røyking og/eller lappen, en menneskerett?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 15:30   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røyking og/eller lappen, en menneskerett?

Sistemann ut i dagens rekke med mennesker som er snurte over behandlingen de har fått er denne mannen, som har fått beskjed om å slutte å røyke, eller miste lappen. Lappen er han avhengig av i jobben.

Jeg skal ikke gjøre meg opp noen mening om det er gjort en riktig helsefaglig vurdering her, men hvis vi går ut i fra at røykingen er såpass farlig for ham kombinert med overvekt, diabetes og hjerteproblemer, er det da fair og gi ham dette ultimatumet? (Ultimatet?) Han har også fått krav i forhold til diabetesen, og hvilke forholdregler han må ta med det, uten at han syns det er problematisk.

Sitat:

- Det oppleves som et maktmisbruk på et område hvor jeg normalt har noe jeg skulle ha sagt, sier han til Dagbladet.
- Hvis jeg ikke hadde vært røykfri ville jeg dødd da jeg fikk vedtaket mener han.

Skal man ha såpass forståelse for røykeres avhengighet at man lar de fortsette til tross for store helseproblemer, og utgjør røyking en så akutt fare?

Hva med gravide, deres røyking går også utover andre, bør de også nektes å røyke?

http://www.dagbladet.no/2009/09/30/n.../royk/8357063/

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.