|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan få ut "kjellerlukt" av et gammelt skap?Jeg har arvet et pidestallskap etter min oldemor, men det har stått i en rå og kald kjeller i sikkert femti år, fyllt med gamle ledingsstumper og annet skrap.
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvordan få ut "kjellerlukt" av et gammelt skap?Har du rett og slett prøvd med eddik? Bakepulver er også en fin måte å fjerne både lukt og belegg på. Kunne det simpelthen være mulig å blande bakepulver i vaskevannet? :tenker høyt:
![]() |
#3 |
stille
![]() Sv: Hvordan få ut "kjellerlukt" av et gammelt skap?Eddik i vaskevannet?
![]() |
#6 |
stille
![]() Sv: Hvordan få ut "kjellerlukt" av et gammelt skap?Jeg skal prøve med eddik. Det har stått til lufting i ett år, og far håper å kunne hive det på fyllinga, men jeg håper ...
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan få ut "kjellerlukt" av et gammelt skap?Kanskje det er fuktig og at det fremhever lukten ennå mer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
stille
![]() Sv: Hvordan få ut "kjellerlukt" av et gammelt skap?Jeg lurer på om jeg må ta det inn og varme det ordentlig opp, det er sikkert fukt i det.
![]() |
#9 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan få ut "kjellerlukt" av et gammelt skap?Ta det inn og tørk det skikkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få ut "kjellerlukt" av et gammelt skap?Hva med å skure det skikkelig med salmiakk/grønnsåpe vann? Mener å ha hørt det skal fjerne lukt.. Men det har sikkert vært lurt å fått tørket det skikkelig først, evt. skure, tørke og så skure igjen..?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hvordan få ut "kjellerlukt" av et gammelt skap?Jeg hadde en kjelleroppbevart skuvseng som luktet, prøvde med det meste, inkl eddik, men måtte gi tapt. Det luktet myr, rett og slett. Sist redigert av Hasselnøtt : 04-10-09 kl 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Hvordan få ut "kjellerlukt" av et gammelt skap?Jeg har gjort det samme med et gammelt bord. Det hadde dog ikke stått i en fuktig kjeller og fått dertil lukt. Jeg puttet det i badekaret og spylte det med glodvarmt vann. Såpet det vekselsvis inn med salmiakk og grønnsåpe. Skylte godt mellom hver gang. Dette var i sommer så det fikk tørket seg godt i solsteken etterpå. Men kjellerlukt er dessverre vanskelig å bli kvitt og også en skrekkelig vondt og irriterende lukt å ha i hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
stille
![]() Sv: Hvordan få ut "kjellerlukt" av et gammelt skap?Vaske det i varmt vann kan jeg gjøre ute(har varmtvann i utekrana), men da må jeg ta det inn for tørking, og det spørs om far vil hjelpe til å bære det inn.
![]() |
|
|