Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kr. 17.500 for ei t-skjorte?!?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 20:48   #1
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kr. 17.500 for ei t-skjorte?!?

Saka frå dagbladet.no
Orsak meg, men, er det berre eg som synst dette greinser til det kvalme?
I ei verd kor mangfaldige millionar lever under sveltegreinsa, ikkje har skikkeleg helsestell, skulesystem eller levekår i det heile og så seljast det klesplagg
- t-skjorter - (!) for 17.500 spenn!?!
Fatter det ikkje, eg...

Gammel 02-10-09, 20:57   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kr. 17.500 for ei t-skjorte?!?

Det bør oppgis advarsel når det linkes til websider som har bilde av Fredriksen-jentene. Lurer på hva det koster å få flytta hjernemasse ned i leppene for å se ut som Dolly. Det er i så fall mer idiotisk å bruke penger på enn et klesplagg...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 20:57   #3
Left
Passiv

Standard

Nei, du sier noe.

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 21:02   #4
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det bør oppgis advarsel når det linkes til websider som har bilde av Fredriksen-jentene

Sorry!
Skal legga meg det på minnet og hugsa til neste gong...
(Veeeeel...eit lite problem: Er så himmelropande uopplyst at eg ikkje anar kven "Fredriksen-jentene" er...ut frå konteksten føler eg at eg ikkje ynskjer veta det heller)

Gammel 02-10-09, 21:07   #5
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Fredriksen-jentene antar jeg er døtrene til han steinrike Fredriksen som ligner på en breiflabb. :åppklarer:

Jeg hadde heller kjøpt meg en bil til den prisen tror jeg.

Gammel 02-10-09, 21:11   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det bør oppgis advarsel når det linkes til websider som har bilde av Fredriksen-jentene. Lurer på hva det koster å få flytta hjernemasse ned i leppene for å se ut som Dolly. Det er i så fall mer idiotisk å bruke penger på enn et klesplagg...

Er du nå så sikker på at hun er teit bare fordi hun har et utseende du ikke setter pris på? Jeg kan ikke huske å ha sett de jentene uttale seg særlig provoserende i media.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 21:26   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Er du nå så sikker på at hun er teit bare fordi hun har et utseende du ikke setter pris på? Jeg kan ikke huske å ha sett de jentene uttale seg særlig provoserende i media.

Du sier noe. Problemet må jo ha vært der fra før noe ble puttet i leppene.... I utgangspunktet kunne de sikkert vært ganske ok å se på, men etter leppe/nebb-operasjonen ser de bare helt merkelige ut ;-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 22:08   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg dømmer vilt og hensynsløst etter utseende, noe jeg gladelig gjør når det gjelder tvillingene Fredriksen - så kan jeg fint forstå at de klarer blåse 17.500 på ei t-skjorte, for de må være rimelig blåst mellom ørene uansett.

Og jepp - helt på linje med deg, men nå mener jeg uansett det er mye rart det er tragisk folk bruker penger på. :sær:

Gammel 02-10-09, 22:10   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For øvrig minner hele opplegget med den designeren om et eventyr... tror det het "Keiserens nye klær," eller noe slikt.

Gammel 02-10-09, 22:14   #10
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Kan ikke annet enn å le jeg.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 23:27   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

For øvrig minner hele opplegget med den designeren om et eventyr... tror det het "Keiserens nye klær," eller noe slikt.

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 23:30   #12
Skvetten
Passiv

Standard

Samme her, greit det er blondt med lange bein men likevel er det nok i ikke de som figurerer mest i media på grunn av ting de sier.

Kr 17500,- brukt på en t-skjorte er ikke akkurat et bidrag til en bedre verden. Jeg vemmes av slikt jeg og tenker mindre noble tanker om mennesker som prioriterer slik helt uavhengig av menneskets utseende.

Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 00:11   #13
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

"Norske Kathrine Fredriksens far er landets rikeste. Datteren kom i Balmain-jakke til en antatt pris av minst 30 000 kroner"

Jadda. Lekker.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 00:15   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Det er egentlig ganske fascinerende hvor billig man kan se ut, selv om man har klær for en liten formue på kroppen.

Gammel 03-10-09, 00:33   #15
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er egentlig ganske fascinerende hvor billig man kan se ut, selv om man har klær for en liten formue på kroppen.

Gammel 03-10-09, 22:46   #16
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

"Antatt pris": ingen vet, om/hva Frederiksen-datteren har betalt for plagget. Kanskje hun fikk det som reklame, siden hun skulle på OFW og sikkert ville bli fotografert ? Så lenge hun ikke har stått frem og skrytet av å ha på seg en jakke til 30.000 ser jeg ikke helt, hvorfor hun fortjener så mange sure kommentarer.

Prisen på disse klær virker som ren hype. Jeg hadde gjerne sett tall på, hvor mange eksemplarer som faktisk blir solgt for disse beløpene, og hvem som er kjøperne.

Gammel 04-10-09, 06:14   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

"Antatt pris": ingen vet, om/hva Frederiksen-datteren har betalt for plagget. Kanskje hun fikk det som reklame, siden hun skulle på OFW og sikkert ville bli fotografert ? Så lenge hun ikke har stått frem og skrytet av å ha på seg en jakke til 30.000 ser jeg ikke helt, hvorfor hun fortjener så mange sure kommentarer.

Prisen på disse klær virker som ren hype. Jeg hadde gjerne sett tall på, hvor mange eksemplarer som faktisk blir solgt for disse beløpene, og hvem som er kjøperne.

Signerer.

For min del ser jeg ikke forskjellen på at en veldig rik kjøper noe til 17500 kr og at 'vanlig' rike kjøper merkeklær til 2-3000 kr. Uansett kunne man valgt å bruke pengene på noe mer fornuftig. Og hvem vet, rikingen bruker kanskje mer på veldedighet enn du og jeg....

Fredriksentvillingene? Nydelige er de ikke, men det tror je kommer av faren og ikke har de sagt mye som gjør a de fortjener Dum stempelet heller. Men vi kan jo ikke like dem, de er jo Umoralsk Rike

For egen del kunne jeg ikke brukt så mye penger på klær, kjøper heller ikke normalprisede merkeklær på annet enn salg. Uten at det gjør meg til noe bedre mennneske

Det finnes forresten et eget studie for prising av luksusvarer. Fant jeg ut en gang jeg var i Milano og lurte på hvorfor de satt prisen på en jakke til 18500 og ikke 25 000 når de først var i gang. Verden vil bedras! Men det er like snodig å kjøpe en bluse til 1500 kr, som en til 17500. Sånn egentlig.

Gammel 04-10-09, 08:03   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

T-skjorter til 17.500 ser jeg ikke noe problem med. (Moralsk sett, that is. Økonomien min ville hatt alvorlige problemer med det.)

Skal vi snakke umoralske priser vil jeg heller trekke frem at et salongbord (Lack) på IKEA koster 39 kroner. DET er umoral. Men det er det ingen som snakker om. Selv ikke nå som rekkevidden av miljøproblemene begynner å gå opp for oss.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 09:35   #19
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Standard

Skal vi snakke umoralske priser vil jeg heller trekke frem at et salongbord (Lack) på IKEA koster 39 kroner. DET er umoral. Men det er det ingen som snakker om. Selv ikke nå som rekkevidden av miljøproblemene begynner å gå opp for oss.

Eg skal gje deg fullstendig rett i at dette og er umoralsk, kanskje og i større grad enn t-skjorter til 17.500.
Båe døma vert døme på umoralsk forbruk, men innanfor to ulike aspekt.

Gammel 04-10-09, 09:40   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt på linje med Monsoon her, kjenner jeg. Jeg kjøpte en masse, masse plastkasser på IKEA her forleden til 10-30,-/stk som skal brukes til å oppbevare en million småleker. Både lekene og kassene vil vel være nedbrutt om 2650 år. Det er egentlig mye mer umoralsk enn å overbetale en dekadent oppblåst designer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.