Hvilket speilrefleks har du?
Ja, det lurer jeg på i dag.
Har du Nikon, Canon, Sony, Pentax, Olympus, Sigma, Panasonic?
Jeg startet med et Canon EOS 300D for 3 år siden.
Gikk i stykker etter 1 år, kjøpte det brukt av ei venninne.
Husker jo at det var litt uvant å ikke søke med skjermen, slik jeg var vant med å de andre digitalkameraene.
Var rart å kikke gjennom det lille vinduet hver gang.
Og speilrefleks er jo tyngre, og tar mere plass. Er jo ikke bare å legge det i lomma, eller i vesken. 
Måtte jo ha nytt speilrefleks da det andre gikk i stykker. Det lønnet seg ikke å reparere det. Kjøpte meg da Canon EOS 400D. Og etterhvert som jeg ble mere erfaren, og mere kresen kan man si, så jeg valgte å gå over til Canon EOS 40D.
Da dette hadde noen funksjoner som ikke hadde på 400D, og COMOS bildebrikken var bedre.
Jeg fikk også livewiev på manuell fokus.
Men så kom jo Canon EOS 50D for ikke å så lenge siden og da ble jeg fristet til å kjøpe dette.
Er sånn at jeg nesten alltid vil ha det nyeste og det beste. 
50D har livewiev på både AF og MF. Og det har 15,1 megapixler.
Uten at det egentlig har sånn stor betdning da.
40D og 50D serien har kamerahus i magnesium, det tåler litt mere "tøft" bruk. Mye mere robust, enn 400D, 450D og 500D.
Men det er jo flotte kamera det også, egner seg godt for nybegynnere og de kan jo ta flotte og gode bilder.
Jeg merker allikevel fort at 40D og nå 50D tar utrolig bra bilder.
Canon har jo kommet godt ut i tester, og Canon gjengir farger utrolig bra.
Men Nikon og Canon kjemper jo i teten hele tiden, det er jo to konkurrenter som lager bra speilrefleks.
Jeg vurderte jo Nikon da jeg begynte å interessere meg for foto, men havnet på Canon siden jeg fikk kjøpt det første kameraet brukt.
Og siden har jeg altså holdt meg til det som er kjent.
Fortell meg om din speilrefleks historie.