Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Elastisk bæresjal vs. lommeslynge

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 19:39   #1
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Elastisk bæresjal vs. lommeslynge

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en bæredings til vesla etterhvert.
Jeg hadde egentlig bestemt meg for en Hotsling, da det ser så enkelt ut med tanke på at man slipper knyting og sånn. Men så ser jeg at flere velger og anbefaler elastisk bæresjal som første bæredings.

Noen som kan synse litt for meg?

Gammel 03-10-09, 19:46   #2
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elastisk bæresjal vs. lommeslynge

Jeg ville nok kjøpt begge deler. Bæresjal var veldig greit når vi skulle ut på tur og hun skulle sitte der lenge, mens lommeslynge var kjekt å bare slenge på seg når jeg skulle en snartur på butikken eller hente i barnehagen.
Bæresjalet ble nok brukt mer enn lommeslyngen når hun var helt liten, men lommeslyngen bruker vi faktisk endel enda og hun er 2 1/2 år.

Gammel 03-10-09, 19:47   #3
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Elastisk sjal er helt genialt til nyfødt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 19:51   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde elastisk sjal til lillebror og de første ukene bodde han på meg. Det var kjempepraktisk, og jeg tror at dette kan ha vært en faktor som gjorde at vi ikke opplevde noe sjalusi mellom han og storebroren. Jeg hadde begge hendene fri.

Sjalet knytes jo på før man legger i ungen, så det er ikke noe pes det heller. Jeg har hatt ringslynge i tillegg til sjal, men har knapt nok brukt den. Mye fordi lillebror foretrakk å ligge mage mot mage og ikke på ryggen...eller noe sånn.

Gammel 03-10-09, 20:02   #5
Ciela
Erfaren

Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Å få en slynge som passer helt er vanskelig , Det avhenger av at du måler , men også at slyngen har en fast str . Str kan variere etter stoff osv selv fra samme produsent . Mannen din vil anntagelig trenge sin egen slynge . Sjal er derimot onesize , gir flere muligheter for ulike stillinger osv . Med et elastisk sjal kan du knyte det på forhånd og feks plassere barnet når du kommer frem til butikken . Du får også spredd belastningen over begge skuldrene . Det finnes dessuten mange ulike sjal og velge i .Mobywrap er et greit nybegynnersjal , Mam eco med hamp har godt grep , sino er tynnt og binana med bambus har jeg hørt mye posetivt om som et godt og mykt sjal -.

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:21   #6
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville absolutt gått for elastisk sjal(hilsen eier av elastisk, vevd, slynge og MT )

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:25   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til nyfødt er elastisk genialt!

Gammel 03-10-09, 21:17   #8
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Helt klart elastisk. Lommeslynge er greit om man bare skal hente posten eller kjøpe to ting på butikken, skal man lengre enn det er elastisk sjal uvurderelig.

Gammel 03-10-09, 21:26   #9
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hotsling, elastisk sjal og MT.
Hotslingen le lite brukt, sjalet mye og MT endel etter de ble store nok til å bruke den.

Jeg har ett elastisk sjal i fargen sienna du kan få kjøpe billig.

Gammel 05-10-09, 12:40   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har noen slynger, men synes de var vanskelig å få til når hun ble større enn spedbarn. Mulig jeg kan bruke dem mer nå når hun er større og sitter. Vill nok gått for sjal i dag om jeg fikk baby på nytt, og så mei-tai etter hvert.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 12:42   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare prøvd elastisk sjal, men det var flott.

Gammel 05-10-09, 13:05   #12
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har elastisk sjal, og med en baby med ekstremt kontaktbehov er det uvurderlig. Jeg har Sino bæresjal, kjøpt fra Lotusbarn, og liker det veldig godt. I tillegg har vi en Beco som faren har lagt sin elsk på, men som jeg helst bruker til utebæring. Når hun blir for stor til å bæres i sjalet, kommer jeg nok til å kjøpe en meitai til innebruk.

Gammel 05-10-09, 14:21   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elastisk sjal og slynge har hatt veldig ulike bruksområder her hos oss. Sjalet brukte vi masse i starten. Det tar tid å få på, men til langtidsbæring er det genialt.

Slynge har vi også brukt en del, men da bare til småbæring.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:10   #14
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Ok, jeg er overbevist.

Gammel 13-11-09, 00:34   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hvilket elastisk sjal bør man kjøpe da?
Og hva koster de?

Gammel 13-11-09, 01:59   #16
Ciela
Erfaren

Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Det spørs helt på hva man ønsker mjau . Har du muligheten ville jeg tatt turen til en butikk som selger sjal Krusedull i Trondheim blir vel nærmest deg ? .Prisen varierer mye fra produsent til produsent . Moby som er helt ok får du til 450 . Binana og Mam eco som jeg har hørt mye godt om koster rundt 600 kr .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:53   #17
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Vil anbefale Sino eleastisk sjal. Det er passe elastisk og ganske tynt, så det blir ikke varmt og det får omså plass oppi stelleveska. Jeg kjøpte mitt brukt for 200,- på Finn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.