Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

3-4-åringer: leker de med riddere og borger?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-09, 10:29   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

3-4-åringer: leker de med riddere og borger?

Har så lyst å kjøpe dette til sønnen min. Pr i dag er det sjørøvere som gjelder. Har lyst å kjøpe en ridderborg til jul!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 10:38   #2
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 3-4 åringer: leker de med riddere og borger?

Her i huset har det ikke vært interesse for dette før i 6-7 årsalder.
Og det er jo mye å velge mellom.

Jeg har aldri vært helt fan av at barna skal leke krig så mye. Og har derfor ikke bevisst kjøpt slike leker heller. Mulig jeg er litt sær. Sjørøver er en ting, krigsleketøy er en annen ting.
Riddere og borger blir jo også en annen ting igjen på en måte.

Men, som sasgt, her i huset har det først blitt interesse for slikt i 6-7 årsalderen.
Sjørøver har aldri vært populært her.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 10:44   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Admini blir 3 i januar, og han er ikke interessert i slikt. Poden ble ikke så veldig interessert før han ble 5 -6 år. Det som er hott nå er duplo i forskjellige varianter. Togbane, postmann, brannbil, sykebil, sementbil, dyrehage osv. Poden og Admini leker masse med dette sammen og lager byer og bygger romstasjoner ol.

Gammel 04-10-09, 10:51   #4
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er heller ikke fan av krigleking egentlig, men da tenker jeg mer fekting med sverd, pistoler og militærklær. Unger kan jo leke krig med hva som helst, de små ridderfigurene og borgen gir meg ikke umiddelbar assosiasjon til krig.

Men ja kanskje han må bli eldre. Han bryr seg ikke om duplo eller briotogbane, han liker brannbiler og har såvidt begynt å leke litt med småbiler.

Han er veldig opptatt av å kle seg ut, rollelek og sånne ting han! Dukketeater og hånddukker.

Vi var i butikk med mye ridderborger og slikt og han så veldig interessert ut og lekte med hestene og ridderfigurene.

Tre stk!
Gammel 04-10-09, 10:59   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har forelsket seg i disse:

http://www.mittrom.no/comersus/store...?idCategory=45

Jeg er ikke tilhenger av krigsleker, og han får ikke sverd og pistoler, men han har fått noen slike figurer som de selger i butikken. Da har han valgt ut noen som er litt mer sånn ridderaktig og hest og sånn, og så har han lekt endel rollespill med dem (som har vært dramatiske greier, men ikke akkurat krig og vold). Jeg har tenkt litt på om vi kanskje skal kjøpe en bondegård, den kan jo ha både dyr og mennesker, og riddere og alt mulig.

Gammel 04-10-09, 11:02   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 3.5 åring synes det er veldig spennende med riddere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:02   #7
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

DM ja det var i den kategorien jeg tenkte.

jeg jobber i butikk som selger disse, så hvis vi ikke selger ut alle, plukker jeg kanskje med meg et hjem til jul!

Tre stk!
Gammel 04-10-09, 11:05   #8
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har den borgen, i allefall nesten den. Nå er den i litt deler her og der, men de liker den godt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 18:56   #9
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

4,5 åring liker sånt ja.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:16   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden er ikke veldig interessert i slikt.
Det går mest i sjørøver og Ninja Turtles og lego. Lego er en sikker vinner, synes jeg. (Bare ikke for dem som skal kjøpe noe til poden, han har det meste ...)

Gammel 04-10-09, 19:16   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg vet i hvertfall om en seksåring som hadde elsket den borgen der!

Men Storebror var godt over seks år før han ble ridder.

Gammel 04-10-09, 19:26   #12
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Posøren liker riddere og prinsesser. Han fikk en borg tidligere i høst av en bekjent, og den har blitt lekt mye med. Gjerne med riddere, drage, skattekiste og kanon i Papo-serien. Han er 4 år.

Gammel 04-10-09, 19:36   #13
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Lurer på om det kunne vært noe for mine på 3 og 6 år.
Det som var i linken til DM var jo bare så flott.
Kunne tenkt meg alt sammen jeg.
Tenk så gøy.

Og jeg er ikke for krigsleketøy. Pistoler, sverd o.l er nei-leketøy
her i huset. Det blir for voldsomt så de sverdene som har kommet
i hus her blir raskt inndratt. Og "glemt".

Tror om de selger denne serien andre steder. Var jo ganske utplukket
på denne siden.
Må sjekkes.

Sist redigert av Grøten : 04-10-09 kl 19:44.
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:37   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke vært overbegeistret om noen introduserte poden for sånt som 3-åring, men nå er han 4 år og har i løpet av sommeren fattet interesse for sjørøvere. Jeg tror vi er et styke unna riddere og borger.

Gammel 04-10-09, 19:43   #15
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Fant jeg fant, www.tumleplassen.no hadde et ganske godt utvalg.
Og prisene var enda litt lavere faktisk.

Så fint det var med tepper og alt liksom. Innbyr jo virkelig til rollelek.
Dette må vurderes til julegave. I allfall til eldste mann.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:51   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

S fikk en sånn borg til jul ifjor. Nå må det sies at den var morsomt i starten, men vennene hans liker den godt. Han har også en del riddere og annet "utstyr", men som oftest er det utallige dyr som bor i borgen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:59   #17
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 3-4-åringer: leker de med riddere og borger?

Mitt eldste barn har aldri likt riddere og borger, mens de to yngste har lekt masse med borger og riddere fra 3-4 års alderen. De borgene de er mest glad i er de med få deler, og som er skikkelig solide. De leker ikke nødvendigvis krig og slossing, men har med dyr og andre figurer i leken.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 22:16   #18
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Men Storebror var godt over seks år før han ble ridder.

Admini ble slått til ridder og fikk stjernekrone og kappe, og spiste dragekake med blodsuppe og blodsaft til i forrige uke i barnehagen etter å ha gjort tre skumle vågestykker. Det var ikke alle barna som turde gjøre dem, men det gjorde han, - som minst på avdelingen (ble flyttet inn på storbarn et halvt år for tidlig, så han skulle egentlig ikke vært der en gang.

Gammel 05-10-09, 13:06   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Både barn og voksne her i huset.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 13:42   #20
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://www.riktigeleker.no/default.asp?page=125

Her i huset, eller i denne borgen om jeg må be, lekes det med riddere og sjørøvere dagen lang! Gutten er 5 år nå, men slo seg selv til ridder av alle sjørøvere da han var 2!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.