|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Strikke til nyfødt?Jeg har flere venninner som nærmer seg familieforøkelse. Hva strikker man til nyfødte som ankommer verden i november (1 jente og 1 gutt) og desember (gutt)?
![]() |
#2 |
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikke til nyfødt?Mine venninner har alltid blitt glade for noe til den helt nyfødte. Men så har de ofte fått noen større plagg senere også...
![]() |
#3 |
Bare sær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikke til nyfødt?Jeg ville strikket noe i str. 3-6 mnd. Ikke det aller minste, for det blir så fort for smått.
![]() |
#4 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Strikke til nyfødt?Jeg strikket en dress i str 3 mnd til min første, den ble ikke mye brukt. Jeg strikket ei jakke i str 6 mnd til min andre, den ble veldig mye brukt. Ellers er småplagg som sokker og luer veldig anvendelig, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikke til nyfødt?
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Strikke til nyfødt?Jeg liker todelte sett best. Storebror fikk hentesett med bukse i "Joggebuksefasong" Den var veldig "ballongbukse" i starten, men han brukte den til han var nesten halvåret - helt genialt, for buksa var kjempefin! (Jakka som hørte til passer selvfølgelig ikke så lenge)
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Strikke til nyfødt?Eg har brukt å strikka, små jakker, sokkar eller huer. Ikkje kjolar so mykje då eg syns sjølv at det er upraktisk med kjolar på små babyar. Sjølv om det er både søtt og nydeleg. I enkelte tilfelle har eg strikka heile kjøredressar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Strikke til nyfødt?AH, dere er så herlig uenige at dette ble vanskelig.
![]() |
#11 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Strikke til nyfødt?Jeg skal strikke jakke og bukse til barnebarnet som kommer i februar. Strikker nyfødt størrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Strikke til nyfødt?Jeg hadde foretrukket noe i str. 1 år og kanskje sånne sokke-sko i mindre str. Det er så deilig å ha noe til føttene når de er ganske små synes jeg.
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Strikke til nyfødt?Hva med en slik jakke, evt. djevellue etc. til? Jakken er jo veldig monteringsfri, og anvendelig.
![]() |
#16 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Strikke til nyfødt?jeg ville hatt jakke og bukse uten seler, tror jeg, men med mitt strikkehandicap så ville jeg blitt lykkelig for alt!
![]() |
#17 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Strikke til nyfødt?Det virker som du er ganske strikkedreven, men jeg drister meg likevel til å foreslå boka Myk Start av May b Langhelle, hvis du ikke kjenner til den? Masse fine oppskrifter til baby fra 0-12 mnd der, så det kan være en fin investering for de som skal strikke noen barselsgaver eller venter baby selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Strikke til nyfødt?Men du Observatør: Du har ikke vurdert å strikke til 4 og 7-åringen?
![]() |
|
|