Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Brodering

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-09, 12:10   #1
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Brodering

Er det noen flere her som broderer?
Jeg har akkurat startet på en gavekalender til minsten. Den har blått bakgrunnsstoff, reinsdyr og nisse på slede. Jeg har begynnt på luen til nissen. Er spent på om jeg blir ferdig til 1 desember. Håper det, men har mine tvil.

Hiver meg over sytøyet.

Gammel 06-10-09, 12:12   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brodering

Jeg har gjort det før, broderte faktisk en stor julekalender da men den forsvant, aner ikke hvor den ble av. Det er vel ca. 10 år siden. Jeg ble litt påvirket av deg i tlf i går, så jeg skal ut og handle kalender som jeg skal brodere.

Gammel 06-10-09, 12:12   #3
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på å brodere en julepost.
Men tror ikke jeg blir ferdig til jul.
Blir liksom ikke til at jeg prioriterer å få ferdig dette. Sikkert fordi interessen heller ikke er den store.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 12:15   #4
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Har brodert litt fra tid til annen. Og nå fikk du meg til å tenke på den juleduken som jeg har et håp om å få ferdig til denne julen også...
Håper vi får se bilde av kalenderen etterhvet!

Gammel 06-10-09, 12:16   #5
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Bilder skal komme, ja, men jeg må hvertfall ha kommet litt lengre før jeg legger ut.

Gammel 06-10-09, 12:18   #6
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Hvor stor er kalenderen forresten? Høyde og bredde ca? Jeg har en kalender som ei venninne sydde til et av mine barn.
Den er diger. Sydd med store sting.
En god del arbeid. Som ikke jeg hadde hatt tålmodighet til.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 12:27   #7
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Standard

Den er 60 x 53 cm. Syr med krysssting, men de er ikke særlig store. Det er nok mye jobb i kalenderen, men jeg liker og holde på med den på kveldene.

Gammel 06-10-09, 12:34   #8
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg broderer periodevis mye. Men akkurat nå er jeg skikkelig på strikkekjøret!

Tenker på den stakkars juleduken som ikke kommer til å bli ferdig i år heller...

Gammel 06-10-09, 12:36   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg broderer litt i perioder. Mye mer før, mest hardangersøm, men alt er gitt bort. Nå har jeg en løper liggende som jeg planlegger å beholde selv når/hvis den blir ferdig.

Gammel 06-10-09, 12:43   #10
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det høres akkurat lik ut som julekalenderen jeg har brodert til Snuppa. Forøvrig det eneste jeg har brodert. Men til desember 2010 må jeg nok ha en julekalender klar til Lillebror, tipper jeg.

Gammel 06-10-09, 14:39   #11
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har brodert en del. Julekalendere, fødselsbilder, bilder. Drømmer om å lære meg hardangersøm, til nå har jeg holdt meg til korssting.

Gammel 06-10-09, 14:43   #12
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Har mange broderier liggende, men de blir ikke prioritert...

Gammel 06-10-09, 14:45   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er ganske gøy å brodere, men jeg synes liksom ikke det ferdige produktet kan brukes til noe

Gammel 06-10-09, 15:27   #14
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg synes det er ganske gøy å brodere, men jeg synes liksom ikke det ferdige produktet kan brukes til noe

Kan jo brukes som gaver

Gammel 06-10-09, 15:46   #15
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Broderer masse men nå kjenner jeg at det er nok for ei stund...
Strikker og hekler for tia.
Vet heller ikke helt hva jeg skal gjøre med alt jeg broderer, er ikke plass til noe mer her og tror familie og venner er vel forsynt

Gammel 06-10-09, 17:06   #16
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri brodert noe annet enn julekalendere så noen syerske er jeg ikke. Men jeg synes det er utrolig gøy. Min første broderte jeg for 22 år siden, til førstemann og den andre broderte jeg i fjor.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 17:41   #17
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Nå driver jeg på og broderer kalender til lillebror. Jeg har vært litt stresset siden jeg bare hadde 1 måned igjen på å bli ferdig. Helt til jeg plutselig kom på at advent faktisk ikke starter 1. november... Jada, så da tror jeg nok jeg skal bli ferdig.

Jeg har også en stor duk jeg snart er ferdig med. Den begynte jeg på for 11 år siden. Så det er ikke veldig ofte jeg broderer for å si det sånn

Gammel 06-10-09, 20:07   #18
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Standard

Da er jeg ferdig med nisseluen, og deler av armene til nissefar.

Kjekt og se at det er andre og som holder på fra tid til annen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.