Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Julegavetips

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-09, 13:25   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julegavetips

I et anfall av optmisme tenker jeg at i år - ja DA skal jeg lage julegaver! Venninner, barn, svigers, mamma.

Men jeg trenger tips og ideer til kreative, kjappe og lekre gaver.

Jeg kan strikke, hekle og sy. Sikkert også lime og klippe.

På forhånd takk.

Gammel 06-10-09, 13:32   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegavetips

Du kan jo se litt i denne tråden.

Gammel 06-10-09, 13:34   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med noe lue/vottegreier? Den spiralete luen er en Odessa-lue, ellers er det eh, halser som jeg har oppskrift på et sted. Dette er julegaver jeg lagde for noen år siden - de ble svært godt mottatt - det grønne settet i ull, de to halsene i alpakka.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:37   #4
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eler pomatomous-sokker fra knitty.com, som er latterlig enkle (relativt hvertfall) å strikke men ser fantastiske ut?

Gammel 06-10-09, 13:39   #5
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Skjerf i Noro-ull e.l.? Utrolig kjapt-strikket, man begynner i "hver sin" ende av nøstet og strikker to-og-to rader i patent. Vips-ferdig. Nå er ikke jeg så veldig fornøyd med fargene i dette, men som et eksempel.

Gammel 06-10-09, 13:40   #6
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Kiri-sjal? Det får svigerinnen min til jul

Gammel 06-10-09, 13:41   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Eler pomatomous-sokker fra knitty.com, som er latterlig enkle (relativt hvertfall) å strikke men ser fantastiske ut?

Jeg er uenig med deg. Enkelt mønster, ja, men tidkrevende. Det er jo bare vridde masker.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:47   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Enkle venninnegaver (link i bildet):

Gammel 06-10-09, 13:51   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har strikket trekantsjal og det er kjapt og enkelt. Enkelt MÅ det være siden jeg har fått det til.
Passe tykt garn, jeg har brukt Mohana Angora, pinne nr 7.
Legger opp 5 masker og øker på hver pinne frem til den str jeg vil ha. Til niesen min på 5 brukte jeg ett nøste. Har vært på Panduro og kjøpt tovede roser og noen paljetter jeg har sydd på. Voila, en julegave mindre å tenke på.

Gammel 06-10-09, 14:05   #10
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg er uenig med deg. Enkelt mønster, ja, men tidkrevende. Det er jo bare vridde masker.

Jeg tenkte enkelt gitt resultatet da... de blir jo så vakre!

Gammel 06-10-09, 14:16   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg tenkte enkelt gitt resultatet da... de blir jo så vakre!

Det blir de, men jeg fryktet for bambuspinnene mine underveis.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:33   #12
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk takk!

Strikking er kjekt - særlig sånt som jeg kan gjøre fremfor TV'n. :skrape:

m^2 - oppskrift på halser og Kiri-sjal, hvor finner jeg det?

Gammel 06-10-09, 14:38   #13
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det sjalet jeg nevnte kan man definitivt gjøre foran TV.

Gammel 11-10-09, 23:00   #14
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Enkle venninnegaver (link i bildet):

Ooh, takk for den.
Tenkte på en slik gave for noen år siden, men fikk aldri tid. Bra du minte meg på det.
I år blir det cookiemix, hjemmelaget likør, julecider og hjemmelaget godteri til folket.
(Vi har nettopp kjøpt hus og er lutfattige. )

Men LilleRosin. Du som er så flink til å sy kan jo sy mange fine gaver til familie/venner?
SyMagasinet som kom ut forrige uke(?) har oppskrifter på masse luer, skjerf, votter, leggvarmere, kjoler, tights, osv. til liten og stor.

Gammel 12-10-09, 00:05   #15
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått dilla på å strikke vesker som jeg tover, i alle størrelser og farger. Bruker noe restegarn og kjøper noe nytt.
Det ligger to nye ferdige på vaskerommet i kveld. Den ene skal få hank av et gammelt belte. Den skal jeg ikke gi bort ...

Gammel 12-10-09, 00:21   #16
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Min dukkegale 2-åring ønsker seg mer enn noe annet en mei tai eller slynge til å bære dukkene sine i. Det kan kanskje være en ide til noen av barna, det er sikkert ikke så vanskelig å sy heller.

Gammel 12-10-09, 09:56   #17
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Hva ned tovede sitteunderlag?

Gammel 15-10-09, 20:07   #18
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Var det noen som spurte meg om oppskrift på hals og votter?
www.happyknitting.no og ravelry.com

Gammel 16-10-09, 13:21   #19
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lavendely, her.

Hva ned tovede sitteunderlag?

Det hadde jeg satt veldig pris på.
Har du oppskrift på det forresten?

Gammel 17-10-09, 20:42   #20
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Det hadde jeg satt veldig pris på.
Har du oppskrift på det forresten?

Jeg har brukt Iglo garn fra Europris. Legger opp 3 masker, strikk rillestrikk og øk en maske i begynnelsen av hver omgang til du har strikket 2,5 nøste da feller du en maske i begynnelsen av hver omg. til du har 3 masker igjen. Da får du ett diagonalt strikket og brukt gjerne forskjellige farger.

Evt. kan du legge opp 60 masker og strikke frem og tilbake riller hele veien til du har strikket opp 5 nøster. Du kan variere farger som du vil.

Disse strikket jeg i fjor i julegaver. Svogeren min som er Rosenborg supporter fikk ett i svart og hvitt diagonaltstripete med RBK fingerheklet på. Mannen min heier på Molde og fikk ett i blå og hvitt vanlig stripete. I år skal lillsnuppa som jeg er tante til få ett som sansynligvis blir rosa eller lilla eller noe lignende prinsessete

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.