Lærer "mobbet" på facebook
Sitat:
Nå har rektor varslet forholdet til politiet og mener dette er mobbing av verste sort.
Hun forstår ikke hvorfor den mannlige læreren er blitt offer for elevenes nettmobbing.
- Dette er en lærer som vi aldri har fått klager på tidligere. Jeg oppfatter ham som veldig ryddig og ordentlig person som har et godt forhold til elevene og som jobber veldig bra på alle måter, sier rektoren til Dagbladet.
Hun presiserer at hun aldri har fått tilbakemeldinger om at denne læreren har for vane å bli sint på elevene, eller at han er spesielt hissig.

Jeg vet ikke jeg, men er dette mobbing av verste sort?
Mobbing av værste sort går vel ikke på klaging på bølleoppførsel?
Kansje denne facebookgruppen er et lite tegn på at skoler bør ha et bedre system for at tilbakemeldinger skal faktisk komme frem fra elevene? Når barna skriver: "Vi er lei av alle utbruddene, og klikkingen fra ****. Vi synes ikke han er noe ålreit i timene og mange er redde for **** i timene." så tyder vel dette på at det finnes en sjans for at elevene føler seg trakasert i timene av læreren? Temmelig i kontrast med rektors oppfatning.
(Ps. Jeg er kansje litt farget av å selv ha erfart en lærer som jevnlig oppførte seg som ei bølle mot elever i mange skoleklasser over flere år, uten at dette ble satt noen stopper for.)
|