|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Lærer "mobbet" på facebook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg sier heller ikke at det er greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookEr du seriøs, nam? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg er selvsagt på linje med Nam. Det finnes grufulle lærere, sikkert i mindretall, men de finnes.
![]() |
#6 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookJa jeg synes dette er en feig form for mobbing. Istedet for å¨bruke facebook så burde elevene tatt dette opp med foreldre og evnt rektor først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebook
Hvordan vet du at det ikke er gjort?
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
Sier, ja.
![]() |
#10 |
Curlingkone
|
Uansett om det er gjort eller ikke syns jeg ikke det skal være ok at en gruppe elever henger ut en lærer på den måten. Det blir på en måte å si at der er ok å henge ut alle personer man finner ut at man ikke liker det. Og det har man vel ikke lyst til å lære barna sine at er ok?
![]() |
#11 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Men rotter seg sammen, om at h*n skal terrorisere elevene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Halloen!
De finnes helt klart, men at elever har gått til det skritt å lage en facebook-gruppe, er ikke ensbetydede med at læreren faktisk er grusom. Det er uansett ikke greit å oute noen på denne måten. For alt vi vet, kan det være noen elever i en klasse som har hatt konflikt med læreren og som setter i gang dette, det hele kan også være basert på en enkeltepisode. Vi vet jo faktisk ingenting om hva som ligger bak. Jeg synes ikke det mest skremmende i denne saken er at læreren er grusom, men at voksne, oppegående personer synes dette er en OK måte å gjøre det på. Karrieren og ryktet til denne læreren er ødelagt, uansett hva som har skjedd. Rart at ingen tenker på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
Vi hadde en inspektør som bedrev ørevridning, opphenging på knagger, lugging m.m uten at noen kom noen vei.
![]() |
#14 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
By the Sea
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookOm man er for denne type reaksjon, er man også for borgervern, regner jeg med?
![]() |
#16 |
Curlingkone
|
Det trenger faktisk ikke være tilfelle her. Og uansett ville det vært feil å henge ut vedkommende på FB. Syns du virkelig det er et ok signal å gi til barna dine? At det er bra å kunne henge ut folk på FB? I stedet for å ta det opp den riktige veien? Det at man ikke kom noen vei i saken du nevner betyr at man ikke sto på nok etter min mening.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookEr det stuerent å henge ut andre yrkesgrupper på samme måte? "Fastlegen min er slem, han varmer ikke stetoskopet først." |
![]() |
![]() |
#18 |
Leser
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookJeg tror - generelt sett, har egentlig ingenting med lærere eller skolen å gjøre - at i mange organisasjoner, jobber, skoler etc så er det veldig uklare regler for "varsling". Politiet er vel de eneste jeg kommer på i farten som har sitt eget organ for å se på sine enge rekker (nå er det vel ikke så mange andre yrkesgrupper som kveler andre på jobben heller, og de har vel aldri funnet ut at det er politiet sin feil, men lell.). Ja, og pasientklagenemda.
![]() |
#19 |
Halloen!
Det er selvfølgelig ikke bra, men jeg synes likevel det er utrolig at du er for uthenging av enkeltpersoner som har taushetsplikt og ikke er i stand til å forsvare seg. Kanskje vi en dag kommer så langt at vi kan henge ut elevene også?
Åh...jeg vet ikke hvor jeg skulle begynt hvis det ble stuerent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookEr det helt nødvending å slenge med det bildet som viser hvilken FB-gruppe det er?
![]() |
|
|