|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
![]() Gert NygårdshaugLikte du Mengele Zoo og/eller Himmelblomsttreet og Afrodites basseng? Da bør du også lese Prost Gotvins geometri og Fortellernes marked. Jeg koste meg ihvertfall. Synes også det er morsomt å lese om Drums kodeknekkerevner og mat og vinkunnskap - plottene i Drumbøkene er ikke av de beste, men.... Har noen andre anbefalinger fra denne forfatteren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gert NygårdshaugJeg har ikke lest Mengele zoo, men den står på lista. Men jeg har lest en del av Drum-bøkene, og likte de godt. Med unntak av den siste hvor det er for mange irriterende fakta-feil - av typen "en flokk kasuarer lettet...". (En kasuar er en strutseliknende fugl som ikke kan fly.)
![]() |
#4 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gert NygårdshaugJeg likte Afrodites basseng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gert NygårdshaugJeg har bare lest Honningkrukken, og den likte jeg godt...Har Mengele Zoo på lydbok, men har ikke fått rotet meg til å høre på den.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Gert NygårdshaugJeg har kun lest Prost Gotvin og syntes den var pyton. Men jeg hang meg kanskje for mye opp i skrivefeilene på spansk? Altså, hallo... om man skal ha med noen fraser på spansk, hva med å få lest korrektur på dem? Neida, for spansk er så enkelt, så alle kan bare lire av seg noen fraser i hytt og pine.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gert NygårdshaugFortellerens marked? Der var tydeligvis en bok jeg hadde gått glipp av (har lest alle de andre bøkene). :googler:
![]() |
#8 |
Forelska
|
![]() Sv: Gert NygårdshaugSkal snart gje meg i kast med min favorittforfattar(av dei norske) si siste bok: Klokkemakeren. Det ser eg verkeleg fram til.
![]() |
![]() |
#9 |
Forelska
|
![]() Sv: Gert NygårdshaugDet finst og ei eiga Nygårdshaug-gruppe på Facebook:
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gert NygårdshaugEr det noe vits for meg å lese noen av de andre bøkene når jeg syntes at Mengele Zoo var kjedelig lesning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Forelska
|
![]() Sv: Gert Nygårdshaug
Likte du ikkje Mengele Zoo vil du neppe lika Himmelblomsttreet eller Afrodites Basseng heller.
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gert NygårdshaugGrotesk tåler jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
![]() Sv: Gert Nygårdshaug
Takk, Didjeridust - jeg har joinet gruppen på FB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
*_*
|
![]() Sv: Gert NygårdshaugJeg digget Mengele Zoo og til dels Himmelblomsttreet, synes det tok litt vel av med Afrodites basseng og også Prost Gotvins geometri, kanskje, men jeg liker den revolusjonerende stemningen godt. Også liker jeg Fredric Drum-serien, selv om det ble litt mye å lese dem alle på rappen.
![]() |
![]() |
|
|