|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() New York - trenger masse tips!Vi drømmer om barnefri tur til NY i november. Men har aldri vært der før. Er det noen som kan tipse oss om hoteller som ligger i trygge omgivelser, og hvordan det er i NY i november?? Hvor kan jeg finne oversikter over konserter, teater ol i den perioden?
![]() |
#2 |
Quiet, please
|
![]() Sv: New York - trenger masse tips!NY i november kan være alt fra 20 grader og sol til ned mot 0 grader og skikkelig sur vind.
Det er all mulig slags mat i New York, mye dårlig, men veldig, veldig mye bra også. En restaurant jeg likte meg veldig godt på, og hvor vi forøvrig støtte på Sarah Jessica Parker i døra var Orso. En litt rimeligere italiensk restaurant hvor det er veldig hyggelig å spise lunsj, men gjerne også middag, er la Vela, på Amsterdam Avenue, mellom 77th og 78th st. Hvis dere ikke vil spise alle måltid på restaurant kan jeg anbefale Whole Foods på Columbus Circle, i kjelleren i Time Warner-senteret. Der har de all slags herlig, relativt sunn ferdigmat, og et enormt utvalg av deilige juicer, frukt og you name it. Det aller meste økologisk. Anbefaler dere å gå store omveier rundt Friday's o.l., det er ikke noe mer spennende der enn hjemme. Snarere tvert imot, synes jeg. Ellers er byen full av diners, og de aller fleste er bra. Mye karbohydrater der, men. Uteliv: Kjøp Time Out NY. Min erfaring er at de beste barene og kaféene ligger i området TriBeCa/SoHo/Greenwich Village. Litt New Yorks Grünerløkka, bare litt mindre krampete, kanskje. Ellers:
![]()
![]() |
#3 |
Quiet, please
|
![]() Sv: New York - trenger masse tips!Kimberly Hotel var det vi bodde på. Det ligger på East 50th St.
![]() |
#4 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: New York - trenger masse tips!Vi bodde på Sheraton Manhatten. De har to hoteller rett ovenfor hverandre, med utsikt omtrent rett ned på Times Square. Bra og sentrale hoteller, i trygge omgivelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: New York - trenger masse tips!Vi bodde på Riverside Tower Hotel på Upper West Side da vi var i NYC for to år siden, det ligger i et pent og hyggelig strøk og var (i alle fall da) billigere enn nesten alt annet vi fant på Manhattan. Tre små kvartaler fra undergrunnsstasjonen på 79th street, gangavstand til Central Park og Metropolitan Museum of Art, og mange hyggelige frokost- og lunsjkafeer i nærheten. Rett ved undergrunnsstasjonen ligger Zabar's, som har et klassisk frokoststed (bagels og sandwicher) der vi spiste frokost de fleste dagene, i tillegg til en stor butikk med mat og kjøkkenutstyr som jeg hadde stor moro av å shoppe i. Litt nærmere parken ligger Café Lalo, veldig pent og hyggelig og med god mat.
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: New York - trenger masse tips!Ellers: Hvis man liker pizza, vil jeg anbefale John's i Bleecker Street 278, Greenwich Village. Klassisk New York-pizza. Utsikten fra Empire State Building er verdt bryet, særlig hvis det er en ordentlig klar dag:
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: New York - trenger masse tips!Vi giftet oss i New York i begynnelsen av oktober. Det var en alldeles super by, og for oss kommer det alltid til å være kjærlighetsbyen nr 1. Jeg drømmer allerede om å reise tilbake.
![]() |
![]() |
#8 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: New York - trenger masse tips!Jeg pleier ikke å bruke så mye penger på hotell når jeg betaler selv (men man får så klart hva man betaler for). I 2005 bodde vi på Riverside Tower Hotel, der koster et rom ca. $120 pr natt (mot ca. $400 pr natt på de to som er nevnt over). Vi var veldig fornøyd, og jeg bor gjerne der neste gang jeg er i New York også. Hotellet ligger lenger opp på Manhatten (W80th street). Rommene er små og litt slitt. Hotellet har ikke frokost eller annen servering, men det er mange frokoststeder like i nærheten (f.eks er Cafe Lalo – kjent fra You've Got Mail – veldig bra!). Det er kort vei å gå til Central Park (og Dakota bygningen), og kort vei til nærmeste subway. Området er fint. Sist redigert av Benmurphy : 09-01-07 kl 14:17. Årsak: rettet url |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: New York - trenger masse tips!http://www.nycvisit.com/home/
![]() |
#10 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: New York - trenger masse tips!Naa fikk jeg utrolig lyst paa en tur til NY. Her var det mange bra tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|