Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Riktig betaling av vaskehjelp

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-09, 16:48   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Riktig betaling av vaskehjelp

Jeg betaler alltid vaskehjelpen utifra liste som jeg lager hver gang og med utgangspunkt i timepris på kr 100-120 (de sa 100 for tre år siden og har aldri sagt noe annet, men jeg tenker de har gått opp til 120). Jadda, det er svart, no comments on that.
Idag har de gjort følgende:
Vasket og støvsuget gulv 1 etasje (ca 100 kvm) og 2 etg utenom gutterommet som er under oppussing (tja, ca 30 kvm utenom det) pluss to bad.
Tatt av sengetøy og støvsuget vår foreldresengmadrass
tørket støv/vasket over alle flater i stue, kjøkken og hall pluss speil
Det var ganske møkkete hos oss denne gangen, men vi rydder grundig på forhånd hver gang.

Hvor mange timer tror dere 2 damer bruker på dette?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 17:00   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Rktig betaling av vaskehjelp

Jeg har 240 kvm hus. Damen vasker ca 150 av dette, samme opplegg som hos deg høres det ut som. Jeg rydder også godt på forhånd og damen vasker grundig. Det er for eksempel tørket støv under forsterkeren på stua.

Dette bruker min dame to og en halv time på en gang i uka, da er det én dame.

Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 17:04   #3
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenkte 2-3 timer jeg da.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 17:11   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ok, jeg ga 600 og det er da 300 på hver av dem. Jeg har innimellom blitt litt usikker på om jeg overbetaler dem, jeg er redd for å ikke legge igjen nok penger, så det blir heller for mye enn for lite (dårlig samvittighet for svart arbeid sikkert), men de er ganske flinke, men ikke supergrundige, sånn at jeg føler de har vært over og under overalt. Det er spesielt hun ene som har vært med fra starten som er flink og grundig (tror jeg).

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 12-10-09, 19:23   #5
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig betaling av vaskehjelp

Vi betaler 560.- kroner for fire timer. Hvitt.
Om hun har med seg en til er allikevel betalingen den samme. Vi har skrevet kontrakt med antall timer og lønn.

Gammel 12-10-09, 19:25   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de vasket alt inkl. 2 bad tipper jeg 4 timer

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 20:16   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler 4 timer for sånn ca. det samme.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 21:00   #8
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

For en jobb ca tilsvarende (hos oss er det 150 kvm som skal rengjøres, hvorav 2 bad, og sengeskift på 5 senger) betaler vi 450 kr. Hvor lang tid hun bruker er opp til henne, så lenge det er rent når hun er ferdig. Jeg tror hun bruker litt over 4 timer på jobben.

Gammel 12-10-09, 21:22   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Huset vårt er egentlig ca 170 uten lagringskjeller-og loft, men de vasker som regel ikke kontoret (som nå pusses opp) og som sagt heller ikke gutterommet denne gangen. Så kanskje ca 140-150 da. De er jo to stykker, så sannsynligvis har de ikke brukt mer enn 2 timer, og da skulle de hatt ca 500. Jaja. Veldig glad for å komme hjem til vasket hus.

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.