|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Skal kjøpe noen bøker til mine tantebarn som bor utenlands, og trenger boktips for jenter i alderen 8-10 år. Gjerne bøker som er gitt ut de siste årene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Min åtteåring leser gjerne Molly Moon.
![]() |
#3 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?9-åringen min har i løpet av det siste året hatt en heftig Frøken Detektiv-periode og en heftig Sara-periode (pocket-serie om en hestejente). Molly Moon har blitt lest her også, |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Da jenta mi var så liten, var hun allerede bitt av Harry Potter-bassillen
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?"Kyss meg på Tirsdag" |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
blid
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Her går det i "Rosa og livet" for tiden hos min 10-åring
![]() |
#7 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Nå har jeg konferert med niåringen her, og innser at jeg ha vannvittig dårlig hukommelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Takk for tips alle sammen! Jeg skal bestille Molly og Rosa iallefall, en del av det andre tror jeg de har fra før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Min 8-åring har nettopp slukt Spiderwick krønikene. Men de er opprinnelig engelske. Jeg vet ikke om du skulle ha spesifikt norske bøker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Hva med Nifse Nella?
![]() |
#11 |
One of These Days
|
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Spørs jo hvor god leser denne jenta er og hvilke sjangre som fenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Bøkene om Doktor Proktor av Jo Nesbø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Vi fant denne tråden da jeg og jenta mi på 7 lette etter tips til bøker, vi fikk noen idéer her. Hun liker godt Ole Lund Kirkegaards bøker, de er morsomme |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
levelandas.wordpress.com
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Landås, Bergen
![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Vaffelhjarte og Tonje Glimmerdal er fantastiske bøker. Skrevet av Maria Parr.
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Judy Moody-bøkene er vel ikke nevnt, ei heller LasseMajas detektivbyrå. De er blitt flittig lest her de siste par årene.
![]() |
#19 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Minstemann er 6 år, så det kan hende vi havner ett stykke utenfor, men vi startet på Landet bak døra av Yngve Frøyen, og vi leste 14 kapitler - igår! Det er en trilogi, i en bok. Veldig fantasi!
![]() |
#20 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling til jenter på 8-10 år?Monstertante kan jeg anbefale (nynorsk). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|