Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kofferttrøbbel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-09, 20:56   #1
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Kofferttrøbbel

Jeg har nettopp kommet hjem fra en liten helgetur. Da jeg skulle åpne kofferten for å pakke ut, stemte ikke koden lenger. Jeg har alltid hatt samme kode (000- 000 ), men nå får jeg ikke den ene låsen opp.

Noen tips eller triks? Sambo mener den bare må kastes, men det må da finnes en måte å dirke den opp på?

Det er en vanlig plastlås som har på "harde" kofferter.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 20:58   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferttrøbbel

Det er kjempelett. Hold låsen i spenn sånn som du gjør når du skal åpne den, også vrir du på ett og ett hjul, begynn med det ytterste. Du vil høre et knepp og kjenne at det løsner litt når du treffer riktig tall.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 20:59   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er riktig koffert du har fått med deg da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 20:59   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme skjedde her etter høstferien.

Det er 1000 muligheter hvis det er tresifret kode - bare sett i gang og sjekk alle systematisk. Heldigvis hadde jeg en trettenåring i huset som var ivrig etter å få opp kofferten, så han hadde ordnet det før jeg sto opp dagen etter at vi kom hjem.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 21:00   #5
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den har kanskje fått seg et lite slag. Slå igjen!!
Funka trikset til Glitter?

Gammel 22-10-09, 21:04   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har prøvd glitter-metoden, men det er jo 3 tall, så blir jo lenge å vri om man må prøve ett og ett tall.

Gammel 22-10-09, 21:04   #7
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er kjempelett. Hold låsen i spenn sånn som du gjør når du skal åpne den, også vrir du på ett og ett hjul, begynn med det ytterste. Du vil høre et knepp og kjenne at det løsner litt når du treffer riktig tall.

Er det så lett å bryte seg inn i en koffert altså? Neste gang noe lignende skjer meg skal jeg jammen spørre her først, jeg fikk gnagsår på fingertuppene etter å ha prøvd 748 kombinasjoner på kofferten min i sommer.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 21:06   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er riktig koffert du har fått med deg da?

Innrømmer at den er stjålet og at jeg ville ha tips for å bryte den opp.

Gammel 22-10-09, 21:11   #9
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Har prøvd glitter-metoden, men det er jo 3 tall, så blir jo lenge å vri om man må prøve ett og ett tall.

Nei, det er ikke langt å vri.
Det skal klikke en gang for hvert tall, dvs at det blir maks ti runder pr tall.
Om du ikke får den opp etter at alle har klikket, vrir du en og en tilbake.
Eks: klikker det på 0 0 0 og du ikke får åpnet, vrir du til 1 1 1 osv ...

Gammel 22-10-09, 21:16   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, du begynner med det ytterste, det er jo ikke fler enn 10 tall på hvert hjul. Det er viktig at du holder den skikkelig i spenn, da kjenner du at det glipper når du treffer det riktige. Så går du over til hjulet i midten, gjør det samme der, og så til slutt det siste. Det er maks 30 vri.
Dvs:
0 0 1
0 0 2
osv.

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Er det så lett å bryte seg inn i en koffert altså? Neste gang noe lignende skjer meg skal jeg jammen spørre her først, jeg fikk gnagsår på fingertuppene etter å ha prøvd 748 kombinasjoner på kofferten min i sommer.

Jeg glemmer koden til min koffert hele tiden, og har brutt meg inn i den to ganger. Jeg googlet fram denne metoden første gangen jeg gjorde det. Andre gangen brøt jeg meg inn i kofferten, bare for å finne ut at jeg hadde skrevet koden med digre sprittusjbokstaver på en lapp som hang på håndtaket.

Gammel 22-10-09, 21:19   #11
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Å, nå skjønner jeg hva dere mener! Og det klikker faktisk for hver 0. Men siden låsen ikke går opp så må den ha kilt seg på ett eller annet vis.

Gammel 22-10-09, 21:22   #12
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Å, nå skjønner jeg hva dere mener! Og det klikker faktisk for hver 0. Men siden låsen ikke går opp så må den ha kilt seg på ett eller annet vis.

Knytt neven og gi den et skikkelig kakk midt på! Det pleier å hjelpe om den har kilt seg.

Gammel 22-10-09, 21:25   #13
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Jeg glemmer koden til min koffert hele tiden, og har brutt meg inn i den to ganger. Andre gangen brøt jeg meg inn i kofferten.

Brøt du deg inn på andre måter enn den med koden?
Siden min nå har kilt seg, mener jeg.
:nekter å kaste kofferten:

Gammel 22-10-09, 21:30   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Brøt du deg inn på andre måter enn den med koden?
Siden min nå har kilt seg, mener jeg.
:nekter å kaste kofferten:

Beklager, dette er eneste metoden jeg kan. Låser som har kilt seg hadde jeg brukt en hammer på tror jeg. Evt. isspray og hammer, da går det enda lettere. Jeez, nå høres jeg ut som en skikkelig innbruddstyv!

Gammel 22-10-09, 21:31   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Du har husket å åpne de hukene på sidene også, hvis det er sånne? :been there done that:

Gammel 22-10-09, 21:41   #16
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Beklager, dette er eneste metoden jeg kan. Låser som har kilt seg hadde jeg brukt en hammer på tror jeg. Evt. isspray og hammer, da går det enda lettere. Jeez, nå høres jeg ut som en skikkelig innbruddstyv!

De på sidene har jeg husket, ja.
Så snart Lillegutt har sovnet skal jeg smelle til den. Sambo mener min koffert har så upraktisk fasong, men jeg elsker at den er så stor. Han mener den bare kan kastes ( det håper han nok, ja), men jeg gir meg ikke så lett.

Gammel 22-10-09, 21:47   #17
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn kombinert øl- og vinjekk kan fungere! :erfart:

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.