Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan er språket deres? Banner dere?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Banner dere, og hva synes dere om banning
Jeg banner mye, bruker både faen, jævlig, satan og helvete 29 20,14%
Banner litt, men sier ikke alle de stygge ordene 42 29,17%
Sier bare Herregud 7 4,86%
Jeg er kristen, banner ikke i det hele tatt 11 7,64%
Jeg er ikke kristen, men banner ikke 15 10,42%
Jeg har mine egne stygge ord som jeg bruker 15 10,42%
Jeg har et perfekt språk og er et godt forbilde for barna 6 4,17%
Sier et ord i ny og ne selv om barna hører på 41 28,47%
Jeg banner, men aldri foran barna 10 6,94%
Jeg banner mye, også foran barna 2 1,39%
Jeg banner litt foran barna, men prøver å skjerpe meg 52 36,11%
Jeg irriterer meg over andre som banner 24 16,67%
Jeg bryr meg ikke om at andre banner 26 18,06%
Mannen/kona banner, men jeg banner ikke 4 2,78%
Jeg er kristen, banner mye 1 0,69%
Jeg er kristen, banner litt 3 2,08%
Jeg er sjømann, for helvete 6 4,17%
Jeg gir rett og slett faen, dustepoll 6 4,17%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 144. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 10:32   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan er språket deres? Banner dere?

Kjeder meg litt. Poll kommer.

Banner dere? Eller består språket deres av bare pene ord?

Banner dere foran barna? Tenker jo da på når dere voksne prater, med familie, venner osv. Jeg tror jo neppe det er noen som banner direkte til barna.

Synes dere Herregud er å banne? Jeg synes personlig at banning er når man sier fy faen, helvete, satan og jævlig. (Er det lov å skrive slike ord her inne?!? Ble med et litt usikker.)

Jeg må ærlig innrømme at jeg reagerer når enkelte banner i hver setning omtrent. Det blir rett og slett pinlig å høre på. Jeg er ikke perfekt selv, jeg banner litt av og til jeg også, men pga. barna har jeg lært å begrense meg.

Nysgjerrig på hvordan andre FP brukere er i munnbruken sin. Dere kan klikker av for flere alternativer.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 10:35   #2
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 38
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er språket deres? Banner dere?

Det kommer ett og annet mindre pent ord, men jeg prøver virkelig å beherske meg. Det kan også komme ett og annet når barna hører, men da blir jeg og mannen vår så til de grader irettesatt av jentene, at vi skammer oss verre.
Jeg må bare ta meg friheten å skylde på miljøet i ungdomstiden min, der det var "kuult" å banne. Gammel vane vond og vende, og alt det der.

Sist redigert av Strutsen : 25-10-09 kl 11:49. Årsak: ble pirket på :fniser:
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 10:35   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner ikke. Ikke fordi jeg er et dydsmønster, men det faller bare ikke naturlig for meg. Gubben banner heller ikke - iallefall veldig sjelden.

Mitt "kraftuttrykk" er "elendig skit" - og det kan vel ikke akkurat defineres som bannskap.

Gammel 25-10-09, 10:38   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kostelig med flervalgspoll på denne!

Jeg krysset av at jeg banner i full skala, mens ungene hører det også, prøver å skjerpe meg på akkurat det, prøver å lære ungene å ikke banne likevel, bryr meg ikke om at andre banner og at jeg har et perfekt språk jeg. /

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 10:39   #5
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Gammel vane er vond å vende, det er jeg enig i Surre. Jeg er vokst opp med mye banning. Men har med årene prøvd å beherske meg. Fordi barna tok etter meg. Det ble liksom litt rart å "kjefte" på barna når man bannet selv.

Gammel 25-10-09, 10:40   #6
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kostelig med flervalgspoll på denne!

Dette måtte nesten bli flerevalgspoll, siden jeg lurte på så mye. Jeg kunne nok hatt enda flere alternativer, men...

Gammel 25-10-09, 10:41   #7
Albertine
Passiv

Standard

Jeg bannet faktisk idet jeg leste overskriften på pollen... Det hender ja, men jeg prøver å la være.

Edit: Glosen kom da minstejenta tømte glasset sitt med Biola utover stuebordet, altså. Hadde ingenting med tråden å gjøre.

Sist redigert av Albertine : 25-10-09 kl 11:07.
  Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 10:43   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Gammel vane er vond å vende, det er jeg enig i Surre. Jeg er vokst opp med mye banning. Men har med årene prøvd å beherske meg. Fordi barna tok etter meg. Det ble liksom litt rart å "kjefte" på barna når man bannet selv.

Pøsjda, det går så fint så. Det er mange ting ungene er får beskjed om at når de har milliongjeld og eget hus og egne barn så skal de få velge å gjøre feil selv. Og inntil da så får de innfinne seg med at jeg har retten til å ha mine dårlige vaner i fred og likevel forsøke å skape bedre mennesker ut av dem.

De aksepterer faktisk det.

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 10:45   #9
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Ups, var tråden så kjedelig.

Kanskje noe tenker slik: Fy faen, enda en kjedelig tråd fra den jævlige Brenda.

Gammel 25-10-09, 10:46   #10
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Pøsjda, det går så fint så. Det er mange ting ungene er får beskjed om at når de har milliongjeld og eget hus og egne barn så skal de få velge å gjøre feil selv. Og inntil da så får de innfinne seg med at jeg har retten til å ha mine dårlige vaner i fred og likevel forsøke å skape bedre mennesker ut av dem.

De aksepterer faktisk det.

Det går stort sett greit med de mindre barna. Men med de eldste så er det litt annerledes. Jeg følger som kjent et litt spesielt opplegg med tanke på at jeg har litt problemer med eldstebarnet her i huset. Der må vi voksne også slutte å banne om vi skal forvente at 16 åringen skal slutte å banne.

Gammel 25-10-09, 10:47   #11
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Mangler kristen, men banner en gang i blant like vel.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 10:49   #12
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Mangler kristen, men banner en gang i blant like vel.

Ja, det har du rett i. Kanskje en moderator kan legge det til.

Gammel 25-10-09, 10:50   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner ikke til vanlig. Dersom det skjer noe uventet og alt går på tverke (f.eks. her om dagen da sikringen hadde gått og brødet i brødbakemaskinen hadde hevet over sine breddegrader), kommer det ofte noen ukontrollerte gloser og hvis barnet er i nærheten, da hører han de. Men jeg prøver veldig å beherske meg. Bruker i slike ukontrollerte situasjoner faen, jævlig og helvete.

Og jeg irriterer meg over folk som bruker banneord i dagligtalen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 10:52   #14
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg banner når jeg er uheldig og slår meg så jeg får veeeeldig vondt... Da kommer de styggeste ordene jeg vet om.
Banner aldri ellers....

Og etter min oppfattning er "Herregud" et stygt banneord. Jeg bor jo her i sør

Gammel 25-10-09, 10:52   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir ikke irritert, men litt flirfull av de som banner i hver setning. Sliter litt med å ta de serisøt.

Gammel 25-10-09, 10:53   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Banner litt, men sier ikke alle de stygge ordene
Jeg har mine egne stygge ord som jeg bruker
Sier et ord i ny og ne selv om barna hører på
Jeg banner litt foran barna, men prøver å skjerpe meg
Jeg irriterer meg over andre som banner

Altså, jeg banner litt, kombinasjon av stygge ord og egne ord, men prøver å begrense meg, og banner egentlig bare når jeg er bevisst på at det er det jeg gjør, fordi jeg med vilje forsøker å utrykke sinne. Det hender nok at guttungen er tilstede, men prøver å skjerpe meg på det, han har jo så smått begynt å lære å snakke.
Og ja, jeg irriterer meg over de som banner i annenhver setning, det høres bare ikke helt smart ut. At man kommer med et utbrudd når man slår hammeren på tommelen, eller mister krystallvasen i gulvet, er en ting, mine utbrudd når jeg er rasende sint er nok hakket mindre intelligent, men "nei, faen, nå må de helvetes naboene snart fatte at de må da for pokker ikke vaske bilen hver forbanna søndag" er ikke noe som får meg til å tenke at vedkommende akkurat er den skarpeste kniven i skuffen. Muligesn fordommsfullt, jeg er klar over det, men sånn høres det ut i mitt hode...

Gammel 25-10-09, 11:06   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jævlig banning? Pøh.

Jeg banner litt.

Gammel 25-10-09, 11:10   #18
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sier mest æsj, men av og til fanken også

Gammel 25-10-09, 11:13   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner litt, på hjemmebane. Det har hendt at jeg banner foran barna, der ting bare glipper ut... En halvliter melk tømt ned i sofaen, er en typisk situasjon som får superalativene fram hos meg.

For meg er det en stor forskjell på å banne i affekt og å ha banning som en naturlig del av dagligtalen. Folk som banner i annenhver setning (uten at de nødvendigvis er sinte eller opprørte) ser jeg på som litt "enkle."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 11:14   #20
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

For meg er det en stor forskjell på å banne i affekt og å ha banning som en naturlig del av dagligtalen.

Det er jeg enig i.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.