Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å snakke til andres barn

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-09, 19:08   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å snakke til andres barn

Jeg var ute og kjørte bil idag, og på et strekke med 80-sone la jeg merke til to jenter på 6-7 år som lekte i grøfta. De gjemte seg i grøfta og skvatt fram og "skremte" bilførerene når det kom en bil, og lo godt.
Det gikk såpass fort forbi at jeg egentlig ikke oppfattet hva de dreiv med før jeg var kommet et stykke. Men jeg snudde jeg

Stoppet ved jentene og forklarte at det de drev med kunne være veldig farlig, både fordi det kunne hende sjåførene ikke så dem om de kom for fort på, og fordi noen kunne bli veldig skremt og noe kunne skje. Og sa at jeg kom til å kjøre forbi etterpå, så da kom jeg til å se om de fortsatt holdt på (en hvit løgn).

Sant det var greit?
Jeg aner ikke hvem ungene var, men hadde jeg kjørt forbi igjen og de fortsatt holdt på hadde jeg fulgt dem hjem altså. Sånt er jo livsfarlig - både for barna og for evt. sjåfører som får støkken.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 19:09   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: å snakke til andres barn

Klart det var greit. Jeg hadde mest sannsynlig brølt at de skulle ha seg vekk og skremt livskiten ut av de.

Gammel 30-10-09, 19:09   #3
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Klart det er greit! Jeg hadde gjort akkurat det samme

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 19:09   #4
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Selvfølgelig er det greit og jeg synes vi voksne har en plikt til å si fra i slike farlige situasjoner.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 19:09   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig greit.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 19:09   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er selvsagt helt greit. Jeg syns alle kan snakke til alles unger om de oppfører seg på en måte som er farlig for andre.

Gammel 30-10-09, 19:09   #7
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Ja, det synes jeg var - hadde nok gjort det samme selv.

Gammel 30-10-09, 19:10   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Absolutt greit. Jeg hadde satt veldig pris på om noen hadde sagt fra om det gjaldt mitt barn. Både pga at de kan forårsake ulykker og fordi de selv kan være i fare.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 19:11   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Klart det var greit. Jeg hadde mest sannsynlig brølt at de skulle ha seg vekk og skremt livskiten ut av de.

Det tror jeg også. Du er så tøff og skummel.

Gammel 30-10-09, 19:12   #10
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å snakke til andres barn

Veldig greit.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 19:13   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det tror jeg også. Du er så tøff og skummel.

Unger som leker i veien fortjener ikke bedre.

Gammel 30-10-09, 19:13   #12
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Selvsagt var det riktig.
Jeg var ute for noe lignende selv en gang. Da hadde jeg desverre ingen mulighet til å snu og snakke til barna, så jeg ringte faktisk politiet og informere om hva som foregikk, sånn at de evt kunne kjøre ut å sjekke det.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 19:13   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du gjorde selvfølgelig det rette, jeg håper at hvis en av mine gjør noe sånt noen gang kommer det en som deg forbi.

Gammel 30-10-09, 19:15   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, selvfølgelig greit, nesten en plikt at noen pratet til dem.
Jeg skjønner forøvrig ikke den vegringen noen har for at andre skal prate til ungene deres.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 19:57   #15
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jupp, jeg er nabolagets skrekk, oppdrar unger støtt og stadig her. Og det er bare et par uker siden jeg stod og brølte til 4 jenter i 7-8-årsalderen fordi de hoppet ut i veien på samme måte. Jeg kunne nok kanskje ha brølt litt mindre, men jeg vet at i den svingen de holdt på kjører det ofte biler i langt over 80, og det siste jeg vil oppleve er å komme kjørende der etter at noen har kjørt ned unger. Og om min egen snuppe en vakker dag skulle finne på å komme på en sånn ide og glemt hva hun har lært hjemmefra håper jeg da virkelig at hun hadde blitt tilsnakket eller brølt til på samme måte.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 20:00   #16
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er helt greit, og jeg forventer at andre voksne sier fra til mine barn hvis de holder på med slikt.

Gammel 30-10-09, 20:07   #17
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg synest det er helt greit.

Jeg har selv hentet opp en liten gutt som sto her nede i veikanten på en sykkel. Hadde vært mye værre om jeg ikke hadde gjort det.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 20:57   #18
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig bra gjort.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 21:39   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Greit, bra, riktig og viktig.

Gammel 30-10-09, 22:10   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt var det helt rett - de var en fare for seg selv, og de var en fare for andre slik de holdt på.

Og forresten - min erfaring er at det funker mye bedre å snakke strengt og alvorlig med lav stemme enn å brøle til barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.