|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har et stort vindu bak sofaen, dessverre med innsyn fra gatetunet når det er mørkt ute og lyst inne. Jeg vurderer derfor ulike gardinløsninger. "Vanlige" hengegardiner vil komme i klem bak sofaen på ene siden, og utgår av denne grunn. Så jeg har vurdert plisségardiner eller hvite liftgardiner i lin. Jeg vil jo ha inn mest mulig lys på dagtid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Nei. Eneste som har innsyn her, er elgen som tusler på jordene rundt oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Nei, det er bare engler og demoner som klarer å titte inn igjennom våre stuevinduer. |
![]() |
![]() |
#5 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Ja, men kun gardinen til terrassedøren. Innimellom får undertegnede angst og tror at noen står på utsiden.
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har lamellgardiner i stuen, men har dem åpne på kveldstid nå.
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Jeg gjorde det da jeg bodde midt i glaninga for mer eller mindre alt og alle (bakkeplan, blokk, ved parkeringsplass og grendehus...), men gjør det ikke nå som jeg ikke bor sånn lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Jeg har et svært stuevindu/dør ut til terrassen med direkte innsyn fra gata - absolutt alle som går eller kjører forbi kan se meg der jeg sitter i sofaen siden vinduet også er litt opp fra veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Originala
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Nope. Vi har kun persienner, men de tas kun ned når det er nødvendig for å stenge ut sola. Vi har ganske store vinduer ut mot gata, men det er èn etasje ned og det er uansett et stykke unna sofagruppen. Ved sofaen har vi forholdsvis små vinduer ganske høyt på veggen, så vi sitter ganske usjenert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Jeg lukker persiennene så fort det blir mørkt ute. Tidlig nå, altså. :bor i Nord-Norge: Vi bor i 1. etasje og det går mange forbi på veien utenfor samt at vi har et hus midt imot.
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har bare persienner i stuen (har 3 store vinduer og terassedør med vindu), og lukker dem igjen på kveldstid.
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Nei jeg gjør ikke det. Har gardiner, men de får henge i ro |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har ett stort vindu i stuen. Der har vi persienne som vi tar ned på kvelden fordi det er innsyn fra det andre rekkehuset midt i mot. På andre siden av stuen er det ikke innsyn så der har vi ingenting. Eller, vi har panelgardiner i alle vinduer, men de kan vi ikke trekke for.
![]() |
#14 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?
Vi snur litt på lamellene på de to vinduene som vender mot veien, ellers er de åpne.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Jeg har en liftgardin som alltid er nede, den er delvis gjennomsiktelig. Jeg drar igjen gardina ved verandadøra, ellers er det åpent her. Egentlig er jeg en "sånn" som liker å dra igjen alt uansett om noen kan se inn eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har et digert stuevindu og flere naboer som kan se inn, så jeg drar ned persiennene på kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har lameller foran de fleste vinduene i stua, men bare for,-ikke lukket. Det stenger innsynet nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Nei, vi har ikke gardiner som kan trekkes for.
![]() |
#19 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Nei. De fleste vinduene våre vender ut mot skogen, så det er ikke nødvendig.
![]() |
#20 |
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Trekker dere for gardinene i stuen på kveldstid?Vi har hvite persienner som trekkes ned, men ikke lukkes. Det skjermer litt innsyn uten å stenge helt igjen, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|