|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Jeg registrerer at lillemor sin masing på microbølgeovn nå er noe jeg er villig til å vurdere. Hennes argument er i bunn og grunn godt nok i seg selv, jeg er nå kjent for det brente popcornet mitt blandt vennene hennes og "alle" andre lager fantastisk popcoren i microbølgeovn
![]() |
#2 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Jeg bruker stort sett mikroen til oppvarming av rester og tining av gjærbakst og kaker. Og popkorn de gangene vi har det. Tror ikke vår kosta særlig mer enn en tusenlapp, og til vårt bruk funker den helt utmerket.
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Jeg synes det duger til popcorn - og thats it sånn stort sett. Det er jo andre ting man kan bruke den til, men strengt tatt ikke nødvendig.
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Til ditt bruk funker helt klart en mikro til 1000-lappen.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Vi bruker mikrobølgeovn daglig til fordamping eller heldamping grønnsaker og poteter i tillegg til at vi lager havregrøt hver morgen. Ellers bruker vi den til tining og til oppvarming. Vi har bare en enkel mikrobølgeovn. Har ikke bruk for crisp- eller grillfunksjon.
![]() |
#6 |
Bare sær
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Jeg bruker min til oppvarming av mat, tining av frossenmat, steking av et kjapt ostesmørbrød, smelting av kokesjokolade, mykgjøring av is, koking av grønnsaker og til kremen til suksessterte. Til det siste er jeg helt avhengig av termostaten, men jeg bruker den ikke til noe annet.
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Vi har "alltid" hatt micro men har valgt den bort i vårt nye kjøkken. Popcorn er vissnok sunnere poppet i gryte og smør, så det har vi gjort en stund. Alt det andre vi bruker microen til - som regel tining - kan en vanlig ovn brukes til også. Jeg gleder meg litt til å bli kvitt den kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Vi bruker den mest til varming av vann til MME, men den blir også en del brukt til oppvarming av middagsrester. Vi hadde ikke micro før vi fikk til bryllupet, men vi har nå rukket å bli avhengige av den.
![]() |
![]() |
#9 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Vi har en 17 år gammel mikro, som brukes til popcorn, varming av babymat og matrester, og noe tining hvis jeg har glemt å ta opp frosen mat i god tid. Kunne fint kar meg uten, men greit å ha når den først er der (mannen kjøpte den da han var student).
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Vi bruker vår mikro på daglig basis til tining, varming, koking av grøt, popcorn osv. |
![]() |
![]() |
#11 |
ræv med ører
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Jeg kan ikke tenke meg en tilværelse uten micro lenger, rett og slett. Vi begynner dagen med varm melk eller kakao som varmes i microen (gud så deilig å slippe å bruke kjele) og microen brukes også nesten hver dag til å enten dampe grønnsaker, tine mat eller varme opp gårsdagens middagsrester.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Jeg har et kjærlighetsforhold til min mikro. Jeg lager ostechips i den! Og varmer opp matrester, vann til MME (tidligere), smelter ost på burgere eller pommes frites og lignende, popcorn, lager eggerøre på 2 minutter, tiner mat jeg har glemt å ta ut av fryseren dagen før og mye mer. Var skeptisk til mikro før men ble overbevist av Veronal. Jeg hadde ikke levd frivillig uten mikro altså. Poppe popcorn i gryte er jo steinaldersk og jeg brenner dem oftere enn de blir spiselige. Dessuten selger de mikropopcorn med smørpulver, de er sinnssykt gode.
![]() |
#13 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Vi bruker den til å tine ting, varme middagsrester og varme vann til grøt. Vi har en med grill og crispfunkjson, men det blir ikke brukt.
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Bruker den til små porsjoner med havregrynsgrøt, tining av gjærbakst og varming av rester. Hadde helt sikkert klart oss uten, men nå er den her og da brukes den til noen småting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Jeg damper grønnsaker, steker kjøttdeig, steker bacon, popper popcorn og tiner mat i min. Ungene lager ostesmørbrød. Vår er en helt enkel sak til rundt 500-lappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ræv med ører
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Steke kjøttdeig og bacon?
![]() |
#17 |
Etylbarbital
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Jeg "steker" bacon i mikrobølgeovnen. Legger baconstrimler på tørkepapir (og legger tørkepapir over) og kjører på max effekt til det er sprøtt.
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Bacon har jeg også stekt i mikroen, genialt. Skal jeg steke mye om gangen bruker jeg gjerne ovnen, steker nesten aldri bacon i panna lenger. Men kjøttdeig?? Det har jeg aldri stekt i mikroen, hvordan gjør man det? Jeg står jo og hakker i kjøttdeigen mens den steker.
![]() |
#19 |
ræv med ører
![]() Sv: Microbølgeovn - gode grunner til å ha det?Jøss, så fantastisk. I hvert fall for meg som har en ødelagt kjøkkenvifte for tiden.
![]() |
|
|