|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Manipulasjon og barnefordelingDet har kommet en ny bok om temaet manipulasjon. Alle nivåer og områder av manipulasjon forsåvidt, men det tar ikke så lang tid før artikkelen sirkler seg inn mot standardpåstandene - manipulasjon ved barnefordeling. |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Manipulasjon og barnefordelingMin egen erfaring tilsier at det er kvinner som oftest manipulerer, men den er jo selvsagt ikke universell.
![]() |
#3 |
<*(((<
|
![]() Sv: Manipulasjon og barnefordeling
Jeg har ikke så mye erfaring med direkte påstander om manipulasjon, så dette blir bare synsing. Men jeg tenker at dette henger i stor grad sammen med andre «sannheter» når det gjelder forskjellene på kjønnene. Som at menn er jo så enkle, så dermed kan de selvsagt ikke manipulere. Med mindre de er onde psykopater, og det skal jo litt til å beskylde noen for å være det.
Det funker vel fint på instruksjon, men ikke nødvendigvis på manipulasjon? Det er jo flere måter å manipulere på enn å instruere, som for eksempel å så usikkerhet, frykt og tvil. Jeg vil tro at det er litt vanskeligere å avsløre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tøff
|
![]() Sv: Manipulasjon og barnefordelingJeg tror det er veldig store forskjeller ute og går når det gjelder "kjønnenes" måter å manipulere på, og jeg tror menn manipulerer vel så ofte som kvinner, de gjør det bare på en helt annen måte.
![]() |
#5 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Manipulasjon og barnefordelingOm det å innta martyrrollen, opphøye eller rakke ned på andre, eller andre metoder, fordeler seg ulikt mellom kjønnene, vet jeg ikke. Men jeg tror man finner manipulatorer ganske likt fordelt mellom kjønnene. Dessverre tror jeg ikke det er så lett å avsløre manipulerte barn. Tror de også bygger seg opp en hel virkelighet basert på påvirkningen fra manipulatoren, akkurat som voksne gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Manipulasjon og barnefordelingDet er ikke lett å avgjøre om et barn er instruert/manipulert synes jeg. En historie de har pugga kan fort slå sprekker, men ikke nødvendigvis. Ikke om dette har pågått over tid. Noe av problemet når man skal snakke med barn for å få bevis for noe, er at de har fantasi som har det med å flyte over i virkelighetsoppfatningen deres. Slik at om de er manipulert/skremt, kan fantasien spinne videre og danne en mer eller mindre helhetlig historie som er barnslig nok til å være troverdig.
![]() |
|
|