Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Den nye tråden om forskjellige greier

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 22:11   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den nye tråden om forskjellige greier

Det er så sjelden jeg starter nye tråder for tiden. Jeg føler at jeg må ta litt ansvar her, for å holde forumet levende kjenner jeg.

Dermed starter jeg denne fine tråden her hvor hvem som vil kan skrive om hva de vil. Det er til og med lov å avspore hvis man har lyst.

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:13   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Den nye tråden om forskjellige greier

Første innlegg vil jeg bruke til å minne meg selv på at det er værsågod som blir til en dings. Velkommen blir bare :velkommen:

Det gjør jeg feil absolutt hver eneste gang.

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:13   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lurer på noe veldig viktig. Hva betyr vis à vis, hvordan skrives det, og hvordan uttales det?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:13   #4
Frantzen
Passiv

Standard

Flinke Smilet.

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:15   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, akkurat hva jeg trengte nuh, jeg var jo på vei for å vaske gulvene!

Jeg har lyst til å fortelle at når ikke barna vet at man har kjøpt sjokolademelk, er det veldig fristende å drikke alt selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:16   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Godt du tar ansvar SF.

@Dragen:

Sitat:

vis-à-vis prep (utt visavi>; fr, eg 'ansikt til ansikt') overfor, rett imot stå friere v- utlandet / sitte v- hverandre i kupeen

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:17   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

På jobben min henger det nå oppslag på samtlige toaletter: "Vennligst sørg for at andre møter toalettet slik du selv ønsker."

Ønsker jeg virkelig å møte et toalett? Ønsker jeg at andre skal møte toalettet?

Gammel 03-11-09, 22:18   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Visavis betyr jo rett bortved. Noen ganger ved siden av og noen ganger på tvers av.
Det skal ikke skrives. Det skal bare uttales det. Skal man skrive en veibeskrivelse så sender man heller bare kartlinken. Det går i klassen ikke-regulære-uformelle-ordklasser-som-er-til-overs. :øver meg på å kuppe flisespikkeriet:

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:18   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Unger som klarer å krangle en hel dag er ikke syke nok til å være hjemme fra skolen.

Gammel 03-11-09, 22:18   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

På jobben min henger det nå oppslag på samtlige toaletter: "Vennligst sørg for at andre møter toalettet slik du selv ønsker."

:bilder i hodet...:

Hos oss står det "vask ut av skåla etter deg, det jobber flere her"
:mannsdominert bedrift:

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:19   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Visavis betyr jo rett bortved. Noen ganger ved siden av og noen ganger på tvers av.

Akkurat dette gjør det litt vanskelig når man ringer til noen og ber dem om å forklare veien til noe.

Men jeg fant fram.

Gammel 03-11-09, 22:19   #12
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil gjerne få si at visa "Hverdag" med Louis Jacoby kan få tårene ut på hver og en som er litt lei av at babyen har feber og trenger mye oppmerksomhet ... :snufse:

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:20   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

:bilder i hodet...:

Hos oss står det "vask ut av skåla etter deg, det jobber flere her"
:mannsdominert bedrift:

Jeg jobber også i en mannsdominert bedrift.

Gammel 03-11-09, 22:21   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg jobber også i en mannsdominert bedrift.

Men ikke i min. : peker på do-oppslagsavvik:

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:22   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis man sier dette på min dialekt blir det enda bedre: Ønsker jeg å møte en dass da?

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:23   #16
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Hvis man sier dette på min dialekt blir det enda bedre: Ønsker jeg å møte en dass da?

Nei, det gjør du vel ikke. Måtte du lese denne tråden for å finne ut det?

Gammel 03-11-09, 22:23   #17
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På min jobb sto det i dag en antisvin-flaske og en flaske vademecum side om side.
Jaja, jeg tar det som et hint.

Gammel 03-11-09, 22:25   #18
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderte å tipse i en egen tråd, men gidder ikke: På http://www.dealextreme.com/ kan man kjøpe innmari billig gadgetgreier og kabler til iPod og slikt, og få det sendt portofritt til Gnore. Jeg har nettopp bestilt meg en lommelyktgris til å ha på nøkkelknippet, til svimlende 4 kroner og 63 øre.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:26   #19
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg vil gjerne få si at visa "Hverdag" med Louis Jacoby kan få tårene ut på hver og en som er litt lei av at babyen har feber og trenger mye oppmerksomhet ... :snufse:

Åååå- det er en fin sang.

Gammel 03-11-09, 22:26   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere sett reklamen for tannkremen som "har til hensikt å bekjempe syreskader"?

Hvilket fremskritt - nå har vi også tenkende tannkrem.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
marsvinselvmord, nøkkelringrelatert utstyr, sjokolade

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.