Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gaver til venner i USA

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 22:14   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaver til venner i USA

Om en stund skal vi til USA og besøke gamle venner. Jeg tenker å ha med litt gaver, og trenger litt hjelp.

Min venninne: Enkelt, hun elsker Firkløver, og skal få en diger boks.

Datteren hennes, 8 år: Interessert i norsk historie, troll og vikinger. Hvor finner jeg en bra bok om dette, på engelsk? Tenkte også et klesplagg, finnes det noe av norske (eller skandinaviske) designere som er kult i den størrelsen? Hun er en tøff liten frøken, veldig lite dillete.

Nyfødt niese: Søsteren til min venninne har nettopp fått barn, og jeg tenkte å ta med en barselgave. Samme som over, klær av norsk designer, Noen tips? De bor i sør, så ull er utelukket.

Foreldrene til min venninne: De er veldig kristne, baptister, men ikke påtrengende. Lurte litt på om jeg kunne finne noe historie om stavkirker eller no, evt. en fin kalender med bilder fra Norge. De kalenderene jeg har sett er ganske kjipe.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:17   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gaver til venner i USA

Jeg mener jeg har sett en slik bok som du beskriver på Norlie. Er helt sikker på at den var på engelsk. Om ikke du finner noe med å søke, så kan jeg ta en sjekk med bokhandlersøsteren min.

Gammel 03-11-09, 22:20   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Gullsmeder har feks ting i krystall/sølv/tinn. Jeg har hatt med sukkerskål i krystall med rosemønstret sølvskje. (foreldrene)

Gammel 03-11-09, 22:32   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte gavebok om Norske troll, en historie liksom for barn, for noen år siden og sendte til slekt i Los Angeles. Ble veldig godt mottatt.

Gammel 03-11-09, 22:35   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du leter på for eksempel Haugen bok så kan du finne norske folkeeventyr på engelsk og du finner stavkirkebok.

Jeg har hatt flere omganger med gjester fra USA gjennom årene og stavkirker har de vært veldig opptatt av. Kusina til mamma kjøpte en diger stavkirkebok på engelsk.

Hva med norsk musikk?
Det finnes også en del spesielle lokalproduserte ting rundt omkring som mine amerikanske gjester ble overbegeistret over.
Eks. urtesåper, ullprodukter, lokalprodusert mat (begrenset hva man har lov å ta inn i USA), smykker laget av spesielle norske steiner.

Slekta mi elsker for øvrig europeisk smågodt. Som de sier så har smågodtet her i Norge ulike smaker, ikke bare kanel og sukker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:36   #6
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karius og Baktus og Kardemommeby finnes på engelsk. Jeg kjøpte dem en gang med meg til slekt i USA.

Gammel 03-11-09, 22:46   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun har fått Ronja Røverdatter på engelsk tidligere, men Egner var en god idé!

Jeg lurer litt på om jeg skal dra ut i gavebutikken til Folkemuseet, de har ganske godt utvalg av fine ting.

Gammel 03-11-09, 22:48   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener å huske det er en ganske stor turistsjappe langs Karl Johan et sted, i kombinasjon med en bokhandel. Er ikke for mitt bare liv i stand til å huske hva den heter, men der har de i hvertfall litt av hvert av bøker på engelsk, om troll og stavkirker og hva det måtte være.

(Men nå har jeg ikke vært på Karl Johan på år og dag, når jeg tenker meg om, det er mye mulig butikken ikke finnes lenger. )

Gammel 03-11-09, 22:49   #9
Guava

Guava sin avatar

Standard

Ja gavebutikken på Folkemuseet er bra! Der hadde jeg med meg amerikanerne for mange år siden og de gikk omtrent amok der inne.

Gammel 03-11-09, 22:52   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hva med norske barneklær, noen tips?

Gammel 04-11-09, 00:05   #11
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Åh! Den der lusekofte-bodyen fra Ugly Childrens Clothing!

Gammel 04-11-09, 07:02   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

MeMini klær?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:12   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Åh! Den der lusekofte-bodyen fra Ugly Childrens Clothing!

Jeg har tenkt litt på den, men nei. Den er jo ikke akurat videre pen, og humoren i den er nok forståelig for nordmenn, men jeg gidder ikke forklare humoren i et stygt plagg til amerikanere. Da falle litt av vitsen bort.

Gammel 04-11-09, 08:45   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hun har fått Ronja Røverdatter på engelsk tidligere, men Egner var en god idé!

Jeg lurer litt på om jeg skal dra ut i gavebutikken til Folkemuseet, de har ganske godt utvalg av fine ting.

Og da kan du samtidig ta turen innom Vikingskipshuset. Der har de ganske bra utvalg i bøker om vikingtid (både seriøse og mer turistifiserte) på flere språk og for både voksne og barn. Samt vikingsmykker.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:15   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Og da kan du samtidig ta turen innom Vikingskipshuset. Der har de ganske bra utvalg i bøker om vikingtid (både seriøse og mer turistifiserte) på flere språk og for både voksne og barn. Samt vikingsmykker.

Aha! God idé! Jeg pleier å være på Historisk Museum på Tullinløkka, men de har ikke så mye vikingstæsj, bare litt smykker. De har mer greier om pilgrimsferder og slikt.

Gammel 04-11-09, 18:04   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

MeMini klær?

Takk for tips! Jeg sjekket det ut, og det var mye fint, men jeg tror jeg vil ha noe mer fargerikt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.