|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Gaver til venner i USAOm en stund skal vi til USA og besøke gamle venner. Jeg tenker å ha med litt gaver, og trenger litt hjelp.
![]() |
#2 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver til venner i USAJeg mener jeg har sett en slik bok som du beskriver på Norlie. Er helt sikker på at den var på engelsk. Om ikke du finner noe med å søke, så kan jeg ta en sjekk med bokhandlersøsteren min.
![]() |
#3 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gaver til venner i USAGullsmeder har feks ting i krystall/sølv/tinn. Jeg har hatt med sukkerskål i krystall med rosemønstret sølvskje. (foreldrene)
![]() |
#4 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Gaver til venner i USAVi kjøpte gavebok om Norske troll, en historie liksom for barn, for noen år siden og sendte til slekt i Los Angeles. Ble veldig godt mottatt.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gaver til venner i USAHvis du leter på for eksempel Haugen bok så kan du finne norske folkeeventyr på engelsk og du finner stavkirkebok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gaver til venner i USAHun har fått Ronja Røverdatter på engelsk tidligere, men Egner var en god idé!
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Gaver til venner i USAJeg mener å huske det er en ganske stor turistsjappe langs Karl Johan et sted, i kombinasjon med en bokhandel. Er ikke for mitt bare liv i stand til å huske hva den heter, men der har de i hvertfall litt av hvert av bøker på engelsk, om troll og stavkirker og hva det måtte være.
![]() |
#12 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gaver til venner i USAMeMini klær? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gaver til venner i USA
Jeg har tenkt litt på den, men nei. Den er jo ikke akurat videre pen, og humoren i den er nok forståelig for nordmenn, men jeg gidder ikke forklare humoren i et stygt plagg til amerikanere. Da falle litt av vitsen bort.
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
Og da kan du samtidig ta turen innom Vikingskipshuset. Der har de ganske bra utvalg i bøker om vikingtid (både seriøse og mer turistifiserte) på flere språk og for både voksne og barn. Samt vikingsmykker.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Aha! God idé! Jeg pleier å være på Historisk Museum på Tullinløkka, men de har ikke så mye vikingstæsj, bare litt smykker. De har mer greier om pilgrimsferder og slikt.
![]() |
|
|