Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dukke ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 13:58   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dukke ...

Kan noen tipse meg om en dukke til en jente på vel18mnd??? finst jo utallig med varianter.............

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:04   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dukke....

Hvis dukken skal bades med, er Babyborn ganske greie. Jeg har i alle fall hørt at de er tettere enn en del andre dukker, slik at det ikke er nødvendig å demontere dukken for å få tørket den etter bading. Ellers spiller det vel strengt tatt ikke så stor rolle hva man velger, gjør det? Vi kjøpte New born baby til Knerten, og han har ikke klaget.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:05   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Babyborn er IKKE tingen til en liten jente. De er harde og umedgjørlige. Liten dukke med myk kropp er mitt forslag. Slik at den passer godt i armkroken og er lett å øve seg på med tanke på klær av og på.

Gammel 11-11-09, 14:07   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hun har en sånn pitteliten hello kitty dukke, og en i samme som er litt større.... Men ser at hun liker litt større dukker nå, med litt utstyr til.....gjør iallefall det når vi er på besøk hos andre..
Såg på babyborn ja, kanskje det kan vere noe.. Med lyd! Eller kanskje ikke...? noen konkrete tips da? linker? bilde?

Gammel 11-11-09, 14:07   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

De har hatt en veldig fin fra FischerPrice som passer fint til de små. Veldig myk og fin og ikke så stor.

http://www.fisher-price.com/no/produ...t.asp?id=48884

veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:10   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de newbornbabyene er flotte. De har vært Ibens favoritt frem til ganske nylig, men nå ønsker hun seg baby born.

Gammel 11-11-09, 14:14   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Newborn... er det den fra FP? Hvem selger disse i såfall?
hmmm....
hva med "tissedukke" foresten? altså hvilket merke/hva slags dukke gjør sånt..? er det noe? eller er hun litt liten til det enda?

Gammel 11-11-09, 14:16   #8
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en liknende dukke som Veobra linker til. Den har vært/er favoritten til 4-åringen og de to på snart 18 mnd liker den også best... Kan anbefalen en sånn en :-) 4-åringen fikk en sånn når hun var ca 18 mnd.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:19   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Vi har en liknende dukke som Veobra linker til. Den har vært/er favoritten til 4-åringen og de to på snart 18 mnd liker den også best... Kan anbefalen en sånn en :-) 4-åringen fikk en sånn når hun var ca 18 mnd.

Ok
Men hvor finner jeg en slik da? har ikke sett sånn her... Stort sett bare hellokitty i butikken her jeg bor...
Og kan man kjøpe utstyr/kle til den?

Gammel 11-11-09, 14:27   #10
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leter etter babydukke til mi lille på 17 mnd selv, og tror jeg ender opp med denne fra Corolle:

Den har myk kropp, er ikke så stor (30 cm) og er angivelig fri for hormonforstyrrende stoffer og annet tull.

Gammel 11-11-09, 14:28   #11
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Babyborn er IKKE tingen til en liten jente. De er harde og umedgjørlige. Liten dukke med myk kropp er mitt forslag. Slik at den passer godt i armkroken og er lett å øve seg på med tanke på klær av og på.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:29   #12
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den fra Corolle har de forresten på Riktige Leker til 449,-

Jeg leter litt på nett etter et sted jeg kan bestille den fra, for du kan finne den under 200 kroner i flere utenlandske nettbutikker. Jeg har bare ikke funnet en som sender hit.

Gammel 11-11-09, 14:31   #13
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Ok
Men hvor finner jeg en slik da? har ikke sett sånn her... Stort sett bare hellokitty i butikken her jeg bor...
Og kan man kjøpe utstyr/kle til den?

Vet du, jeg er ikke sikker på hvor den første vi har kommer fra. Det var en gave... Får sjekke litt på nett.
Ang. utstyr så får man kjøpt dukkeklær i forskjellige str. ift lengden på dokka, så det tror jeg ikke er noe problem.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 11-11-09, 14:44   #14
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Newborn... er det den fra FP? Hvem selger disse i såfall?
hmmm....
hva med "tissedukke" foresten? altså hvilket merke/hva slags dukke gjør sånt..? er det noe? eller er hun litt liten til det enda?

Er du sikker på at du vil ha tissedukke til en på 18 måneder? Jeg ville trodd det ble veldig mye tissing overalt. Og hvordan er sånne dukker etter en stund, med vannrester inni (kasnkje de får annet enn vann også...?). Jeg har ikke prøvd, bare syneser høyt.

veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:44   #15
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Den fra Corolle har de forresten på Riktige Leker til 449,-

Jeg leter litt på nett etter et sted jeg kan bestille den fra, for du kan finne den under 200 kroner i flere utenlandske nettbutikker. Jeg har bare ikke funnet en som sender hit.

Begge mine har de fra Corolle. Kjekt at de kan vaskes i maskin også.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:54   #16
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Er du sikker på at du vil ha tissedukke til en på 18 måneder? Jeg ville trodd det ble veldig mye tissing overalt. Og hvordan er sånne dukker etter en stund, med vannrester inni (kasnkje de får annet enn vann også...?). Jeg har ikke prøvd, bare syneser høyt.

Da har du helt rett ingen tissedukke nei...
Dem tisser på riktig altså? trodde det var slik bleie man hadde på dem, også ble bleien bare "forvandlet" slik at det såg ut som dukken hadde tisset... Så feil kan man ta

Men jeg trenger sikkert nettbutikk som selger, tror ikke jeg har sett slike Corolle eller newborn FP dukker her.... ( innmari dårlig utvalg her jeg bor! )

Gammel 11-11-09, 14:54   #17
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jenta mi har denne tøydukken fra Joyk. De er kjempesøte og passe store.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:58   #18
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Amazon.com kan du kjøpe en slik newborn dukke. Fant også den som jentene her elsker (den nydelige dukka som lukter så godt)

Gammel 11-11-09, 17:41   #19
Lille persille
Nybegynner

Lille persille sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Lille persille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dukke ...

Henger meg på anbefalingene om dukke med myk kropp til ei på 18 mnd. Vi har Baby Annabell (36 cm) som selges bl.a. på BR-Leker. Denne finnes både med/uten funksjoner og har tilleggsutstyr. http://www.br-leker.no/produkt/my-first-baby-annabell-gutt/
Denne fikk 2,5 åringen her i huset på sin ettårsdag. I tillegg til fordelene som er nevnt tidligere, funker den som kosedukke, er lett å pakke sammen og tar liten plass. Eneste ulempen, slik jeg ser det, er at den ikke er like lett å kle av/på som ei stiv dukke.

Lille persille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 18:10   #20
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dukke ...

Desse er kjempesøte, SoReal
Finnes i både litt store og mindre babyer.
Vesla her har den store og hun elsker den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.