Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Termos med tut?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 01:20   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Spørsmål

Termos med tut?

Jeg driver og leter etter en fin, uknuselig og ganske liten termos til poden med tut, slik at man kan drikke rett fra termosen.

De vi har nå har hellefunksjon og kopp, og det er litt knølete for en på 20 mnd. som er på tur med barnehagen. Han får jo hjelp, men det blir veldig mye søl uansett.
Jeg hadde selv slik termos da jeg var lita og da var de ganske vanlig, men så langt har jeg kun sett vanlige ståltermoser rundt om i butikkene.
Noen som har noen tips om hvor jeg kan finne en slik termos?

Gammel 12-11-09, 02:23   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Termos med tut?

Hva slags hellefunksjon er det på din da? Jeg har en type ståltermos her hvor man må helle, og en type ståltermos hvor det er tut. Den siste kunne man sikkert drukket rett fra tuten på selv om jeg ikke tror det er det de har tenkt på da de laget den.

Hva med å sende med tutkopp i tillegg til temosen istedenfor den medfølgende koppen? Jeg mener bestemt vi sendte med det til tider da de var i småbarnsavdeling.

Gammel 12-11-09, 09:52   #3
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åhh jeg husker den røde termosen jeg hadde da jeg gikk på barneskolen med Snoopy på. Beklager at jeg ikke kan hjelpe.

Gammel 12-11-09, 11:15   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Katta: Ja, jeg kan jo det, men det hadde vært kjekt med tut, så slipper jeg
På de termosene vi har nå er det vakumtopp, knapp man trykker inn og heller ut fra sirkelen rundt- om du skjønner. Takk for tips uansett!

Sola: Jeg hadde en hvit og rød sak med ei jente som hoppet tau De var pop på 80 og 90-tallet sånne termoser. Tror ikke de rommet mer enn en og en halv kopp da

Gammel 12-11-09, 11:19   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil du ha det til varme drikker, da? Jeg ser for meg skålding hvis man skal drikke varme drikker fra tut. Hvis det er kalde drikker så kan du vel heller bruke en vanlig drikkeflaske?

Gammel 12-11-09, 11:31   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Blir det ikke fryktelig varmt ved å drikke av en thermostut da?

Sola: Hadde en sånn type jeg og, men fikk bare kald drikke i den.

Gammel 12-11-09, 11:39   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vil du ha det til varme drikker, da? Jeg ser for meg skålding hvis man skal drikke varme drikker fra tut. Hvis det er kalde drikker så kan du vel heller bruke en vanlig drikkeflaske?

Jo, men jeg steamer melken til drikketemperatur. Så han brenner seg ikke på den.
Jeg kan ikke servere ham noe som er skikkelig varmt uansett. Han nekter å vente og blir rasende om han ikke får drikke umiddelbart.
Det er "kakao" på lat-mamma-måten. Steamet melk og o'boy

Gammel 12-11-09, 11:43   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Steamet melk med Nesquick er det beste Propellen får.

Gammel 12-11-09, 11:48   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er bakterieutviklingen, da?

Vi lager drikken før vi drar i bhg og de drikker den ikke før rundt lunsjtiden - det blir gjerne 6 timer før de drikker den. Jeg kunne gjort det med saft, men ikke med melk.

Gammel 12-11-09, 11:52   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Propellen får kakao med melk når vi er hjemme, ikke på tur, da bruker jeg pulverkakao med vann. Vet ikke hvordan det er med bakteriene da, men det ser ut til at han tåler det. Den lages ca 3 timer før de går på tur. Det som ikke drikkes på turen slår jeg ut når han kommer hjem.

Gammel 12-11-09, 11:52   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ehh, jeg hadde med kakao på thermos på skolen på vinteren da jeg var yngre, laget til frokost, drukekt til lunsj, null problem med bakterier det vel? Vi har da kakao på thermos på skitur også...

Jeg hadde også slik med drikketur på i min barndom, og da tror jeg ikke skolding var noe problem for om jeg ikke husker helt feil var hele greia av plast og selv om det holdtt drikken temperert, så holdt den det ikke KOKENDE, for å si det sånn... VARM kakao oppil ble til drikketemperert kakao innen den skulle inntas...

Gammel 12-11-09, 11:55   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Hvordan er bakterieutviklingen, da?

Vi lager drikken før vi drar i bhg og de drikker den ikke før rundt lunsjtiden - det blir gjerne 6 timer før de drikker den. Jeg kunne gjort det med saft, men ikke med melk.

Har jeg ikke tenkt på en gang. Blir ikke så mye som seks timer for poden sin del da, mer som to, men det hjelpe kanskje ikke så mye?
Jeg fikk alltid med meg kakao når jeg var liten, så det med bakterier har jeg ikke vurdert en gang.
Det eneste jeg tenkte på var hvordan å ikke steame melken helt varm ville ha noe å si. Kom frem til at steamet melk normalt ikke når kokepunkt uansett og at graden av varme ikke ville spille noen rolle.

Gammel 12-11-09, 11:57   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jo, men jeg steamer melken til drikketemperatur. Så han brenner seg ikke på den.
Jeg kan ikke servere ham noe som er skikkelig varmt uansett. Han nekter å vente og blir rasende om han ikke får drikke umiddelbart.
Det er "kakao" på lat-mamma-måten. Steamet melk og o'boy

Du kan ikke lagre lunken melk på termos. Det blir en bakteriebombe av en annen verden. :Skingrestemme:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 11:57   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Termosen vår holder 70 grader selv etter 8 timer.

Malama: Nå brukte du det-gikk-bra-med-meg-argumentasjon. :fy:

Gammel 12-11-09, 12:00   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du kan ikke lagre lunken melk på termos. Det blir en bakteriebombe av en annen verden. :Skingrestemme:

Da vet jeg det. Skal koke den fremover *æresord*. Men kakaoen holder seg jo ikke skikkelig varm i termos så lenge uansett, hvordan unngår man da bakterier?

Gammel 12-11-09, 12:02   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Veronal: Hva slags termos har du? Våre holder ikke temperaturen så godt. Dessuten lekker de..

Gammel 12-11-09, 12:05   #17
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også hatt drikketermos med tut når jeg gikk på bareskolen, og detvar mye søl med den.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 12:22   #18
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Termosen vår holder 70 grader selv etter 8 timer.

Malama: Nå brukte du det-gikk-bra-med-meg-argumentasjon. :fy:

Neeei, jeg mente ikke "det gikk bra med meg", jeg mente: "Det er da vel meningen at man skulle kunne ha kakao på thermos?" (Og jeg kjøper ikke den at det er bedre å bruke pulver og vann, dersom man liekvel blander ut pulveret og vannet på forhånd, det er da melkepulver i det...)
Jeg er mer litt sånn fortvilet over om det altså ikke er forsvarlig å ha kakao i thermos, siden poenget med thermos er å ha det i den over mange timer...

Men slevsagt, det finnes nok de utgavene som holder bedre på varmen enn andre da... (og den jeg hadde som barn, som ga drikke-varm kakao, den var egentlig ikke veden mest geniale oppfinnelse nei... )

Jeg er vel egentlig mest litt sånn... tankefull, for jeg har vitterlig ALDRI tenkt på kakao i thermos som en bakteriebombe...

*Skamme seg alvorlig over å ha utrykket noe som kom ut som om jeg mente "det gikk bra for meg"*

Gammel 12-11-09, 12:45   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Malama: Du kan ha varm melk (kakao) i termos, men lunken melk er ikke bra.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 12:51   #20
Malama

Malama sin avatar

Standard

Men at den varme melken BLIR lunken (eller, ikke lunken da, men kaldere) etter tid?

Forresten kommer jeg på at stålthermosen vi har kokt vann i når vi skal lage grøt til guttunge på biltur holder vannet så vamrt at vi må blande med mye kaldt vann ved første grøtpause, og litt mindre kaldt vann på andre grøtpause, men fortsatt relativt varmt, så kanskje min barndoms thermoser bare ikke var så gode? JEg husker forresten rykende varm kakao på fjellet, så kanskje det bare var barnethermosene som ikke var så gode? (Eller, så er selv "pisslunka" noe som er varmt nok til å ryke nårman er på fjellet og det er snø...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.