Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kalender"moro"...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-09, 09:00   #1
Left
Passiv

Standard

Kalender"moro"...

Moro my ass, men ja - det er nå tid for herligheten igjen.

HVA skal du henge på kalenderen i år?

Jeg har to gutter, og jeg ser for meg at de kan få pakke opp annenhver dag på pakkekalender midt i uka, og så få hver sin pakke i helgen?

Da kan jeg kjøpe litt dyrere ting å henge på, siden det ikke blir pakke til begge to hver dag.

Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:03   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalender"moro"...

Her blir det annenhver uke de får kun. Siden vi har 50/50 ordning. De får litt godt i helgene, aktiviteter en gang i uken og småting som som spenner, bakuga osv.

Gammel 13-11-09, 09:07   #3
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Her blir det annenhver uke de får kun. Siden vi har 50/50 ordning. De får litt godt i helgene, aktiviteter en gang i uken og småting som som spenner, bakuga osv.

Ja jeg skal finne noen aktiviteter vi skal gjøre jeg også. Svømming på lørdager f.eks, kino, baking osv. Da hadde jeg dekket noen dager

Ellers har de kjempesalg på en sjappe på Metro, og de hadde Bionicle-lego bla., så storebror skal få litt sånt tenker jeg. Han ønsker seg spill også, så vi får se om Game har noe på lur. Der selger de brukte spill, så det går nå heller an.

Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:13   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her blir det billetter til aktiviteter (som vi uansett hadde vært på), juleverksted, litt lego til Snupp, spenner, strikker og andre hårting til jåla (Mini), bittesmå rosinpakker (jeg har rosinelskere), badeskum, "magisk" vaskeklut, magneter til kjøleskapet, kul boxer og snop på lørdagene. De får hver sin pakke hver dag, men hver enkelt pakke koster ikke nødvendigvis så mye. Og deler av det er ting jeg hadde kjøpt uansett eller som de trenger.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:21   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Kjøpt ferdig kalendergave-pakke fra helti100.no til minsten.
Eldste kommer til å få litt smådill type strikker, lipgloss, sokker osv.
Itillegg kommer vi til å ha aktiviteter. Bake pepperkaker, pynte pepperkakehus, teater, kino, aketur med grilling osv.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:46   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Frøkna vil ha Pet Shop-kalender, så da får hun det. Herremannen vil ha lego, men ingen av de ferdige falt i smak. Så da kjøper jeg et legosett og deler opp selv. Veldig greit. Regner med at jeg hiver på omvendt kalender i tillegg ca halvparten av dagene (10 eller 20 kr som de sparer og sender til Leger uten grenser i romjula).

Gammel 13-11-09, 09:51   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt Lego-kalender til mannen.

Sønnen får kalender han også, men det er egentlig ikke noe stort poeng. I den får han ullundertøy, noen fine klær og duplo. Kjøpte dette settet og delte opp i 8 pakker. I tillegg får han dette på julaften.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:52   #8
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Ja du kan så si, sjugger!

Jeg er i full sving, men hvisker til meg selv at jeg må finne glede i dette. Barna setter stor pris på kalenderen og den gleden de viser, betyr alt.

Her er det fire som skal dele på kalender i år. De får åpne hver sin dag, altså hver 4. dag, og får felles på lørdager. Hver og en av dem gleder seg over hva de andre får og akkurat den gleden betyr mye for meg. Jeg tenker på det nå i stresset ved å ordne til. Kalenderen inneholder diverse småting, samt noen aktiviteter vi skal på. De dagene det er noe vi skal felles, er det pakke til alle. Her er det om å gjøre for mor å holde oversikten.

I tillegg lager jeg en kalender til eldstejenta mi som for tiden bor hos sin pappa. Kalenderen til henne har jeg brukt endel tid på. Vil at det skal være noe spesielt hver dag for henne i den. Har bestemt meg for at jeg ved siden av en liten hilsen, så ligger det et kort med noen personlige, gode ord til henne. Hver dag. Jeg er i gang og kjenner på mye når jeg ordner dette til henne. Kanskje det er akkurat det julen egentlig handler om.... Minner, gode tanker, gode ord, omsorg, familie...osv osv.

Gammel 13-11-09, 09:58   #9
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Jeg har tre barn og dermed 72 pakker å pakke innPleier lage meg en kosekveld med litt godt til meg og mannen,så pakker vi inn for harde livet,en koselig juletradisjon er det blitt i grunn Ungene får snop om helgene,ellers alt fra truser,labber,strømpebukser,sabeltannfigurer,hårkl emmer,viskelær,småbiler,øredobber Lipgloss slike servietter som fjerner sminke osv...legger nesten daglig en liten sjokoladenisse-tyggis-fox el noe sammen med feks trusen el blyantspisseren..Mange synes jeg legger for mye penger i kalenderne,blir nok fort noen tusen.Men dette er noe jeg koser meg med,det er no bare jul en gang i året og vi er en veldig julete familie Ungene gleder seg til kalenderen hvert år og nå for tiden leker de de to minste"førstekalenderdag" Jeg har tre store røde stoff kalendere som skal henge på samme plassen hvert år,og hvert år lisker de seg ned trappen i mørke,mens bare adventssjernen og stakene lyser vei.Det er faktisk noe magisk over det hvert år,de kommer luskende med stjerner i øynene,for dette har de ventet på.Og mor står klar med videokameraet der i mørket i 06-07 tiden...hahaha,kjenner jeg gleder meg slik til jul

Gammel 13-11-09, 10:08   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vår sønn får duplo. En liten ting hver dag ifølge mamma, som har tatt ansvar for dette i år. (Hun har brodert kalenderen, som er en gave fra henne og pappa i år, så da kommer den levert, ferdig med pakker på.)

Ikke at han sånnsett er så stor at han forventer kalender, men ettersom jeg og mannen har (vi pakker inn en liten smågodtting til hver dag, som vi henger på kalenderen mamma broderte til meg da jeg var lita), så ville det jo være dumt at VI får pakke hver dag, og ikke han...

Gammel 13-11-09, 10:23   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ikke at han sånnsett er så stor at han forventer kalender, men ettersom jeg og mannen har (vi pakker inn en liten smågodtting til hver dag, som vi henger på kalenderen mamma broderte til meg da jeg var lita), så ville det jo være dumt at VI får pakke hver dag, og ikke han...

Og så er det jo litt koselig for oss foreldre å gjøre sånt, samme hvor små og uvitende de er.

Gammel 13-11-09, 10:26   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

mm.

Etter i dette tilfellet, veldig koslig for mormor å gjøre slikt, samme hvor liten og uvitende barnebarnet er. (Og jeg fikk da altså min kalender den julen jeg var like gammel som han er. Dog, i all sin uskyldighet fikk jeg sikkert snop i min...)

Jeg har har forøvrig av alle ting en 15 mnd gammel gutt som egentlig ikke liker sånne ting man forventer at barn skulle like. Som sjokolade. Eller saft. Og som jeg sa til mamma, å pakke inn tomatbåter, agurksiver og bananbiter blir liskom litt lite innbyden utover i måneden... her måtte det TING til ja. Og da vil jeg heller gi noe skikkelig, ikke "plastikræl", så vi landa på duplo. Gleder meg som en unge jeg, til å se hvordan han liker det!

Gammel 13-11-09, 10:28   #13
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har faktisk laget kalender til mannen de siste par årene. Mørkt øl av forskjellige slag, og småflasker med snaps (slik en munnfull- størrelse) på lørdagskveldene Han har syntes det har vært veldig stas

Til ungene blir det godis på lørdagene, og bruksting som truser, sokker ,sminke og annet småtteri resten av uka.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:28   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg sparer meg for mye jobb ved ikke å pakke inn gavene.
Vi gjemmer en gave kvelden før og gir ungene en gåte for å finne hvor gaven er.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:29   #15
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Vi har innført annenhver dag, og felles i helgene, siden det ofte er gjøre-ting.

Andungen får diverse bakuganer, forstørrelsesglass og prompepute, Knøtto hårstæsj og børste og slikt. Så skal jeg fylle på med noen sjokolader der jeg er tom for ideer.

Kjørte legokalenderen i fjor for Andungen, men det falt ikke helt i smak hos ham. Han har aldri vært en som leker med legofigurer - han bygger bare romskip på frihånd.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:36   #16
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vår sønn får duplo. En liten ting hver dag ifølge mamma, som har tatt ansvar for dette i år. (Hun har brodert kalenderen, som er en gave fra henne og pappa i år, så da kommer den levert, ferdig med pakker på.)

Akkurat sånn er det her også.
Kalender er en stor höjdare her i gården, og det er første gang jeg kjøper ferdiglaget (etter ønske fra mannen, nyfrelst legobygger).

Sønnen her i gården har ikke smakt godteri, så det får han ikke. I og med at han ikke vet bedre, kan han nå like gjerne få en del praktisk. Blir litt dyr kalender, men mesteparten hadde jeg jo tenkt og trengt å kjøpe uansett.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:38   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min har "desverre" smakt godteri, både fordi han har en storesøster på seks år som selvfølgelig har smakt det og som får lørdagsgodt, og fordi svigers tror at kjærlighet = snop. Så i kalenderen hans kommer det til å være snop på lørdagen, bare en liten ting. Siden storesøster får, liksom. Kan ikke gjøre forskjell, han er såpass stor nå at han veeeldig godt legger merke til hva hun får og ikke han får.

Gammel 13-11-09, 10:38   #18
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ferdig handlet til to kalendere.
En til snuppa med babyting og det var rimelig enkelt å fylle den.

Til en fireåring har jeg kjøpt legokalender som jeg knekker opp til pakkekalenderen. En del hot wheels biler, litt sjokolade til lørdagene, lommelykt, prompepute, forstørrelsesglass og en del leker fra McDonalds som jeg har samlet opp gjennom året.

Jeg er lat og gidder ikke pakke inn 48 pakker.
Har handlet papirposer som jeg putter gavene i. Så bretter jeg posen dobbelt øverst og lager hull med en liten hulldings som lager ei stjerne (kjøpt i hobbybutikk) og trer bånd igjennom til oppheng.
Hva pakkene skal henges på i år har jeg ikke funnet ut enda. Jobber med saken.

Gammel 13-11-09, 10:40   #19
Dali
Glad

Dali sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

24 sjokoladebiter pakket i hver sin lille sokk som henger på min hjemmebroderte kalender. Snuppa ble så fornærma da jeg prøvde meg på noe annet enn godteri sist, så i år gjør vi det superenkelt og billig.

Gammel 13-11-09, 10:44   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Alle kan sende kalendertingene sine til meg så kan jeg pakke dem inn og sende dem tilbake.

Jeg ELSKER å pakke inn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.