Jon Schau - snakker med Gud
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=598522
Jeg syns det er interessant når noen kommer med nye tanker om oppfatninger som mange har etablert.
Er virkeligheten slik vi tror?
Vet vi alt om alt?
Er vår vitenskap kommet så langt at det vi ikke kan bevise ved vitenskap ikke finns?
Min tro passer veldig godt med det Jon Schau beskriver her. Jeg har opplevelser ved min kreftsykdom som har endret en del oppfatninger om troen min. Før trodde jeg ikke på annet enn det jeg så. Altså Gud eksisterte ikke. Nå tror jeg på at det finns "noe". Det kan kalles Gud eller kraft eller energi.... men noe er med oss....og i oss... mer enn vi tror, men vi får det når vi må ha det.
Jeg håper vi dette kan bli en diskusjon uten fordømmelse av hverandres tro - ikke-tro. Jeg håper det kan bli en diskusjon med et åpent sinn og en respekt for at andres opplevelser er deres opplevelser og de trenger ikke å være feil. Ingen kan ta fra meg det jeg har kjent på kroppen. Det er min opplevelse når jeg trengte det som mest.
Jeg velger å tro, men vil ikke inn i religionene. Religionene lager "båser" og fordommer. Religion forener ikke. Det splitter.
|