Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Snodige familiære tilfeldigheter?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 11:11   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Snodige familiære tilfeldigheter?

Har dere noen rare tilfeldigheter i familien deres? Som like navn, bursdager på samme dag, etc.? Jeg kan jo begynne.

Storesøster har bursdag nøyaktig fire uker før mannen min. Fire uker etter han igjen har jeg bursdag. Tvillingene er født innimellom her, så alle fem i familien har bursdagene sine i løpet av to påfølgende måneder.

Så har vi tvillingforekomsten, da. Vi har eneggede tvillinger. Mannen har tvillingsøstre (toeggede). Den ene tvilling-svigerinna mi fikk selv tvillinger (eneggede), på sin egen (og tvillingsøsterens) bursdag, firedobbel bursdag altså. (Joda, tvillinger er arvelig, men dette skal vel helst gjelde toeggere).

Det var hva jeg kommer på for øyeblikket. Hva med dere?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 11:16   #2
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snodige familiære tilfeldigheter?

Min far og hans nye kone har bursdag på samme dag, og de er nøyaktig like gamle. Praktisk og greit selvsagt.

Ellers ble ene jenta mi født på bursdagen til min tante sin sønn. Ikke så spesielt, men litt artig var det.

Det var det jeg kom på i farten.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 11:20   #3
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes sånne ting er morsomt, så jeg ser stadig etter mønster i fødselsdatoer o.l.

Det jeg kommer på i farta er at mellomste datter har bursdag på sin farmors halvårsdag. Minste datter har bursdag på "halvparten" av pappaens bursdag, altså pappaens dato/2.

Gammel 14-11-09, 11:23   #4
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er født på samme dag som den ene tremenningen min, og moren hennes og faren min er født på samme dag. Det er ett år mellom tremenningen og meg, og det samme mellom foreldrene våre. Dessuten hadde tremenningen og jeg termin med en ukes mellomrom. Vi prøvde å sikte oss inn på samme dag, men det gikk visst ikke.

I tillegg har jeg, sønnen min, faren min og alle søsknene til mannen bursdag i løpet av én måned. (Her liker vi å lage nyttårsforsettbarn, tydeligvis. ) Faren min har også bursdag samme dag som den ene fetteren min.

Dessuten har mannen og jeg begge hver vår søster som er 3 år yngre enn oss, og hver vår bror som er 10 år yngre.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 11:24   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Mann og ett barn er født på samme dato.
Vi har ett barn født i desember og ett barn laget i desember.
Det ene barnet ble født i september, det andre barnet fikk vi i september.
Begge barna har samme forbokstav (vi har ikke gitt navn til den ene).

Mann og ett barn er født på dato 24. Annet barn er født på dato 20 og jeg er født på dato 4.

Og, vi har et fadderbarn, i etiopia, som har akkurat samme navn som datteren vår. Og det er et typisk norsk navn.

Gammel 14-11-09, 11:29   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det har vi. Vi har tre generasjoner med bursdag på omtrent samme dato. Mannen og hans mor på samme dato, Poden to dager før dem. Hadde igansettingen gått litt tregere (noe det ofte gjør) ville vi hatt tre generasjoner på samme dag. Da datoen for Pjokkens keisersnitt ble satt så jeg straks at det som hos Poden og hans far ble to dager mellom meg og Pjokken. Nå ble snittet framskyndet, men han har bursdag få dager før meg. Til gjengjeld fikk han bursdag på samme dag som sin onkel da.

Jeg synes oppsamlingsbursdager er helt herlig, to feiringer for seks personer. Det er barna som er hovedpersonene da, så får vi voksne finne oss i å bli satt litt utenfor rampelyset.

Gammel 14-11-09, 11:33   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Eldstemann har bursdag 24.10. Yngstemann har bursdag 24.01.
Praktisk å huske samme dato, men likheten i måneden (10 og 01) gjør at jeg ofte skriver feil.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 11:41   #8
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er født kl 1716, eldste er født kl 1718, yngste er født kl 1714 og alle er født en mandag. Vi begynner alle på bokstaven E uten at det var planlagt.

Vi har 1, 2 og 0 som går igjen i alle fødselsdatoer, 1, 12, 20 og 21.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 11:43   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

På morsida: Stefaren min har fire barn. Den eldste heter det samme som meg (og mormora mi). Nr. 2 har navnet for seg selv, men nr. 3 heter det samme som den eldste onkelen min (mammas bror). Nr 4 heter det samme som det ene barnet til den samme onkelen.

På farsida: Det ene søskenbarnet mitt og kona til stebroren min har barn som heter det samme som niesa mi.

Det kan med andre ord bli nokså forvirrende hos oss når vi snakker om disse menneskene, og vi trenger ofte å forsikre oss om at vi snakker om samme person.

Gammel 14-11-09, 11:50   #10
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg og min eldste har bursdag på samme dag (24. mai), han blei født på min 25 årsdag, i tillegg har mitt søskenbarn ei jente som er født på denne dagen (i 1990) og to av søskenbarna til mannen har jenter født på denne dagen (i 2003 begge).
Minste min er født to dagar etter (26. mai) så det var nære på at ho og blei født denne dagen.

Min mamma har fått to tvillingpar (min tvillingbror er død), mine tvillingsøsken er født på kvar sin dag (20. og 21.), før og etter midnatt.

I min familie (altså mine foreldre og søsken med barn og ektefeller) har me bursdagar på 20. (bror), 21. (søster og tantebarn), 22. (mamma), 23. (svigerinne), 24. (eg, storebror og pappa), 25. (svoger), 26. (vesla mi og mannen), 28. (tantebarn). Manglar berre 27. inni der. I tillegg har me 5., 6., 11. og 16. som ikkje passar inn.

Gammel 14-11-09, 11:51   #11
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Min eldste datter har bursdag på samme dag som min eks-samboer. Hun fikk en søster hjemme hos faren sin som ble født på hennes tiårs dag. Min eks-samboer har bursdag på samme dag som moren sin og søstern sin.

Jeg og min eks-samboer har 9 dager mellom bursdagene våre, begges personnr. slutter på 9, vi fikk en datter den 9. Da vi ble sammen digget jeg "Cloud number nine", og han eide taxi nr. 9...

Min yngste sønn ble født på min mammas bursdag, 26.12 - dette ble mamma såå glad for, for nå kunne noen andre ta over tradisjonen med selskap 2. juledag... synd hun døde omtrent før vi kom i gang med den nye tradisjonen.

Gammel 14-11-09, 11:52   #12
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har to kusiner og en fetter med samme bursdag, i tre forskjellige familier.

Gammel 14-11-09, 11:55   #13
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg har bursdag den 21., gubben den 22. og eldstebarn den 23.
Så kom yngstebarn og "ødela" mønsteret. Men, han er til gjengjeld født på samme dag som fetteren, med bare 20 minutter i mellom. De er bestevenner og "liksomtvillinger". Etter noen måneder oppdaget vi at de har navnedag på samme dag (til tross for at navnene deres er helt ulike).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 11:56   #14
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen har navnedag på min bursdag og selv har jeg navnedag på halvårsdagen min. Ellers ingen rariteter.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:01   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Eldste er født på samme dag som sin kusine, men med 14 års mellomrom.
Ellers ikke noe rariteter.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:03   #16
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi oppdaget en snodig ting da vi dro på besøk til den byen der mannen har gått ungdomsskole. Der traff vi en 4 par, hvor alle het det samme som meg . I tillegg fikk jeg hilse på enda ei venninne av disse, og hun het også det samme .

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:04   #17
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Mannens eldste bror er gift på nytt med ei som heter det samme som sin mor. Hans eldste sønn (som han da har med kone nr 1) er samboer med ei som heter det samme som hans mamma igjen.

Tredjemann i huset her er født på 90 årsdagen til sin oldefar og min kusine har også bursdag den datoen.

Eldstesønnen i huset har annen pappa, derfor var det litt morsomt da jeg møtte min nåværende mann og det viste seg at de har samme fornavn, og de har bursdag dagen etter hverandre.

Jeg har bursdag tre uker etter min ene søster, og tre uker etter min andre søster.

Mannen min er født på fireårsdagen til sin eldste bror.

Jeg kjørte opp 3. juni -91, fant ut at jeg likevel var gravid (hadde fått beskjed på ul at jeg hadde hatt SA 4 uker tidligere) 3. juni -05, eldstesønnen ble konfirmert 3. juni -07.

Sist redigert av Tuneland : 14-11-09 kl 23:51. Årsak: Kom på litt mere.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:06   #18
VisiliA
Brenner seg ut

VisiliA sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
VisiliA er litt kul
Standard

Jeg har bursdag 03. 06. Eldstesønn 03.08. Sønn nr 2 er født 03.04. Vi hadde en kanin født 03.03.....Mannen er født 18.11 og katten 18.03...Datter har bursdag 7 dager etter sin mormor. Sønn nr 2 har bursdag 7 dager etter sin morfar...

VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:28   #19
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Både på min morside og min farside, er det INGEN av hverken besteforeldre, foreldre, tanter/onkler (8 på ene sida, 5 på andre) eller søskenbarn (over 20 på hver side) som er født i februar.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:29   #20
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Mamma og pappa har seks barnebarn, og tre av dem har bursdag den 22. (mars, mai og oktober). Min midterste er født på min fars bursdag, og min søsters yngste er født på mannens brors bursdag. Søsteren min og jeg hadde termin med de to eldste med en dags mellomrom. Hun fødte en måned for tidlig, og etter seks dager fødte jeg også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.