|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Nordmenn jobber gratis for én milliard per årHvordan er det med FP-erne? Har dere glidende overganger mellom jobb og privatliv? Leses jobbmail og utføres arbeidsoppgaver mens middagen lages, under barne-tv, eller på kveldstid og i helger?
![]() |
#2 |
Sær og kresen
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årLink til reportasje:
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årDet hender. Men som førskolelærer har jeg 4 ubundne timer i uken, noen ganger er det mer hjemmearbeid enn det, en sjelden gang mindre. Disse timene kan jeg ikke kalle gratisarbeid.
![]() |
#5 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årNiks, har ikke hjemmekontor og tar aldri med meg jobb hjem, dvs. jeg har vel skrevet et par refetater hjemme, men da er det fordi jeg rett og slett har glemt å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årJeg gjør det lite. Sjekker jobbmailen innimellom, siden jeg for tiden bare er på jobb 2 dager i uka, men det er ikke daglig jeg sjekker den, for å si det sånn.
![]() |
#7 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årHer er det også meget glidende overganger. Yrke? Lærer. Jeg kan bestemme meg for å legge bort jobben en kveld eller en helg, men stort sett jobber jeg litt (eller mye) hver dag utenom fastsatt arbeidstid. Selv om jeg har bestemt meg for ikke å jobbe, blir det fort til at jeg gjør jobbrelaterte ting likevel. Nå sjekker jeg for eksempel e-post, leser informasjonsskriv fra ledelsen og legger ut noe informasjon til elevene mens jeg allikevel er på nett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årGlidende overgang og mye kveldsjobbing før tidsfrister. Ingen overtidsbetaling.
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årflexitid er en fin ting, kjenner jeg....Jeg svarer jo på epost uten å skrive timer - men jobber jeg hjemmefra registerer jeg alt.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årJa, det gjør jeg. Men jeg fører det på god-samvittighet-kontoen som jeg bruker når jeg kommer for sent på jobb eller må gå et kvarter før av og til.
![]() |
#12 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årMye kveldsjobbing, og noe helgejobbing, særlig i perioder, ikke overtidsbetalt. Fører timene hvis det er mer enn å bare lese mail. Tar ikke alle disse timene ut på å flekse, men har fleksibilitet om jeg trenger det. Blir sikkert ca 200 timer i pluss per år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr år
Sånn er det her også. Jeg holder på med en doktorgrad, og da hører det liksom med, og det er absolutt forventet at man jobber mer enn normert arbeidstid.
![]() |
#14 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årJa, jeg jobber en del 'gratis'. Har ikke overtidsbetsalt lengre og da blir det lett sånn. Har definitivt en glidende overgang mellom jobb og fritid.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årJeg kan ikke jobbe hjemmefra, men de ekstra 20-30 min det ofte blir på jobb daglig adderer seg jo opp til endel ubetalt overtid. vi får ikke overtidsbetalt for papir/telefonjobbing, kun for direkte pasientarbeid som er beordret. Jobber som sykehuslege.
![]() |
#16 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årJeg jobber en del hjemmefra, og litt avhengig av hvor lenge jeg er pålogget skriver jeg flekstimer for dette. hvis jeg bare er innpå mail en halvtime, leser og svarer på litt jeg ikke fikk gjort før jeg dro, registrerer jeg det ikke. For det hender jo at man gjør noe ikke-jobbrelatert på jobb også, så det går vel opp i opp. Sitter jeg hele kvelden/natten og jobber med dokumenter, skriver jeg fleks for dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årNå har jeg en jobb som ikke lar seg utføre andre steder enn der den er, men før i tiden hente det rett som det var at jeg jobbet lengre og kom før. Det ble aldri skrevet opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årJa, jeg jobber endel uten overtidsbetalt. Jobber med markedsføring i det private, og har det veldig fritt. Det er likevel utrolig lett å se hva jeg gjør (eller ikke gjør) så den friheten går for det meste i arbeidsgivers favør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Står på egne ben
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årJeg jobber ingen ting ulønnet. Får betalt for alt jeg evnt. skulle finne på og gjøre etter vanlig arbeidstid også, og også hvis jeg jobber litt hjemme. Timelønn med overtidstillegg for alt utenom det timetallet jeg skal jobbe hver uke. Andre på jobben har overtid inkludert i lønna, men jeg vil ha det utenom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årJa, jeg får også betaling for overtid altså, men jeg skriver ikke fem minutter her og fem minutter der, og det går nok i arbeidsgivers favør til slutt.
![]() |
|
|