|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Vaske kjole som egentlig skal renses?Denne kjolen fra KappAhl skal egentlig kun renses i følge vaskeanvisningen.
![]() |
#2 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Idiotisk og idiotisk, jeg tar sånne plagg i vaskenett og på kald vask ull.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Det går vanligvis fint å vaske på ullprogram, eller silkeprogram om du har det. Husk bare å IKKE ta den i tørketrommelen etterpå. :datapunkt: |
![]() |
![]() |
#4 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Takk for svar. Er skikkelig i tvil, brukte den i går og har fått et par flekker på den så den må vaskes/renses.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Flekkfjerner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Hvis det er krise om den gaar i stykker, ville jeg renset den. Det er jo ikke saa ofte. Dette er jo en skikkelig penkjole i et veldig tynt stoff, og da kan ting skje. Av og til oppdager jeg at hverdagsklaer skal renses. Da vasker jeg i stedet for det blir for ofte/dyrt aa rense, men selskapskjoler er jeg forsiktig med. Konklusjon: Rens! (men her hvor jeg bor, betaler man godt under 100-lappen for rens av en penkjole) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Tror jeg leverer den til rens jeg, de rekker det vel på 10 dager håper jeg. Skal ha den lørdag om knappe to uker igjen.
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Hvis det er flekker, tror jeg kanskje rens er lurt, ja. Min erfaring er i alle fall at Milo er jevngodt med vann når det gjelder flekkfjerning.
![]() |
![]() |
#11 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Da er kjolen levert til rens.
![]() |
#12 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Renseri stinker på flekkfjerning - etter min erfaring. De har ikke hørt om verken gallesåpe eller sitronsåpe. Jeg ville forsøkt å fjerne flekkene selv dersom renseriet ikke klarer det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Jeg har vaska slike silkekjole haugevis av ganger før. På ullprogram (ikke silkeprogrammet, det er ikke skånsomt nok!) med vanlig vaskepulver, i vaskepose.
![]() |
#14 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Får ikke renseriet det til sender jeg den en omgang i vaskemaskinen, kan uansett ikke bruke den om den ikke blir ren.
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?
Det er sant. Om ikke renseriet får vekk flekkene, prøv med gallesåpe (fås på helsekost). Det er utrolig effektivt. Så kan du bløtlegge eller slenge i vaskemaskinen.
![]() |
#16 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Den var bra søt da! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?jeg er også skjødesløs når det kommer til rens. Enten bløtlegger jeg, ellers å vasker jeg på kaldvann/ullvask. Har ingen traumer enn så lenge.
![]() |
#18 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Nå angrer jeg egentlig på at jeg ikke prøvde å vaske den selv.
![]() |
#19 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Vaske kjole som egentlig skal renses?Renseriet klarte ikke få den ren (de hadde vel ikke klart å få bort noe overhode
![]() |
|
|