|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Seksåringen er inne i en heftig "vil bare ha lyst brød ellers spiser jeg ingenting"-periode, og jeg vil jo helst unngå denne usunne loffen. Matboksene kommer urørt tilbake fra skolen uansett hva jeg sender med, har prøvd pizzasnurrer, egg i alle varianter, salater, u name it. Hun vil BARE ha lyst brød med pålegg. Så er det noen som har oppskrift på (eller kan tipse meg om et fra butikken) et brød som ligner på loff men som allikevel er fiberrikt og sunnere enn de luft-skivene? *desperat*
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Ja, det finnes en type brød fra Pågen (tror jeg) som inneholder en del fiber. Det minner litt om hamburgerbrød, men er firkantet. Skal se om jeg finner en link.
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Takk, men det må være vanlig brød, jeg kjøpte nemlig sånne avlange pølsebrødlignende greier fra Pågen (Subs, tror jeg de het), og de ville hun IKKE ha. Hun vil bare ha ordentlige, vanlige skiver. Urk, hvorfor skal unger være så vanskelige?! Hun var ikke sånn før, så det er kanskje forhåpentligvis bare en periode (som har vart i 3 mndr nå).
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Äntligen Subs heter det:
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?He-he, så det var dem du hadde prøvd, ja.
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?
LilleVenn likte heller ikke disse |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Pågen har vanlig brød også, men hvor sunt det er aner jeg ikke. Men de har iallefall et som er ganske lyst, og jeg tror det er sunnere enn vanlig loff.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Vi kjøper tidvis et brød fra Bakers som heter Havre Fullkorn.
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Takk for tipset! Uten korn er ypperlig. Jeg elsker brød med korn i, men seksåringen vil ikke ha det. Typisk.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Ja, det brødet Tjorven la inn bilde av her er det jeg mente i den andre tråden, Iset.
![]() |
#12 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Havrebrød og "Istid"-brødet de selger på Rema. Det er veldig greit å se på brødskalaen som er på brødpakkene for å få en indikasjon på hvor sunt det egentlig er.
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Ja det kunne jo gått, jeg har Fiberhusk i skuffen, lager lavkarbobrød med det.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Det går jo også an å prøve å finmale solsikkekjerner og sesamfrø og ha i brødet, da blir det i det minste litt mer næring enn bare hvitt mel? FiberHusk funker sikkert bra også, ja. Jeg bruker det i glutenfritt brød, men det funker vel i allslags. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Trøtt
|
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Istid-brødet fra Rema, det som Tuneland også nevner, er uten hele korn, men tilsvarer grovt på brødskalaen selv om det er et "fint" brød. Det går ned på høykant her i huset, og er verdt et forsøk.
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Flott, tusen takk! Her var det mange gode tips.
![]() |
#17 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Iset: loppefrøskall, vel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Er det det? Jeg aner ikke jeg, trodde det var hele malte psyllium frø. *domm*
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Her liker ungene Istidbrøet godt! Dersom vi ikke handler på Rema liker de best kaptein Sabeltannbrødet- hvor sundt det er vet jeg ikke da.
![]() |
#20 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Oppskrift på (eller tips om) lyst brød som er sunt?Vi har Josefine-brødet i barnehagen. Det skal visstnok falle innenfor kategorien "sunt brød" og ungene elsker det. Personlig synes jeg ikke det metter så veldig, men det er visst bedre enn kneip og langt langt bedre enn loff!
![]() |
|
|