Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Oppslukt av bokens verden?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 14:16   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Oppslukt av bokens verden?

Er det bare meg som blir helt oppslukt av boken jeg leser? Hvis jeg setter meg ned med en god bok har jeg store problemer med å legge den fra meg og bare MÅ lese den ferdig. Som oftest leser jeg ut en bok på 1-3 dager. Av og til er det nesten litt "farlig" å begynne på en ny bok, for alt annet blir da prioritert bort.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:17   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppslukt av boksens verden?

Jeg vet ikke, men føler meg ofte inni en boks.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:51   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppslukt av bokens verden?

Inni en boks ja. Ja, jeg forsvinner helt inn i min egen verden når jeg sitter å leser. Får ikke med meg ting som skjer rundt.. så føles som inni en boks noen ganger ja..

Gammel 18-11-09, 10:52   #4
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det er ikke bare deg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:41   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Du er ikke alene.
Jeg klarer å stenge alt ute når jeg leser.
Passer litt dårlig når jeg leser en fengende bok på nattevakt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:44   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Du er ikke alene. Jeg elsker å lese. Gi meg en god bok og jeg tapt for RL. Jeg må bare vite hvordan det går. Hva kommer til å skje?

Gammel 18-11-09, 15:32   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kjent for å bli sittende oppe til de mest ugudelige tidspunkter mot slutten av de beste bøkene. Og for å kommunisere med fraværende «Hmm?» bak bokpermen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:42   #8
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg drømmer om karakterene i bøkene jeg leser, lurer på hvordan det går med dem.

Gammel 18-11-09, 17:50   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ja med noen bøker er det sånn.

Har en kamerat som kaller seg for Harry Hole på fleip, og så her en kveld vi chattet med han så sa han, nei, jeg får vel gå å legge meg for Lisbeth er så streng. 'Lisbeth'? lurte vi - hadde ikke hørt at han hadde fått seg dame. Men da mente han Lisbeth Salander. Så noen går kanskje mer opp i det enn andre...

Gammel 18-11-09, 17:58   #10
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er kjent for å bli sittende oppe til de mest ugudelige tidspunkter mot slutten av de beste bøkene. Og for å kommunisere med fraværende «Hmm?» bak bokpermen.

Min mor er villig til å skrive under på at jeg var tilnærmet umulig å få kontakt med når jeg leste bok i barndommen. Jeg har dessverre ikke vokst det av meg, og nå kan det samme sies om surfing og lignende.

Men ja, jeg lever meg veldig inn i bøkene og får en slags sorgreaksjon når det er over fordi jeg er i et helt annet univers.

Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 18:05   #11
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på boken.

Gammel 18-11-09, 18:52   #12
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Er det bare meg som blir helt oppslukt av boken jeg leser? Hvis jeg setter meg ned med en god bok har jeg store problemer med å legge den fra meg og bare MÅ lese den ferdig. Som oftest leser jeg ut en bok på 1-3 dager. Av og til er det nesten litt "farlig" å begynne på en ny bok, for alt annet blir da prioritert bort.

Godt å høre at vi er flere! Jeg lever meg så til de grader inn i bøker, og når jeg begynner på en god bok har jeg store problemer med å legge den vekk. Det eneste jeg tenker på (ja, sånn omtrent da) er boka

Uff, jeg glemmer aldri da jeg leste "Message in a bottle". Jeg bare gråt og gråt i lange tider etterpå...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 18:53   #13
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Men ja, jeg lever meg veldig inn i bøkene og får en slags sorgreaksjon når det er over fordi jeg er i et helt annet univers.

Sorgreaksjon ja, der sa du det. Sånn har jeg det også.

When tomorrow comes
Gammel 18-11-09, 19:01   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det gjør jeg også når det gjelder enkelte bøker. Det er ikke mange bøker som gir meg den totale opplevelsen, desverre (eller kanskje heldigvis), men da jeg leste hele Twilight-serien i høst, levde jeg inne i den verdenen og hadde ikke tid til internett eller noe som helst annet, og jeg døde litt da jeg hadde lest ut den femte boka (den leste jeg på nett). Vil ha mer!!!!

En annen bokserie jeg ramlet helt sammen i sorg av etter å ha lest den ferdig, var denne. Fantastisk serie, det er der jeg har nicket mitt fra også.

Gammel 18-11-09, 19:03   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er ikke bare deg.

Gammel 19-11-09, 09:32   #16
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Godt å høre at det er flere. Føler nesten jeg har en slags avhengighet.. Vil bare hjem for å finne ut hvordan det går.

Gammel 19-11-09, 16:35   #17
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Vi er flere, ja. Det skjer langt fra med alle bøker, men når det skjer er det DEILIG! (Bortsett fra at jeg egentlig trenger å legge meg litt før klokken 4 om morgenen.)

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 09:36   #18
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du er slettes ikke alene, må noen ganger tvinge meg til å rive meg løs fra en bok. Det har faktisk skjedd at jeg har svidd middagen, stod jo rett ved siden av men det hjalp ikke så mye når jeg glemte tiden

Er boken god føles det ofte veldig trist å legge den fra seg når den er ferdig, føles som om man skilles med en god venn.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 11:30   #19
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Du er slettes ikke alene, må noen ganger tvinge meg til å rive meg løs fra en bok. Det har faktisk skjedd at jeg har svidd middagen, stod jo rett ved siden av men det hjalp ikke så mye når jeg glemte tiden

Er boken god føles det ofte veldig trist å legge den fra seg når den er ferdig, føles som om man skilles med en god venn.

Jeg tror du er meg.

When tomorrow comes
Gammel 20-11-09, 12:12   #20
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Ja. Det føles som man må si en farvel til en annen verden man har fått lov til å ta del av for en liten stund. Vemodig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.