Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva må vi få med oss i London?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 14:12   #1
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hva må vi få med oss i London?

Jeg og mannen skal til London i helga. Det blir to dager med shopping og en dag til Manchester på fotballkamp. Må få maks ut av de to dagene vi har der. Tipper mesteparten av tiden går til shopping Hva må vi få med oss? Vet jo om de mest populære plassene og senterene, men sikkert veldig mye vi ikke vet om. Til info er dette min første tur til London

Gammel 19-11-09, 14:14   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må vi få med oss i London?

Hold det nært og i et lite område er mitt tips. To dager er ingen verdens ting i verdens beste by. Så om du har tenkt å fokusere op shopping så ville jeg holdt meg i sentrumsområdet. Oxford street og dertilhørende gater. Det blir fort mye tid i reising om man skal frem og tilbake og ditt og datt. Jeg ville fokuser på å kunne gå fra A til B og benyttet meg av koselige caféer og puber innimellom øktene.

Gammel 19-11-09, 14:22   #3
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hold det nært og i et lite område er mitt tips. To dager er ingen verdens ting i verdens beste by. Så om du har tenkt å fokusere op shopping så ville jeg holdt meg i sentrumsområdet. Oxford street og dertilhørende gater. Det blir fort mye tid i reising om man skal frem og tilbake og ditt og datt. Jeg ville fokuser på å kunne gå fra A til B og benyttet meg av koselige caféer og puber innimellom øktene.

Vi skal bo rett ved Oxford street (tror jeg) Hilton ved Paddington. Skal en tur til Hyde Park på søndag for da åpner visst ett stort julemarked der

Gammel 19-11-09, 14:31   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Vi skal bo rett ved Oxford street (tror jeg) Hilton ved Paddington. Skal en tur til Hyde Park på søndag for da åpner visst ett stort julemarked der

Dere burde ta undergrunnsbanen fra Paddington og ned til Oxford Circus. Da har du alt du trenger av shopping innen noen få kvartaler. Oxford Street er lang, så selv om du bor på Paddington så ville jeg reist ned dit. Langt å gå. Skjer ikke så mye spennende helt øverst i Oxford Street. Evnt. ta undergrunnen til Piccadilly Cirkus og der ligger en gedigen sportsbutikk i 6 etasjer (lønner seg og vite hva en er på jakt etter da, for å gå gjennom alle avdelingene tar tid.), og en kan derfra gå opp Reagent Street og innom Hamleys på vei opp til Oxford Cirkus.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:33   #5
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville i tillegg ha fått med meg en Musical
Les Miserables, The Phantom of the opera eller Lion King f.eks,....
Er ellers enig i at det blir langt å gå fra Paddington.
Hvis dere ønsker å kjøpe billig sportstøy anbefaler jeg dere et besøk på Lillywhites

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:35   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Les Miserables, The Phantom of the opera eller Lion King f.eks,....

Og bestill musikal billetter hjemmefra. Ikke bruk tid på å surre etter det der den korte tiden dere er der. Vi bestilte hjemmefra til Lion King inkl. mat og var superfornøyde. Mange av teaterene ligger nede ved Covent Garden. Må bare bytte bane en gang når du tar fra Paddiongton.

Gammel 19-11-09, 14:37   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Veldig godt råd

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Og bestill musikal billetter hjemmefra. Ikke bruk tid på å surre etter det der den korte tiden dere er der. Vi bestilte hjemmefra til Lion King inkl. mat og var superfornøyde. Mange av teaterene ligger nede ved Covent Garden. Må bare bytte bane en gang når du tar fra Paddiongton.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:59   #8
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Jeg var i London nesten en uke, og det var ikke nåkk til og alt jeg ville se.
Men shopping tips. Finner du noe du vil ha. kjøp. ikke tenk at kanskje du finner no bedre på neste butikk. Jeg kom hjem med nesten ingenting siden jeg tenkte sånn
Dra på camden market om du får tid også. Og dra og se en musikal, det var en av de besete tingene med turen. Vi så phantom of the opera. Fantastisk.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:29   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke kastet bort tid på Oxford Street. Dere finner akkurat de samme butikkene for eksempel i Covent Garden, og der er det mye hyggeligere.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:30   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg ville ikke kastet bort tid på Oxford Street. Dere finner akkurat de samme butikkene for eksempel i Covent Garden, og der er det mye hyggeligere.

I Covent Garden er det masse koselige småbutikker også. Angret på sist jeg var i London at jeg ikke fikk tid til å se der.

Gammel 19-11-09, 15:32   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Personlig ville jeg ha droppet shoppingen og heller sett meg rundt. Det er jo så ufattelig mange spennende, vakre og historiske ting å se i London, at hadde jeg vært der for første gang, så hadde jeg syntes det var trist å skulle tilbringe tiden min i butikker. Men jeg skjønner at jeg er rimelig alene om å tenke slik.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:34   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til Manchester på kamp?

(Jeg skal til Londom om en uke, og havnet derfor i tråden din.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:35   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, skal dere til Oxford street en lørdag, så møt opp tidlig. Jeg kom opp dit kl 10 på morgenen og da var det supert å shoppe fram til halv ett. Da var det så mye folk at jeg STOD i kø på fortauet...

Markedene, man kan gå til Notting Hill og markedet i Portebello Road, der er det koselig. Man kan gå gjennom den parken som jeg ikke husker hva heter. Men det er et stykke det og. Til OS ville jeg tatt bane, det blir for langt.

Ellers ligger jo det hotellet slik at man kommer seg rett til Heathrow med tog fra Paddington, og det er en kjempefordel med å bo der.

Gammel 19-11-09, 15:39   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Personlig ville jeg ha droppet shoppingen og heller sett meg rundt. Det er jo så ufattelig mange spennende, vakre og historiske ting å se i London, at hadde jeg vært der for første gang, så hadde jeg syntes det var trist å skulle tilbringe tiden min i butikker. Men jeg skjønner at jeg er rimelig alene om å tenke slik.

Jeg er med på en. Som en eksresident syns jeg det er definitivt de små tingene som er verdt å få med seg.

Gammel 19-11-09, 15:43   #15
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Les Miserables, The Phantom of the opera eller Lion King f.eks,.

Anbefaler Lion King på det sterkeste!

Gammel 19-11-09, 15:59   #16
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Til Manchester på kamp?

(Jeg skal til Londom om en uke, og havnet derfor i tråden din.)

Jeg vet, men det var bursdagsgave til mannen og for han er dessverre laget Manchester Neste gang skal vi til Liverpool

Gammel 19-11-09, 16:03   #17
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Ser for meg at vi drar på markeder på søndag og evt. andre ting og Oxford Street evt. andre shoppingsteder på mandag og tirsdag formiddag. Har noen få timer tirsdag også. Vet at vi ikke får med oss nesten noe på så få dager, men det var det alternativet vi hadde nå. Neste gang skal vi ha bedre tid

Gammel 19-11-09, 16:05   #18
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Covent garden er et must! Utrolig koselig område å slenge rundt i. Er enig i at det er best å ta undergrunnen dit du skal, det er et stykke å gå fra Paddington. Hvert minutt er hellig i London.
Har vært så mange ganger i London at jeg har kommet ut av tellingen etterhvert, men blir aldri lei. Det er alltid noe nytt å se og noe nytt å oppdage. Alltid noen butikker og restauranter som er borte og noen nye som dukker opp.

Musikal er greit å få med seg, utvalget er stort og det pleier alltid å være noen ledige billetter selv på kort varsel. Skal dere kjøpe julegaver finner du mye gøy på Hamley's og Disney store. Det ligger en stor Disney store omtrent midt på Oxford street, men du finner en litt mindre i Covent garden. HMV og Zavvy er obligatorisk om du er på jakt etter musikk, film og spill til meget hyggelige priser. GAME har godt utvalg i spill til kjekke priser. Next og GAP er jeg alltid innom for å handle barneklær. Det er ikke moms på barneklær i UK, utvalget er bra og klærne mye penere enn f.eks H&M og Cubus. (Etter min smak, hvertfall.) Next pleier alltid å ha hele sin kolleksjon ute på nettsidene.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 16:05   #19
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinopolis er gøy (om man liker vin).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 16:24   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Lucky you!
Åhh, var der for en måned siden på en 4-dagerstur og det var altfor lite
Har planer om en tur i mars/april, for her er det mye mer å oppleve.
Vi var på marked i Camden og på de vanlige tursistattraksjonene(Buckingham palace, Big Ben, Trafalgar square, Regent's Park osv.).
Kunne tenkt meg en tur innom Ripleys(http://www.ripleys.com/) , ser litt morsomt ut!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.