Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fin adventsstake?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-09, 12:47   #1
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fin adventsstake?

Jeg vurderer å kjøpe adventsstake, men hvor finner jeg en fin en? Jeg så en fra Georg Jensen i fjor som jeg likte, men jeg synes den er litt dyr. Noen andre tips?
georgjensenadvent.jpg

Gammel 23-11-09, 12:49   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin adventsstake?

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Jeg vurderer å kjøpe adventsstake, men hvor finner jeg en fin en? Jeg så en fra Georg Jensen i fjor som jeg likte, men jeg synes den er litt dyr. Noen andre tips?
Vedlegg 25591

Eg har planar om å ønske meg denne til jul. Nille hadde forøvrig ein kopi til 79 kroner.

Gammel 23-11-09, 12:52   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Europris har også noen fine faktisk.
Både får slike lys og kubbelys (som jeg kjøpte meg).

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 14:04   #4
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Black Design har noen som er enkle og fine - kan brukes både til kubbelys og vanlig lys.

Gammel 23-11-09, 14:14   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har siklet å¨den fra Georg Jensen i gull i flere år, men syns den er for dyr.
I dag har jeg laget en advent "stake".
Har ett avlangt fat som jeg setter lysene på. HAr satt på tall med grov snor og pyntet med en lilla perlepynt tråd rundt nede.

Gammel 23-11-09, 14:16   #6
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Jeg har kjøpt en fin adventsstake på Kremmerhuset. Det er bokstavene i ordet "JUL", plass til 4 lys oppe i bokstavene.
(Får ikke kopiert bilde fra www.kremmerhuset.no, men bokstavene er hvite og finnes i julekatalogen på hjemmesiden. Kr. 179,-).

I fjor hadde jeg slike tall som jeg festet på kubbelys. Da ble det ca sånn her:

Gammel 23-11-09, 14:27   #7
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Et lite tips kan være at Georg jensen sin kan være å finne på tilbud av og til. Det har den vært her ute i alle fall. Jeg kjøpte min med 25% rabatt.

...Og så er det hovedpynten min i stua bortsett fra juletreet, den står tent hele jula.

Gammel 23-11-09, 15:45   #8
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Perfect Home sin.

Jeg fant et bilde ved å søke på google.

Har lille kubbelys i den til advent og så kan jeg sette røde lys i til jul.

Jeg elsker engler, så denne var midt i blinken for meg, men litt dyr. 500 kr. Men lysene fikk jeg tak i billig på Nille.

Adventstaken kan jo pyntes med fine julebånd og julepynt også om man ønsker det.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 12:29   #9
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Perfect Home sin.

Jeg fant et bilde ved å søke på google.

Har lille kubbelys i den til advent og så kan jeg sette røde lys i til jul.

Jeg elsker engler, så denne var midt i blinken for meg, men litt dyr. 500 kr. Men lysene fikk jeg tak i billig på Nille.

Adventstaken kan jo pyntes med fine julebånd og julepynt også om man ønsker det.

Jeg har denne også, nydelig. Men syns den er litt upraktisk med tanke på kubbelys i og med at det ikke er noe festespiker i midten. Kubbelysene står ikke så stødig. Hvordan gjør du det med kubbelysene Brenda?
Jeg har brukt kulelys istedet da de ligger godt nede i skålene/formene.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 18:51   #10
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Jeg har denne også, nydelig. Men syns den er litt upraktisk med tanke på kubbelys i og med at det ikke er noe festespiker i midten. Kubbelysene står ikke så stødig. Hvordan gjør du det med kubbelysene Brenda?
Jeg har brukt kulelys istedet da de ligger godt nede i skålene/formene.

Jeg har kitt i bunnen. Da står de støtt. Kitt/playdoo osv.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:00   #11
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har siklet å¨den fra Georg Jensen i gull i flere år, men syns den er for dyr.
I dag har jeg laget en advent "stake".
Har ett avlangt fat som jeg setter lysene på. HAr satt på tall med grov snor og pyntet med en lilla perlepynt tråd rundt nede.

Det er sånn jeg gjør det også.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:09   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tre staker, men den aller fineste er fra Black & Blum, tror jeg de heter. Det er egentlig to staker, men jeg elsker dem.

Jeg har også en dritkul fra Kremmerhuset, en gammel en. Den er i et eller annet grovt metallmateriale og består av en litt bøyd plate. Den er dog litt ustabil.

Jeg bruker begge også når det ikke er jul og advent. Det går fint an.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:12   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.urban-trend.no/productdet...hp?product=191

Her er den ene. Men jeg har den i blankt stål. Jeg liker det best.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:14   #14
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Min løsning blir en av disse;

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00197.JPG (42,8 KB, 36 visninger)
Filtype: jpg DSC00196.JPG (84,2 KB, 34 visninger)
Gammel 24-11-09, 19:18   #15
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jeg og sikler på Georg Jensen sin Hvor mye koster den egentlig?

Sist år pyntet jeg et sølvfat med kubbelys og pynt, det ble skikkelig fint. Mye fine fat på Rafens!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:24   #16
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Vedlegg 25591

Jeg lurer på om jeg en annonse for denne hos Fru Berg til 399 kr i forrige uke ...(?) Fru Berg ligger i Oslo (forøvrig en fantastisk nettside med en flott mugge fra Marimekko i fargen laim ).

Gammel 24-11-09, 19:46   #17
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Så fine tall Amor, hvor er de fra?

Lottis: Den til Georg JEnsen ligger på rundt 1000 lappen.

Gammel 24-11-09, 20:02   #18
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Så fine tall Amor, hvor er de fra?

De er kjøpt i en lokal interiørforretning med navnet Yngvills gaveri. Finnes sikkert i andre interiørbutikker med litt av hvert for de aller fleste!

Gammel 24-11-09, 20:45   #19
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Takk for svar!
Må visst gå skikkelig i tenkeboksen her... lysestake eller moccamaster? Valgets kvaler.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 20:50   #20
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Her er fjorårets adventsstaketråd!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.