Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken Nespresso-maskin anbefaler du?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-09, 17:28   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken Nespresso-maskin anbefaler du?

Ja overskriften sier sitt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 17:33   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Nespresso maskin anbefaler du?

Vi har denne:

Det er en Latissima. Fordelen med den er at man kan koble melkekolbe rett på maskinen. Det er minimalt med jobb å lage skikkelig latte.

Men billig er den ikke. Allikevel synes jeg den er verdt hver krone. Vi kjøpte den i julepresang til oss selv i fjor, og den har vært benyttet hver eneste dag siden.

Da vi kjøpte var Citiz ikke tilgjengelig. Vi hadde nok vurdert denne også. Poenget for meg var at den hadde integrert melkevarmer, for jeg drikker helst latte.

Gammel 25-11-09, 17:47   #3
Albertine
Passiv

Standard

Jeg er strålende fornøyd med min Citiz. Særlig at det er ekstern melkesteamer på den.

Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 13:12   #4
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg er strålende fornøyd med min Citiz. Særlig at det er ekstern melkesteamer på den.

Bare av nysgjerrighet: hvorfor er det en fordel synes du?

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 13:13   #5
Albertine
Passiv

Standard

Fordi jeg kan varme melk til kakao til ungene, f.eks. Men nå aner jo ikke jeg om det kan gjøres på de andre maskinene da, så sånn sett er det bare å overse akkurat den kommentaren.

Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 13:19   #6
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Standard

Sv: Hvilken Nespresso-maskin anbefaler du?

Det kan gjøres på en nyere latissima-modell, men ikke på den Tjorven viste.

Blir det ikke veldig skummete melk da, for å få den varm nok mener jeg?

Gammel 26-11-09, 13:20   #7
Albertine
Passiv

Standard

Det kommer an på om du bruker vispen (til cappucino) eller den andre dingsen. Den andre gir bare litt skum på toppen.

Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 13:22   #8
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi har den enkleste versjonen uten steamer, og en sånn løs steamer fra Nespresso i tillegg. Dette etter at Miss Norway som har både denne og en dyrere maskin med steamer sa at latten ble bedre med den aerocino som den løse steameren heter.
Vi er superfornøyd i allefall

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 14:07   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker Latissima fremfor Citiz på alle bortsett fra ett punkt - det er enklere å rengjøre den frittstående melkeskummeren. Det er ikke noe problem å bruke den til å lage varm melk til kakao, det er bare å "stoppe" maskinen før den kommer så langt at den har begynt på kaffen. (Dvs. trykke en ekstra gang på lungo-knappen.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 14:16   #10
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Standard

Godt poeng med å stoppe kaffelagingen for å lage melkeskum.

Men jeg tar bare alle delene til melkeskummeren i oppvaskmaskinen jeg. Var det som sto på bruksanvisningen.

Gammel 26-11-09, 14:42   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakker ikke om selve melkeskummeren, men om den "tuten" som sitter fast i maskinen. Jeg har slitt litt men å få den helt ren, og hvis den ikke er helt ren smaker melken surt. Men jeg får det til ved å kjøre zalovann gjennom maskinen i et renseprogram, fremfor å bruke avkalkingsmiddel. (Jeg avkalker også, men ikke like ofte som jeg "zalorenser").

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 15:15   #12
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Standard

Åja. Jeg har ikke hatt problemer med det, så lenge jeg passer på å rense gjennom med varmt vann etter hver bruk.

Gammel 26-11-09, 15:21   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har le Cube og aeroccino separat. Det hender jeg drømmer om alt-i-ett-versjonene, men aeroccino gir veldig bra skum (både kaldt og varmt - alt-i-ett-maskinenen gir vel bare varmt skum) og er veldig enkel å rengjøre.

Gammel 26-11-09, 15:23   #14
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der var tråden min ja

Gammel 26-11-09, 15:24   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde du mistet den?

Gammel 26-11-09, 15:27   #16
Anne C

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hadde du mistet den?

Jeg hadde rotet den litt bort. Så jeg ble veldig glad for at du dro den frem igjen!

Jeg er ikke så veldig mye klokere egentlig da. Det er mest mannen som drikker, jeg er ikke noe kaffemenneske. Men jeg tenker at det er greit med steamer og sånt. Selv om jeg knapt vet hva det er. Men hvis det kjapt lager kakao til gutta så er jo det et pluss

Gammel 30-11-09, 13:48   #17
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Har en Concept D290 hjemme og en Essenza C100 pluss Aerocchino i leiligheten i Kivik.
Er fornøyd med begge to, men skulle jeg valgt en maskin nå hadde jeg kjøpt Latissima.
Veldig greit med alt i ett, men Aerocchinoen lager veldig bra skum.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 14:04   #18
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Har lik som Tjorven. Veldig fornøyd!
For meg som helst liker melkebaserte kaffedrikker, så er det veldig lurt med alt-i-ett maskin. Sånn i ettertid så kunne jeg godt tenke meg en med separat melkeskummer istedet. Spesielt fordi mange av de enkle ofte er litt penere å se på.

Sist redigert av dolliemor : 30-11-09 kl 14:09.
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 10:54   #19
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Vi drikker ikke latte her hjemme, men ønsker oss en som lager espresso, americano osv. Hvilken velger vi da?

Gammel 08-12-09, 10:58   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kumilla, her.

Vi drikker ikke latte her hjemme, men ønsker oss en som lager espresso, americano osv. Hvilken velger vi da?

Da kan dere jo kjøpe den enkleste nespressomaskina.- Den ønsker jeg meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.