Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 08:44   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Har dere mye blomster, pynt osv. i stua?

Jeg hadde mye dill stående før. Både blomster, pyntegjenstander, lys osv stående i vinduskarmer, på skjenk og bord.

Da jeg flyttet for 2 år siden så kastet jeg MYE. Jeg var så lei av å ta bort alle pyntetingene når jeg skal tørke støv.

Jeg vasker huset for min bror og kona av og til og de har mye dill stående. Jeg blir gal.

Jeg synes det ser mye ryddigere ut med minst mulig. Og jeg har jo fått tilbakemeldinger fra bl.a. min bror og kone at det ser så nakent ut inne hos meg.

Hva synes dere, og hvordan har dere det?

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:46   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere mye blomster, pynt osv i stua?

Vi er minimalister på slikt. Vi har ingen blomster og ytterst lite pynt.

Gammel 27-11-09, 08:46   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke mye. Jeg er kresen på dill. Men vi har nok mer enn at vi kunne kalt oss minimalister. Jeg liker det tross alt koselig.

Gammel 27-11-09, 08:49   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har lite som bare er "pynt", men har noen grønne planter/blomster, lysestaker og andre lysbeholdere, og f.eks. fruktfat og blomstervase med blomster. Det er lite "pynt" uten funksjon.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:50   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi er minimalister på slikt. Vi har ingen blomster og ytterst lite pynt.

Samme her. Minimalisme (bortsett fra i julen). Jeg har planer om å få inn litt mer stæsj, men har nå brukt et halvt år bare på å planlegge hva det skal være, så jeg tar ikke inn hva som helst nei.

Sist redigert av Dixie Diner : 27-11-09 kl 09:01.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:50   #6
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grønne blomster og noen lysestaker, ellers fint lite pynt ja.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:55   #7
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Men når julepynten kommer opp, så har jeg MYE pynt. Og da kan det se ganske nakent og tomt ut når jeg tar bort alt.

Gammel 27-11-09, 08:58   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lite dill - en god del planter og masse rot.

Gammel 27-11-09, 08:58   #9
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en del grønne planter, mange lysestaker (til både kubbelys, vanlig lys og telys) og litt annet dill... Så noe særlig minimalistisk er jeg nok ikke. Ei heller føler jeg at det er overfylt.

Gammel 27-11-09, 08:59   #10
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Syns det blir mye uansett jeg. Er ikke sånn som handler masse stæsj akkurat, prøver å styre unna pynteting. Men har jo selvsagt endel alikevel etter et "langt" liv. *fnis* Det meste er enten arvet, kjøpt i utlandet eller delvis bruksting som fat, boller og vaser.

Og så har jeg hele 3 blomster.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:02   #11
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har noen få blomster, men minst mulig dill-dall. Jeg får fnatt av nips pg pyntegjenstander, og dessuten så blir det ekstra mye å tørke støv av. Om jeg da tørker støv en sjelden gang.

Gammel 27-11-09, 09:03   #12
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Veldig lite dill hos oss. Før var det mest fordi vi hadde dekket de fleste veggene i stua med høye bokhyller, og jeg liker ikke rot og dill i hyllene, bare bøker. Nå har vi luka kraftig og har en vegg med bøker fra gulv til tak, og med ny tv kom det også inn en lang hylleløsning som har gitt plass til et par grønne planter og litt lys. I tillegg til noen potteplanter i vinduskarmen og et lite bord mellom sofaen og den "dagsengen" vi har satt opp under vinduet i stua gleder jeg meg til å pynte litt mer til jul i år. Ellers har vi ikke noen logiske steder å ha dill plassert om det ikke står bak glassdørene i framskapet på kjøkkenet, eller som sagt på de hyllene i stua. Og det passer meg veldig fint siden jeg er helt amøbe når det kommer til støvtørking.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:18   #13
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har tre planter jeg enda ikke har klart å ta livet av. Den ene fredslilja har stått på varmekabler og fått vann ca hver 4. uke. Likevel lever den enda. Nå skal de i søpla, og det skal skje i helga. Ellers har vi littegrann dill, men ikke på langt nær så mye som mamma. :knegg.

Gammel 27-11-09, 09:18   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare rot.

Gammel 27-11-09, 09:20   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det ikke minimalistisk, men det er ikke overdådig heller. Vi har mye orkideer i vinduene, noen grønne planter og noen pyntegjenstander. Jeg pynter kun med ting som betyr mye for meg, aldri med stæsj jeg synes jeg må sette frem. Jeg hadde ikke trivdes uten gardiner og uten blomster, men synes andre kan ha det flott på den måten likevel.

Gammel 27-11-09, 09:22   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Men når julepynten kommer opp, så har jeg MYE pynt. Og da kan det se ganske nakent og tomt ut når jeg tar bort alt.

Jeg synes det er det beste med januar, jeg. Jeg har masse julepynt og trives med det, men jeg synes også det føles befriende å ha det mer enkelt i januar.

Gammel 27-11-09, 09:23   #17
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vuderer å kjøpe inn noen store planter. Ellers har vi fint lite pynte ting her. Endel lys har vi da. Synes det er pynt nok i det.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:24   #18
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes det er det beste med januar, jeg. Jeg har masse julepynt og trives med det, men jeg synes også det føles befriende å ha det mer enkelt i januar.

Ja, kan være enig i det. Jeg tar alt bort 2 nyttårsdag. Da er jeg ferdig med jula.

Gammel 27-11-09, 09:26   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har åtte planer i stua og litt lysestaker og sånt, men ikke mye. Syntes det fort blir naken og kjedelig om man ikke skal ha noe og jeg syntes ikke det har så mye med minimalisme å gjøre. Man kan ha sånt stående og likevel få stua til å se minimalistisk ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:35   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker bedre at "pynten" er bruksting som puter, pledd, lys, fat og skåler ... pluss noen planter da. Skal jeg ha andre ting stående framme må det være noe som virkelig betyr noe for meg, som at jeg har fått dem av barna.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.