|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kjernesnill
|
![]() Rengjøring av grillrist i støpejernJa, hva gjør jeg? Har to støpejernsrister til gassgrillen, og de er møkkete. Har skrapt av det verste. Men hva løser opp mest mulig slik at jeg kan slippe å gjøre særlig mye mer enn å skylle av dem etterpå?
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Rengjøring av grillrist i støpejernJeg vet ikke om noe av dette er bankers, som at det blir nytt.
![]() |
#3 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Rengjøring av grillrist i støpejernAluminiumsfolietrikset må jeg prøve. Det har jeg i grunnen sett før demonstrert på gammel kokeplate, type vanlig støpt kokeplate med mye søl og rust på.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøring av grillrist i støpejernVi buker Ajax professionel og skurebørste vi..
![]() |
#6 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Rengjøring av grillrist i støpejernDet må jeg sjekke ut! Det er primært grillen jeg sliter med (eller, jeg har jo ikke begynt ennå, da...), men det kan jo være gode tips å plukke med seg.
![]() |
#7 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøring av grillrist i støpejernDu får kjøpt en spray på Plantasjen i grillavdelingen som tar vekk alt. Den heter grillrens. Vet ikke hva den inneholder, men den fungerer.
![]() |
#8 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Rengjøring av grillrist i støpejernJeg har tenkt på ovnsrens også. Den er jo knallsterk, bør ta alt. Tror jeg får rigge meg til utendørs og ta det en kveld når barna sover.
![]() |
#9 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Rengjøring av grillrist i støpejernNår jeg er ferdig å grille skrur jeg opp varmen på fullt. Alt blir aske og kan lett børstes av med messingbørste når risten er kald. Ikke så glad i sterke kjemikalier. Særlig ikke på ting som skal brukes til mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøring av grillrist i støpejernJeg bruker sånne svamper med skrubb på og jif skurekrem |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
![]() Sv: Rengjøring av grillrist i støpejernNår jeg jobbet på gatekjøkken brukte vi å legge dem i grillrens og vann. Det løser det opp ganske bra. Den grilrensen vi brukte var fryktelig sterk.. (etsende) og hansker bør uansett brukes! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|