Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan tilbereder jeg svinekoteletter, og hvilken saus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-09, 12:07   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan tilbereder jeg svinekoteletter, og hvilken saus?

Ja, jeg er en katastrofe på kjøkkenet, men har klart å invitere middagsgjester. Jeg skal ha båtpoteter og andre grønnsaker i langpanne, og lurer på hvordan jeg skal tilberede svinekotelettene? Og hvilken saus lager jeg? (les: Toro ).

Gammel 01-12-09, 12:22   #2
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hvordan tilbereder jeg svinekoteletter, og hvilken saus?

Jeg tenker at du kan brune dem og slenge dem i langpanne sammen med grønnsaker, kansje med pose rundt og la det hele putre til de er skikkelige møre???

Jeg gjør det av og til på gamlemåten og koker dem men det er jo ganske godt.

Saus: der er jeg like blank.

Gammel 01-12-09, 12:35   #3
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Altså, jeg må ha alt inn med tskje. Alt fra hvor mange grader, hvilken rille og hvor lenge.

Gammel 01-12-09, 13:05   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi pleier å gjøre det slik:

Brune kotelettene på begge sider. Evt legge dem til side. Helle ca en halv liter vann i panna, med litt ekstra pepper, evt andre krydder (timian, f.eks.). Røre ut en SS maizena i et 1/3 glass med vann, helle i sjyen og koke opp, slenge oppi kotelettene og la det putre på svak varme i 15-20 min.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 14:04   #5
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vi pleier å gjøre det slik:

Brune kotelettene på begge sider. Evt legge dem til side. Helle ca en halv liter vann i panna, med litt ekstra pepper, evt andre krydder (timian, f.eks.). Røre ut en SS maizena i et 1/3 glass med vann, helle i sjyen og koke opp, slenge oppi kotelettene og la det putre på svak varme i 15-20 min.

Fine framgangsmåten. Eg plar gjera fylgjande i tillegg om eg vil ha sausen litt ekstra sprek i smaken:
Hakk lauk(gjerna sjalottlauk), paprika, fersk sjampinjong, gulrot og/eller kvitlauk veldig veldig smått og fres godt i panne/jerngryte og ta ut og legg til sides før ein steiker kotelettene og gjer resten som Kanina skildrar over her. Når sausen er ferdig har ein det steikte grønssak-"hakket" oppi att. Yum-yum!
Ein kan sjølvsagt bruka mjøljevning i staden for Maizena.

Gammel 01-12-09, 14:22   #6
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Du legger den i en form, putter de i ovnen med hvitløk og litt smør (eventuelt annet du vil ha med), lar de stå en stund, før du tilsetter matfløte med soyasaus i. Vips, der har du tilberedt kotelettene OG fått saus! Anbafaler ris til da, det bruker vi når vi lager den sånn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.